ریتم نو | سایت خبری - تحلیلی موسیقی ایران و جهان

تاریخ انتشار: ۱۴:۵۱ - ۱۲ خرداد ۱۳۹۷
دستاوردهای فرهنگی هنرمند موسیقی جنوب

تمجید از «محسن شریفیان» در اسپانیا

محسن شریفیان، پژوهشگر ایرانی و نوازنده شاخص ساز نی‌انبان در اسپانیا موردتمجید رسانه‌های این کشور در حاشیه یک فستیوال فرهنگی هنری قرارگرفته است.
تمجید از «محسن شریفیان» در اسپانیابه گزارش ریتم نو، سالنامه گایتا یک نشریه تخصصی مربوط به ساز نی‌انبان است که از سال 1986 به شکلی منظم و مستمر توسط مدرسه موسیقی اورنسه اسپانیا منتشر می‌شود. سی و یکمین شماره این نشریه که جدیدترین سالنامه آن مجموعه است در شش صفحه به معرفی محسن شریفیان، شاخص‌ترین نوازنده ایرانی ساز نی‌انبان پرداخته و از تاریخ و جغرافیای بوشهر تا موسیقی و سازهای نی‌انبان، نی تکی و نی جفتی را به مخاطبان خود معرفی کرده است.
همچنین در موزه مدرسه موسیقی اورنسه اسپانیا که یکی از معتبرترین مدارس موسیقی جهان است، به‌منظور آشنایی هنرآموزان و علاقه‌مندان انواع سازهای نی‌انبان جهان قرار دارد. نکته قابل‌توجه، تابلویی بزرگ از تصویر محسن شریفیان و سازهایش است که در مرکز آن سالن و ساز اهدایی او به آن مجموعه است که دیگر سازهای نی‌انبان را در اطراف آن قرار داده‌اند.
محسن شریفیان، پژوهشگر حوزه موسیقی و نوازنده اهل بوشهر است که بیش از بیست‌وپنج سال در حوزه موسیقی جنوب و بالاخص بوشهر فعالیت حرفه‌ای داشته و چندین کتاب ازجمله اهل زمین(موسیقی و اوهام در جزیره خارگ(، موسیقی بوشهر در عصر باستان، موسیقی بوشهر پس از اسلام، اهل ساز(سازشناسی موسیقی بوشهر) و آموزش نی‌انبان  را به رشته تحریر درآورده است. 
محسن شریفیان، پیش‌ازاین نیز در دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی معتبر دنیا ازجمله دانشگاه تورنتو و کنسرواتوار موسیقی مسکو و همچنین سمینارها و فستیوال‌های متعدد در مقیاس بین‌المللی به معرفی موسیقی بوشهر و به‌ویژه ساز نی‌انبان پرداخته است.
تمجید از «محسن شریفیان» در اسپانیا

منبع: ریتم نو
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
تقویم هنری ادامه