ریتم نو | سایت خبری - تحلیلی موسیقی ایران و جهان

تاریخ انتشار: ۱۲:۱۶ - ۰۶ تير ۱۳۹۷

اجرای گروه نیستان در مراسم زادروز محمود متین / گیتارنوازی طهرانیان

نودمین زادروز زنده‌یاد دکتر محمود متین با تکنوازی گیتار و اجرای گروه موسیقی «نیستان» همراه می‌شود.
اجرای گروه نیستان در مراسم زادروز محمود متین / گیتارنوازی طهرانیانبه گزارش ریتم نو، مراسم نکوداشت نودمین زادروز زنده‌یاد دکتر محمود متین استاد و پیشکسوت جراحی نوین زنان و مامائی ایران جمعه ۸ تیر۱۳۹۷ در فرهنگسرای نیاوران برگزار می‌شود. 
در این مراسم دو گروه موسیقی به اجرای برنامه می‌پردازند؛ ابتدا فرزین طهرانیان به تكنوازى گيتار کلاسیک و در ادامه گروه موسیقی «نیستان» به اجرای برنامه می‌پردازد.
گروه «نیستان» در این اجرا آثاری از عارف قزوينى، پرويز مشكاتيان و كورش متين را اجرا می‌کند.
حسن مكانيكى – نى، فرشاد صارمى – كمانچه، كورش دانايى – تار، ليلا رحيمى – همخوان، مصطفى حامدى – آواز و مجيد ميررحيمى – تمبك، اعضای گروه موسیقی «نیستان» هستند.
كورش متين نوازندگی سنتور و سرپرستی گروه را برعهده دارد.
تصنيف «گريه كن» اثر عارف قزوينى، تصنيف «اى عاشقان» با آهنگسازی كورش متين و شعری از مولوى، تصنيف «لوح گور» با آهنگسازی كورش متين و شعری از شرف الدين خراسانى(شرف) و «چوپانى» با آهنگسازی پرويز مشكاتيان؛ آثاری هستند که گروه نیستان در این برنامه اجرا می‌کند.
همچنین در این مراسم فيلم مستندی از دكتر محمود متين برای حاضران پخش می‌شود. این فیلم از سوی جامعه جراحان ايران تهیه شده است.
دکتر محمود متین،جراح و متخصص زنان و زایمان بود که آوازه‌ای نیکو در بین اهالی علم و فرهنگ داشت. او اوایل اردیبهشت امسال درگذشت.
مراسم نکوداشت نودمین زادروز زنده‌یاد دکتر محمود متین استاد و پیشکسوت جراحی نوین زنان و مامائی ایران جمعه ۸ تیر۱۳۹۷ از ساعت 20:00 در فرهنگسرای نیاوران برگزار می‌شود.

منبع: ریتم نو
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
تقویم هنری ادامه