ریتم نو | سایت خبری - تحلیلی موسیقی ایران و جهان

کد خبر: ۵۷۷۶۴
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۲ - ۱۳ تير ۱۳۹۷
با اختصاص تمام درآمدها به کودکان کار:

کنسرت بزرگداشت هشتادمین سال تولد لوریس چکناوریان برگزار می‌شود

به‌پاس سال‌ها تلاش و کوشش لوریس چکناوریان برای موسیقی ایرانی این بار بخش خصوصی از او تقدیر خواهد کرد. چکناوریان امسال هشتادساله می‌شود و این بهانه برای بزرگداشت او شده است. به همین بهانه در روز 25 تیرماه آنسامبل اینتر نوا در تالار وحدت روی صحنه می‌رود و البته تمام عواید حاصل از این کنسرت به کودکان کار تعلق خواهد گرفت.
کنسرت بزرگداشت هشتادمین سال تولد لوریس چکناوریان برگزار می‌شودبه گزارش ریتم نو، پروژه «اینتر نوا» همکاری بین نوازندگان کلاسیک ایران و اروپا است که از یک کوارتت اروپایی و دو کوارتت ایرانی تشکیل‌شده است. کوارتت اروپایی به سرپرستی دارا مورگان و همراهی ویکتوریا ماوروموستاکی، میگوئل سابرینو و پدرو سیلو نقش اصلی این اجرا را بر عهده‌دارند. دو کوارتت ایرانی هم به سرپرستی بردیا کیارس و امیر باورچی به همراهی، ‌نیلوفر سهی، نگار نوراد، مهدی جوانبخت، تینا جامه‌گرمی، دانیال جورابچی، ماکان خویی‌نژاد و اشکان لایق (سولیست پیانو)، در تعدادی از قطعات، کوارتت اروپایی را همراهی می‌کنند. همچنین در این اجرا علاوه بر آثار چکناوریان مانند «نوستالوژی برای کوارتت زهی»، «رقص هیجان برای تکنوازی پیانو» و «24 باگاتلا»
 آثاری از شوستاکویچ و دبوسی هم اجرا می‌شود.
این کنسرت را موسسه فرهنگی «بناها و آواها» با تلاش‌های موسسه «ایلیا» در جهت اهداف خیریه برگزار می‌کند. ارتقای کیفیت زندگی ایرانیان (ایلیا) با هدف ارتقای کیفیت زندگی کودکان نیازمند حمایت‌های ویژه و کودکان بازمانده از تحصیل، فعالیت‌های خود را در سطح استانی، در چهار مرکز تهران و البرز آغاز کرد. ازآنجاکه توانمندسازی کودکان جز از طریق مشارکت صحیح آن‌ها در فعالیت‌های مربوط به آن‌ها و دسترسی آنان به آگاهی و اطلاعات میسر نیست، ایلیا فعالیت خود را بر اساس روش‌های اجتماع‌محور در حوزه آموزش ، سلامت، حمایت گیری اجتماعی و پژوهش‌های میدانی و کیفی بنانهاده است. 
لازم به ذکر است علاقه‌مندان جهت تهیه بلیت می‌توانند به سایت تیوال مراجعه کنند. 


منبع: ریتم نو
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
تقویم هنری ادامه