ریتم نو | سایت خبری - تحلیلی موسیقی ایران و جهان

تاریخ انتشار: ۱۱:۵۰ - ۰۹ تير ۱۳۹۷
همزمان با سالروز تولد زنده‌یاد همایون خرم

فراخوان پنجمین جشنواره و جایزه «نوای خرّم» منتشر شد

دبیرخانه پنجمین جشنواره و جایزه همایون خرم (نوای خرّم ) همزمان با سالروز تولد این هنرمند فقید فراخوان نحوه حضور هنرمندان و گروه‌های متقاضی شرکت در این رویداد موسیقایی را منتشر کرد.
فراخوان پنجمین جشنواره و جایزه «نوای خرّم» منتشر شدبه گزارش ریتم نو، دبیرخانه پنجمین جشنواره و جایزه همایون خرم (نوای خرّم )  همزمان با سالروز تولد زنده‌یاد همایون خرم نوازنده و آهنگساز فقید موسیقی کشورمان فراخوان نحوه حضور هنرمندان و گروه‌های سنی متقاضی شرکت در این رویداد موسیقایی را منتشر کرد.
در متن فراخوان آمده است: 
به نام خالق زیبایی‌ها
افتخار داریم که برای پنجمین سال متوالی، جشنواره و جایزه همایون خرّم (نوای خرّم) را که با نام هنرمند و آهنگساز وارسته کشورمان، همایون خرّم آراسته است، برای فرزندان زیر ۱۸ سال این مرز و بوم برگزار می‌نماییم.
این جشنواره در طول چهار دوره گذشته همواره بر آن بوده‌ است تا ضمن حفظ و گسترش فرهنگ اصیل و فاخر ایرانی، باهدف ارتقای سطح هنری و موسیقایی نسل جوان و استفاده از نمونه‌ها و الگوهای موجود در هنر ایرانی، گامی مؤثر در شکوفایی استعدادهای ناب کودکان و نوجوانان ایرانی بردارد.
اینک که به همت «مؤسسه فرهنگی هنری راد نواندیش» ، خانواده استاد همایون خرّم و همکاری دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، بار دیگر آماده میزبانی از فرزندان هنرمند ایران عزیزمان در آذرماه ۱۳۹۷ می‌شویم.
 باهدف ارتقا و توسعه روزافزون جشنواره، نام دو آهنگساز جدید به فهرست هنرمندانی که ارسال آثار آنان برای شرکت در این جشنواره مجاز است، اضافه‌شده و تعداد این آهنگسازان به هشت نفر افزایش‌یافته است. امید است همچون سال‌های گذشته حضور فعال شما عزیزان موجب برگزاری باشکوه‌تر این جشنواره و گامی در جهت حفظ و ارتقای فرهنگ اصیل این مرز و بوم باشد.
نوازندگان  تمامی سازها، خوانندگان و همچنین گروه‌های موسیقی کودک و نوجوان داوطلب (کمتر از ۱۸ سال) می‌توانند با اجرای یکی از تصانیف و یا قطعات بی‌کلام استادان روح‌الله خالقی، مجید وفادار، مهدی خالدی، علی تجویدی، همایون خرّم‌، حبیب‌الله بدیعی، پرویز یاحقی و اسدالله ملک که به شکل رسمی عرضه‌شده، به‌صورت تک‌خوانی، تک‌نوازی، هم‌خوانی، هم‌نوازی و گروه نوازی در این جشنواره شرکت نمایند.
علاقه‌مندان برای آگاهی از شرایط شرکت در جشنواره و فرستادن آثار خود می‌توانند به تارنمای ویژه این جشنواره به نشانی www.khorramfestival.com  مراجعه نمایند.

