ریتم نو | سایت خبری - تحلیلی موسیقی ایران و جهان

تاریخ انتشار: ۱۶:۱۹ - ۲۷ آذر ۱۳۹۶
بداهه‌ای از سیاوش امامی، ماکان اشگواری و محمدرضا اصغری:

تولد پروژه سامورایی در کجشنبه‌ها

در ششمین تجربه از اجراهای مجموعه کجشنبه‌ها، سیاوش امامی، ماکان اشگواری و محمدرضا اصغری، تحت عنوان پروژه سامورایی روی صحنه می‌روند.

تولد پروژه سامورایی در کجشنبه‌هابه گزارش ریتم نو، این پروژه بر اساس ایده‌ی سیاوش امامی شکل‌گرفته. او به‌واسطه‌ی سابقه دوستی‌اش با ماکان اشگواری و محمدرضا اصغری، آن‌ها را به این تجربه دعوت کرده، بر این اساس که این سه هنرمند اولین تجربه‌ی همنوازی شان با این ترکیب را، با حضور مخاطب تجربه کنند، و این اتفاق به بداهه ترین شکل ممکن بیفتد. اولین رویارویی موسیقایی این سه نفر، روز شنبه دوم دی‌ماه رخ خواهد داد. آن‌ها نام سامورایی را برای این پروژه برگزیده‌اند، چراکه هنگام اجرا، هرلحظه با چالش‌های جدیدی روبرو خواهند بود و باید در لحظه به آن‌ها واکنش نشان بدهند.

سیاوش امامی راه‌اندازی پروژه میوت ایجنسی در کارنامه هنری خود دارد. او به‌نوعی نخستین تجربیات موسیقی تریپ هاپ را در ایران انجام داده و با همین دیدگاه هم آلبوم مرد خواب آلود را تنظیم کرده است. امامی همچنین گیتاریستِ گروه بهنا است. او همچنین تجربه همکاری با کالین بیس ، بیسیست گروه راک کَمِل را در کارنامه هنری خود دارد. ماکان اشگواری خواننده‌ای که با هنرمندانی چون سردار سرمست، حمزه یگانه، امین طاهری، پویا احصائی، او و دوستانش، بمرانی و... همکاری داشته است. تفکرات او در آلبوم کماکان مهدی ساکی هم تاثیر گذار بوده و همراه با امیر صارمی آلبوم دور را منتشر کرده است. ماکان ازجمله موزیسین‌هایی است که از همکاری‌های نو استقبال می‌کند و در پروژه‌های متفاوتی حضور دارد. محمدرضا اصغری تولید و ساخت آلبوم آفتاب‌های همیشه با خوانش آیدا شاملو را در کارنامه دارد که به‌نوعی ترکیبی از شعرخوانی‌های مینیمال آیدا و موسیقی راک است. همکاری با پویا محمودی، سهیل نفیسی، علیرضا اشرف پور و هشتگ تهران تنها بخشی از فعالیت‌های موسیقایی اوست.

ماکان اشگواری در رابطه با این پروژه می‌گوید: همیشه آرزو داشتم اتفاقی را با مخاطبمان شریک شویم، که فقط خودمان در تمرین‌ها با آن مواجهیم: خطاها، و معجزه‌ها. ما معجزه‌های بداهه را در طول تمرینات رصد می‌کنیم، گزینش می‌کنیم، و سعی در تکرار آن‌ها داریم. اما تکرار دیگر خود اتفاق نیست، نسخه‌ی دیگری از چیزی است که در زمان مرده. قابل بازیابی نیست. ما نمی‌خواهیم مخاطب ضعف‌هایمان را ببیند. می‌خواهیم محصولی شسته رفته و تمیز ارائه بدهیم و اشتباهاتمان را در استودیوی تمرین جا بگذاریم. پروژه سامورایی یک پروژه برهنه است، به پیشنهاد سیاوش امامی. اولین باری است که من با سیاوش امامی همنوازی می‌کنم، و همچنین محمدرضا اصغری. اگر اشتباهی هست برهنه ست، و اگر اگر اگر جایی پتانسیلی برای معجزه‌ای باشد، شاید مجالی برای رخ نشان دادن پیدا کند.

اجرای چندرسانه‌ای سامورایی روز دوم دی‌ماه در سالن تئاتر شهرزاد واقع در خیابان نوفل لوشاتو تجربه خواهد شد. علاقه‌مندان برای دیدن و شنیدن تجربه‌های کجشنبه به طراحی و کارگردانی هنری پیمان قدیمی و مدیریت سیامک قلی زاده می‌توانند به سایت تیوال مراجعه کنند.


منبع: ریتم نو
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
تقویم هنری ادامه