ریتم نو | سایت خبری - تحلیلی موسیقی ایران و جهان

کد خبر: ۵۷۱۸۳
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۶ - ۱۷ بهمن ۱۳۹۶

پشت پرده حضور مانی رهنما و صبا راد در برنامه دورهمی/ برگزاری کنسرت با رویکردی متفاوت

مانی رهنما درباره پشت پرده حضورش به همراه صبا راد در برنامه دورهمی گفت: از حضور در این برنامه برای تبلیغ آلبوم استفاده کردم چون علی اوجی تهیه‌کننده آلبوم است و از طرفی دعوت برخی مهمانان این برنامه را هم بر عهده دارد.
پشت پرده حضور مانی رهنما و صبا راد در برنامه دورهمی/ برگزاری کنسرت با رویکردی متفاوتبه گزارش خبرنگار ریتم نو، نشست خبری کنسرت مانی رهنما، صبح امروز ۱۷ بهمن‌ماه در فرهنگسرای ارسباران با حضور این خواننده، صبا راد، محمدرضا عقیلی (تنظیم‌کننده)، رضا تاجبخش (رهبر ارکستر)، بابک صحرایی و محمد گوهری نژاد (سرمایه‌گذار) برگزار شد.


پشت پرده حضور مانی رهنما و صبا راد در برنامه دورهمی/ برگزاری کنسرت با رویکردی متفاوت
*به تمامی خوانندگان احترام می‌گذارم

در ابتدای این نشست بابک صحرایی گفت: دوره‌ای را سپری می‌کنیم که موسیقی در تمامی سبک‌ها مخاطب خودش را پیداکرده است. ما خوانندگانی داشتیم که در ابتدای ورود با اقبال عمومی مواجه اما در گذر زمان به فراموشی سپرده‌شده‌اند. اما مانی رهنما بیست سال از فعالیت حرفه‌ای‌اش می‌گذرد و همچنان محبوب است و در جریان اصلی موسیقی قرار دارد. 
مانی رهنما بیان کرد: در زمینه موسیقی باید بگویم من به تمامی خوانندگان احترام می‌گذارم و از ریزه‌کاری‌هایشان لذت می‌برم و دوستانی فکر می‌کنند با خوانندگان جدید زاویه‌دارم درصورتی‌که علاقه‌مند هستم به اینکه ثبت اسم خوانندگان بانام من باشد. من هم روزی به‌واسطه اساتید به این عرصه معرفی شدم و می‌خواهم این ذهنیت را از جامعه پاک کنم.

پشت پرده حضور مانی رهنما و صبا راد در برنامه دورهمی/ برگزاری کنسرت با رویکردی متفاوت
*در این کنسرت رویکرد متفاوت است
رهنما درباره تغییر سبک موسیقی خود گفت: هر باره برای خودم چالشی برگزیده‌ام که تفاوت در کارهایم ایجاد کنم زمانی که بابک بیات از بین ما رفتند همه کار خوانندگانی که با ایشان کار می‌کردند چون بنده، نیما مسیحا و حمید حامی را سخت عنوان می‌کردند اما در همان زمان که موسیقی الکترونیک به شکل هاوس شروع‌شده بود همه گفتند آلبومی که می‌خواهید ارائه دهید جایگاهی ندارد بنده خلاف این دیدگاه را داشتم و معتقد بودم باید در سایه طوری حرکت کنم که وارد نور شوم و در آن زمان جای موسیقی پیانو و آواز را خالی دانستم و این کار را تولید و منتشر کردم و بابک صحرایی در تمامی زمینه‌ها به من کمک کرد و علت علاقه ما به ایشان هم همه‌جانبه در کنارما بودن است. درکل بنده این روند را ادامه در مسیر هنری‌ام ادامه خواهم داد.