فراخوان پنجمین جشنواره و جایزه «نوای خرّم» منتشر شد

شرایط عمومی 
متولدین تاریخ ۲۵ آذر ۱۳۷۹ به بعد می‌توانند در این جشنواره شرکت کنند.
رقابت در گروه‌های سنی ۴ تا ۱۸ سال خواهد بود.
شرایط اختصاصی 
*اثر اجراشده باید دارای شرایط زیر باشد:
- اجرای یک اثر از ساخته‌های استادان به نام موسیقی ایران ازجمله  روح‌الله خالقی، مجید وفادار، مهدی خالدی، علی تجویدی، همایون خرّم‌، حبیب‌الله بدیعی،  پرویز یاحقی و اسداله ملک به‌صورت تک‌نوازی، تکخوانی، هم‌نوازی، همخوانی، همخوانی و هم‌نوازی، گروه نوازی
- شرکت‌کنندگان از اجرا و ارسال آثاری که به‌صورت خصوصی و یا بداهه توسط این اساتید اجرا گردیده است، خودداری کنند.
- نوازندگان تمامی سازها (ایرانی، کلاسیک، ...) مجاز به شرکت در این جشنواره هستند.
- افرادی که در دوره‌های گذشته این جشنواره شرکت کرده‌اند، این بار باید با یک اثر متفاوت با دوره‌های قبل شرکت کنند.
- هر شخص می‌تواند تنها در دو اجرا برای شرکت در جشنواره ثبت‌نام نماید؛ یک اجرای غیر گروهی (تک‌نفره، ۲ یا ۳ نفره) و یک اجرای گروهی (۴ نفره و بیشتر)
شرایط و نحوه ثبت‌نام
شروع ثبت‌نام : روز شنبه  ۹ تیر ماه ۱۳۹۷
پایان مهلت ثبت‌نام:  سه شنبه ۱ آبان ۱۳۹۷
هر شخص می‌تواند در قالب اجرای فردی (تک‌نوازی، تکخوانی) یا گروهی (هم‌نوازی، همخوانی، هم‌نوازی و همخوانی) اقدام به ثبت‌نام مشخصات در سایت نماید.
داوطلبان ابتدا باید فرم مشخصات فردی/ گروهی را تکمیل نمایند.
پس از وارد نمودن اطلاعات فردی، نام کاربری و رمز عبور دلخواه، ‌یک ایمیل حاوی تائید نام کاربری و رمز عبور به آدرس پست الکترونیک اعلام‌شده ارسال می‌شود.
نام کاربری و رمز عبور برای هر شخص/ گروه تنها به همان شخص یا گروه تعلق دارد و دیگران مجاز به استفاده از آن نمی‌باشند و برای مراحل بعدی باید نزد او حفظ شود.
در مرحله بعد فرم مشخصات اثر اجراشده را تکمیل و فایل تصویری اجرا با پسوند MP۴  یا  MOV و اندازه حداکثر ۵۰ مگابایت در جای مخصوص بارگذاری شود.
درصورتی‌که موفق به ارسال فایل تصویری از طریق اینترنت نشدند می‌توانند فرم ثبت‌نام را تکمیل و فایل تصویری اجرای خود را باکیفیت ضبط مناسب و به‌صورت لوح فشرده (CD/DVD) به همراه نام کاربری ثبت‌نام از طریق پست سفارشی به آدرس: تهران- خیابان شهید بهشتی- خیابان کاووسی‌فر- کوچه باربد- پلاک ۳۰- طبقه اول- کدپستی ۱۵۷۷۷۱۴۳۱۱ و یا از طریق تلگرام به شماره ۰۹۹۰۵۴۲۰۹۰۴ ارسال کنند.
نکات قابل توجه:
 فایل‌های غیر تصویری موردبررسی قرار نخواهد گرفت.
فایل‌های ارسالی مسترد نمی‌شود.
مهلت ارسال آثار تا تاریخ اول آبان ماه ۱۳۹۷ بوده و غیرقابل تمدید است.
سایر نکات
- گروه‌های داوطلب می‌توانند با نام گروه، آموزشگاه‌ موسیقی یا مرکز آموزش موسیقی مربوطه در این جشنواره شرکت نمایند.
- «کارِ گروهی» و شرکت «آموزشگاه‌ها» امتیاز ویژه دارد و از آن‌ها تقدیر می‌شود.
- شرکت‌کنندگان می‌توانند رخدادها و اخبار جشنواره را از طریق تارنمای جشنواره پیگیری نمایند.
- ارسال اجرا و ثبت‌نام به‌منزله تائید و اجرای آن در انتخاب نهایی نخواهد بود.
- پذیرش اطلاعات و تصاویر دال بر پذیرش داوطلب در مرحله داوری و نهایی نخواهد بود. از نفرات انتخاب‌شده توسط هیات داوران برای شرکت و اجرای حضوری در مرحله نهایی جشنواره که در آذرماه ۱۳۹۷ برگزار می‌شود، دعوت به عمل می‌آید.
تلفن تماس برای کسب اطلاعات بیشتر : ۸۸۵۲۸۱۴۷-۰۲۱ و ۸۸۵۲۸۱۴۸-۰۲۱ فکس: ۸۸۵۰۳۹۰۸-۰۲۱
پست الکترونیک: info@khorramfestival.com
وب‌سایت:www.khorramfestival.com
صفحه اینستاگرام: http://www.instagram.com/Navayekhorram


منبع: ریتم نو
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
تقویم هنری ادامه