ریتم نو | سایت خبری - تحلیلی موسیقی ایران و جهان

تاریخ انتشار: ۱۳:۴۲ - ۱۳ اسفند ۱۳۹۶
در گفتگو با آرش اسکندر لو و پرهام علیزاده مطرح شد:

گروه مدار کنسرت متفاوتی را در برج آزادی برگزار می‌کند

اعضای گروه مدار پیش از کنسرت تهران در گفتگویی در مورد روند انتشار قطعات و برنامه آینده خود صحبت کردند.
گروه مدار کنسرت متفاوتی را در برج آزادی برگزار می‌کندبه گزارش خبرنگار ریتم نو، آرش اسکندر لو درباره چگونگی تشکیل گروه و زمان آن گفت: گروه مدار از آذر سال 95 کار خود را آغاز کرد که در ابتدا اعضای گروه 4 نفر بود که در ادامه یک نفر از گروه جدا شد.
پرهام علیزاده، مجید پروریان و آرش اسکندرپور اعضای گروه مدار را تشکیل می‌دادند. نخستین تراک  رسمی گروه مدار 24 بهمن سال گذشته به نام "زمستانم تو را دارد" منتشر شد و کار تولید قطعه دوم را آغاز کردیم که به علت قردادی که مجید پروریان داشت از گروه جدا شد و کار را دو نفره ادامه دادیم. تاکنون 6 تراک از گروه مدار به نام‌های "زمستانم تو را دارد"، "آهنگ مشترک"، "ارغوان"، "خدا کند"، "بی تاب" و "دیوانه شدم" در فضای مجازی پخش‌شده است  و به‌تازگی قطعه جدید گروه به اسم "علیه سرکار" منتشرشده است. از شهریور امسال برنامه‌ریزی برای برنامه‌های زنده و کنسرت‌ها آغاز شد و جلسات متعددی با سرمایه گذران مختلف برگزار کردیم که توافق حاصل نشد و برای حفظ کردن کیفیت، کارها توسط گروه انجام می‌شود. تمرینات گروه از 20 دی‌ماه آغاز شد که در 8 جلسه 16 قطعه آماده شد و در حال حاضر در مرحله ساند چک هستیم و این کار نو در مرحله تمرین انجام می‌شود و قبل از حضور در محل اجرای زنده صورت می‌گیرد.
آرش اسکندرلو درباره فضای قطعات گروه این‌گونه پاسخ داد:درباره فضای آهنگ‌ها قطعه‌ها به ژانر پاپ نزدیک است و به‌صورت تجربی کارها صورت می‌گیرد و قبل از گروه مدار با پرهام علیزاده صحبت‌هایی انجام دادم که علاقه داشت در این فضای موسیقی فعالیت کند و من قبل از گروه مدار آهنگسازی فیلم و تئاتر انجام می‌دادم که به فضای گروه ارتباطی نداشت و باتجربه‌های که داشتیم کارها توسط من و پرهام علیزاده در زمینه ترانه و آهنگسازی انجام می‌شود.
پرهام علیزاده در ابتدا از آشنایی خود با آرش اسکندرپور گفت: قرار بود یک کار جز بسازیم که انجام نشد و به دنبال بازخوانی قطعات خاطره‌انگیز رفتیم و خواستیم موزیک‌های قدیمی را با آهنگ‌های روز دنیا دوباره به گوش مخاطبان برسانیم. بازخوردهای مثبتی در کارهای اول دریافت کردیم و بیش‌ازحد انتظار ما بود.آینده کاری هم، بستگی به استقبال مردم از کنسرت‌ها و قطعات بعدی که منتشر خواهند شد خواهد داشت و سبک خود را دنبال خواهیم کرد و برنامه  یک روز کنسرت در 15 اسفندماه در برج آزادی پیش‌بینی‌شده است که با توجه به واکنش‌ها اجرای دیگری را هم برگزار خواهیم کرد.
پرهام علیزاده در پاسخ به سؤال درباره گروه‌های دیگر و سبک آن‌ها و سخت شدن کارگروه مدار این‌گونه پاسخ داد: همه کارها و سبک‌ها مخاطب خود رادارند و نمی‌توان در مورد سبک‌ها پیش‌داوری کرد.
پرهام علیزاده درباره همکاری با ترانه‌سرا و تنظیم‌کننده‌های دیگر در کارهای بعدی گفت: کارهای تنظیم توسط گروه انجام می‌شود و ترانه‌هایی از افراد دیگری  استفاده کرده‌ایم و در کارهای بعدی  با اشخاص مختلف همکاری خواهیم کرد.
اعضای گروه در رابطه با سنگ‌اندازی‌ها گفتند: بله افرادی هستند که باعث می‌شوند کارها انجام نشود اما ما کار خود را انجام خواهیم داد و با توجه به بازخوردها و استقبال مردم فعالیت خود را پیش خواهیم برد.
در پایان اعضای گروه مدار از تلاش خود بر اجرای متفاوت خود سخن گفتند که افرادی در کنسرت حضور خواهند داشت اجرای متفاوتی را خواهند دید.
اعضای ارکستر را برای اجرای زنده،  درامز پویا قلی نژاد، گیتار بیس مهدی محمدیان، گیتار الکتریک میلاد زنده نام، ویولن سلو بهرنگ معتمدی، ساکسوفون مصطفی فریدانی پیانو و کیبورد آرش اسکندر لو بر عهده دارند.
علاقه‌مندان به گروه مدار می‌توانند برای تهیه بلیت کنسرت 15 اسفندماه در برج آزادی به سایت ایران کنسرت مراجعه کنند.
 
 


نویسنده : محمد حسین خسروی فر | عکس: امین رجبی
منبع: ریتم نو
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
تقویم هنری ادامه