پشت پرده حضور مانی رهنما و صبا راد در برنامه دورهمی/ برگزاری کنسرت با رویکردی متفاوت
*آلبوم تازه با راهی جدیدی

این خواننده اضافه کرد: تغییر سبک در کاراکتر من و صدایم اتفاق نخواهد افتاد اما در ملودی و تنظیم کار تا جایی که در صدای من تغییر ایجاد نشود انجام خواهم داد البته آلبوم بنده راه جدیدی است که با شنیدنش به این مهم پی خواهید برد.
وی افزود: در این کنسرت رویکرد متفاوت است و با همفکری دوستان تصمیم گرفتیم، تمام قطعاتی را اجرا کنیم که در اجراهای گذشته با اقبال بیشتری روبرو شده است.
محمدرضا عقیلی درباره این کنسرت گفت: اجرا با ارکستر بزرگی متشکل از ارکستر پاپ، ارکستر زهی و بادی روی صحنه خواهد رفت و با نسخه‌های اصلی کارها تفاوتی ندارد و کنسرت به لحاظ ارکستراسیون و با توجه به موسیقی امروز و کنسرت‌هایی که برگزار می‌شود متفاوت‌تر و سخت‌تر است.
تاجبخش ادامه داد: درزمانی که صدای خواننده‌ها در کنسرتشان پلی می‌شود، مانی رهنما سعی می‌کند کارها را به‌صورت اورجینال به اجرا دربیاورد.

پشت پرده حضور مانی رهنما و صبا راد در برنامه دورهمی/ برگزاری کنسرت با رویکردی متفاوت
*از دورهمی برای تبلیغ آلبوم استفاده کردم

رهنما در مورد پشت پرده حضورش در برنامه دورهمی و استفاده برای تبلیغات کنسرتش بیان کرد: اگر بگویید برای تبلیغ آلبوم استفاده کردم به واقعیت نزدیک‌تر است تا کنسرت! برنامه دورهمی موفق است و چه ایرادی دارد از تریبون سالم و درستی برای تبلیغ آلبوم استفاده کنم چون علی اوجی تهیه‌کننده آلبوم است و از طرفی دعوت برخی مهمانان این برنامه را هم بر عهده دارد.
رهنما همچنین درباره سانسور شدن بخش‌هایی از محتوی مصاحبه خود در برنامه دورهمی توضیح داد: در دورهمی اصلاً درباره کنسرت صحبتی نکردیم چون برنامه اجتماعی خانوادگی است و در رابطه بااینکه چهل دقیقه از صحبت‌های من و صبا راد سانسور شده، باید بگویم این‌گونه نبود.

پشت پرده حضور مانی رهنما و صبا راد در برنامه دورهمی/ برگزاری کنسرت با رویکردی متفاوت
*اجرای قطعاتی از آلبوم جدید در کنسرت اسفندماه

این خواننده درباره تأخیر به وجود آمده در انتشار جدیدترین اثر خود اظهار کرد: این آلبوم حدود هفت سال زمان برده و تهیه‌کننده و دوست سرمایه‌گذاری بر روی قسمتی از آلبوم سرمایه‌گذاری کردند و طبق درخواست ایشان به مدت دو سال اجرا در ایران و خارج از کشور به ایشان واگذار شد که به تعهداتشان عمل نکردند و علی اوجی بعد از دو سال کار را تحویل گرفت.
وی افزود: هفتاد درصد از آهنگسازی‌های کار با برادرم بهنام رهنما و دو قطعه از آن در کنسرت اسفندماه به اجرا درخواهد آمد تا مخاطبان با آلبوم جدید بنده آشنا شوند و آلبوم نهایتاً تا اردیبهشت‌ماه  روانه بازار موسیقی کشور می‌شود.

پشت پرده حضور مانی رهنما و صبا راد در برنامه دورهمی/ برگزاری کنسرت با رویکردی متفاوت
*دعوت در جشنواره فقط برای گیشه است

وی درباره عدم حضورش در جشنواره گفت: سال 77 جشنواره را ما راه انداختیم که جشنواره گسترده و خیلی عجیبی بود چون بعد از بیست سال نبودن موسیقی پاپ، روی صحنه رفتیم و بازخورد خوبی داشت و ستاره طلایی آواز را به ما اهدا کردند و تعجبم این است که چرا در این جشنواره طیف‌های گوناگون موسیقی را در حضور نداشتند.
عقیلی در ادامه اضافه کرد: در جشنواره آیتمی به‌عنوان مسابقه وجود ندارد و صرفاً به بخش جنبی اکتفا می‌کنند و جایزه را برای آلبوم در نظر گرفته‌اند درحالی‌که شاید برخی آلبومشان را برای مسابقه آماده نکرده‌اند و اگر دوستانی را دعوت می‌کنند فقط برای گیشه و درآمد است علی رقم اینکه بودجه دارند.
بابک صحرایی ادامه داد: اگر موسیقی بیست سال اخیر را بررسی کنید، قطعاتی ماندگار شدند که دارای شاخصه‌های اصلی موسیقی جدی بودند. مروری بر آلبوم‌های مانی رهنما نکات جالبی را مطرح می‌کند و دارای رنگ‌آمیزی متفاوتی است. رهنما جزو معدود خوانندگانی ست که توانایی عجیب‌وغریبی در اجرای ملودی‌ها در سبک‌های گوناگون دارد.
گوهری گفت: مانی رهنما یک عشق است و برای من انگیزه‌ای برای حضور ایجاد کرد. 

