ریتم نو | سایت خبری - تحلیلی موسیقی ایران و جهان

تاریخ انتشار: ۱۸:۳۶ - ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۷
محمدرضا ظریف هفت سبک موسیقی را اجرا می‌کند

متفاوت‌ترین کنسرت رسیتال پیانو در فرهنگسرای نیاوران +ویدیو

محمدرضا ظریف متفاوت‌ترین کنسرت رسیتال پیانو را با اجرای هفت سبک موسیقی در سالن خلیج‌فارس فرهنگسرای نیاوران برگزار می‌کند.
متفاوت‌ترین کنسرت رسیتال پیانو در فرهنگسرای نیاورانبه گزارش ریتم نو، این کنسرت، به اجرای قطعاتی از شیلر، لودوویکو اینائودی، یان تیرسن، ییروما و هانس زیمر و ... به همراه آثاری از محمد رضا ظریف اختصاص دارد که پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ساعت ۲۱ روی صحنه فرهنگسرای نیاوران می‌رود.
محمد رضا ظریف که دارای مدرک دکتری موسیقی از دانشگاه موسیقی وینmdw است دلیل انتخاب چندین سبک برای این اجرا را تنوع در آهنگسازی خود دانست و بیان کرد: «اجرای چند سبک همزمان از یک موسیقیدان با یک پیانو بسیار پیچیده است و نیاز به تغییر احساس گوناگون و حالت دست و فکر آهنگساز و نوازنده دارد و در ایران تابه‌حال چنین اجرایی روی صحنه نرفته است و در دنیا هم به‌ندرت اتفاق می‌افتد.»
ظریف مهم‌ترین و اصلی‌ترین دلیل خود را حرکت موسیقی بی‌کلام در سطح عموم مردم عنوان کرد و گفت: «باید مخاطبان با موسیقی درست به لحاظ ساختار جهانی آشنا شوند و لازمه آن دربرگیری تمامی سلایق در موسیقی است. از طرفی این مهم می‌تواند پل ارتباطی خوبی میان بنده با موسیقیدانان جهانی باشد.»
وی درباره ساخت قطعات و تنظیم قطعات آثار بزرگان موسیقی برای اجرا در کنسرت اردیبهشت‌ماه توضیح داد: «هرکدام از این آثار زمان خاص خودش را داشت اما درمجموع در 12 سال گذشته این آثار را آهنگسازی و یا آثاری را باز تنظیم کرده‌ام و برای هر قطعه حدود دو ماه الی یک سال زمان گذاشته‌ام و در کل می‌توانم بگویم مخاطبان در این اجرا با متفاوت‌ترین کنسرت رسیتال پیانو مواجه خواهند شد.»
گفتنی است، کنسرت رسیتال پیانو محمدرضا ظریف پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ساعت ۲۱ در سالن خلیج‌فارس فرهنگسرای نیاوران برگزار می‌شود و علاقه‌مندان جهت تهیه بلیت می‌توانند به سایت ایران کنسرت مراجعه نمایند.


منبع: ریتم نو
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
تقویم هنری ادامه