پشت پرده حضور مانی رهنما و صبا راد در برنامه دورهمی/ برگزاری کنسرت با رویکردی متفاوت
*دست من خوب است پایشان به خارج از کشور باز می‌شود

رهنما درباره همکاری با ترانه‌سراهای ممنوع الکار گفت: نسل ما را زدند. دست من خوب است پایشان به خارج از کشور باز می‌شود. 
بابک صحرایی در ادامه توضیح داد: مانی رهنما ترانه‌هایی را انتخاب می‌کند که خوانندگان برای اجرای آن ریسک نمی‌کنند. رهنما هیچ‌گاه در برابر اجرای ترانه گارد نداشته و ندارد. همه ما دچار ممنوع الکاری شدیم اما ازلی و ابدی نبوده و همیشه دفتر موسیقی همیشه همکاری و کمک کرده است و ممنوع الکاری همیشگی نیست.

پشت پرده حضور مانی رهنما و صبا راد در برنامه دورهمی/ برگزاری کنسرت با رویکردی متفاوت
*زنگ‌های خطر را باید به صدا درآورد

این خواننده درباره ارزیابی موسیقی پاپ بیان کرد: موسیقی تغییر کرده و در تغییر، المان‌هایی ممکن است از بین برود که مفید هم باشد اما تنها مسئله‌ای که من را تحت تأثیر قرار داده است مسئله کپی‌برداری و تأثیرپذیری خیلی مستقیم از فضاهای ترکیه‌ای و یونانی ست که به‌نوعی خسته‌کننده شده است. موزیسین‌ها در ساخت ملودی اعتمادبه‌نفسشان را ازدست‌داده‌اند. در همه دنیا کاور کردن وجود دارد اما اینکه کامل این اتفاق می‌افتد باید زنگ‌های خطر را باید به صدا درآورد. درک نمی‌کنم خوانندگانی را که نوع خوانش‌شان نوحه است چون دیگر خوانندگی نیست. بازگشت به موسیقی ارزشمند ایران، وظیفه موزیسین‌های ما است و موسیقی از مسیر خودش خارج‌شده است.
مانی رهنما درباره دلیل انتخاب سالن ایران توضیح داد: برای سالن‌های دیگر دیر اقدام کردیم و سالن‌ها پر بودن و سالن ایرانیان بهترین گزینه است. البته جشنواره موسیقی فجر در این سالن برگزارشده بود و خوانندگان زیادی روی صحنه رفتند. از طرفی تخفیف‌های بهتری چون فضای تبلیغاتی، امکان تمرین پیش از اجرا را به ما دادند.
عقیلی درباره صدای سالن توضیح داد: سالن میلاد نمایشگاه هم در سال ۷۹ افتتاح شد و تا دو سال پیش هم این سالن صدای خوبی برای اجرا نداشت و هنوز برج میلاد چنین مشکلی را داراست! و قطعاً سالن ایرانیان با حضور موزیسین‌های خوب بهتر می‌شود. 
صبا راد در پایان بیان کرد: طیف زیادی از مخاطبان مانی رهنما از کرج است و بیشترین تبلیغات در آنجا انجام می‌شود و از طرفی مخاطبان به هنر خواننده توجه دارند.
گفتنی است، کنسرت مانی رهنما به رهبری رضا تاجبخش، ۴ اسفندماه سال جاری در سالن ایرانیان برگزار می‌شود و علاقه‌مندان جهت تهیه بلیت می‌توانند به سایت ایران کنسرت مراجعه نمایند.

نویسنده : مریم رفائی
منبع: ریتم نو
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
تقویم هنری ادامه