ریتم نو | سایت خبری - تحلیلی موسیقی ایران و جهان

کد خبر: ۵۶۸۴۰
تاریخ انتشار: ۲۰:۱۹ - ۲۵ آذر ۱۳۹۶

مهدی مدرس با گربه در کنسرت پلاس خود روی استیج رفت/ حمایت تمام‌قد خواننده پاپ از محیط زیست

شب گذشته کنسرت مهدی مدرس در سالن کنسرت مجموعه اریکه ایرانیان طی دو سانس برگزار شد.

مهدی مدرس با گربه در کنسرت پلاس خود روی استیج رفت/ حمایت تمام‌قد خواننده پاپ از محیط زیستبه گزارش ریتم نو، آغاز این کنسرت با ورود اعضای ارکستر به روی صحنه رقم خورد. سپس مهدی مدرس با گیتاری زيبايى كه نورانى شده بود و از بالاى آن دود قرمزى بيرون می‌آمد وارد شد. او اجرایش را با قطعه «عشق است» و همراه با شور حرارت بسیاری آغاز کرد. بعد از اجرای قطعه آغازین، مهدی مدرس به سلام و احوال‌پرسی با حاضران پرداخت و از حضورشان قدرانی نمود.

مدرس در ادامه قطعه «شب خیالی» را اجرا کرد و در حین اجرای قطعه از حاضران خواست تا او را همراهی کنند. وی بعد از اتمام این قطعه، از اداره اماکن و وزارت ارشاد به خاطر حمایتشان از اجرای این کنسرت تشکر شد.

مدرس پیش از شروع قطعه بعدی از مخاطبان خواست تا سالن را با نور گوشی‌هایشان ستاره‌باران کنند و در ادامه نیز با او همراه باشند.

مدرس در ادامه قطعه «چتر شکسته» را برای طرفداران خود اجرا کرد که سال‌ها پيش آن را با فرزاد فرزين اجرا كرده بود حاضران نیز به همراهی او در این قطعه ادامه دادند. مهدی مدرس و گروه ارکستر در ادامه قطعه جدیدی را به نام «بعد تو» اجرا نمودند. او باروحیه شاد و گرم خود پیوسته سالن را به همراهی پرشور ترغیب می‌کرد و از طرفدارانش می‌خواست با او هم‌صدا شوند.

در ادامه نوبت به قطعه «آرامش» رسید. این قطعه را با حضور گروه موسيقى بانوان با صدای ویولن، بهاره بیات، ویولن‌سل، آنا ایزدی، پیانو، نازنین رضایی و هم‌خوانی پریسا دلفانى اجرا کرد كه فضاى احساسى فوق‌العاده‌ای در سالن به وجود آورد.

در ادامه پس از اجراى قطعه احساسى «دوستم ندارى» كه با همراهى تعدادى از نوازنده‌ها اجرا شد، پركاشن و درامز به اجراى تک‌نوازی پرداختند و مهدى مدرس از صحنه بيرون رفت و پس از دقايقى در كمال تعجب تماشاگران ، با گربه پرشين زيبايى كه در بغل گرفته بود به روى صحنه بازگشت و گفت در اين جهان همه موجودات حق زندگى دارند ، بيايين با حيوانات مهربان باشيم و آزارشون نديم ، كه مورد تشويق بسيار تماشاگران قرار گرفت .

سپس به اجرای قطعه باشکوه «معراج» پرداختند. ترانه این قطعه از رامین حسینی و ملودی‌اش ساخته مهدی مدرس بود. اجرای این ترانه حال و هوای سالن را تغییر داد. سازهای دف و سه‌تار با آمیزه شور و غم عرفان شرقی و مضمون شعر حالتی پرجذبه برای حضار ایجاد کرد. با خواندن قطعه بعدی «تو نه چنانی که منم» با شعری از مولانا، این حس و حال به اوج خود رسید.

در پایان اين دو قطعه مدرس از نوازنده دف، استاد خلج و نوازنده‌ی سه‌تار، شقايق بختیاری، تشکر ویژه کرد.

پس از اجرای این دو اثر درخشان، گفت: ما ایرانیان همواره ثابت کردیم انسان‌هایی هستیم که در شرایط سخت هوای یکدیگر را داریم، نظیر زلزله اخیر کرمانشاه که کل ایران عزادار شد. این اتفاق به خودمان اثبات کرد که مردمانی همراه و پشتیبان يكديگر هستیم .

در ادامه قطعات «وای وای» ، «بيد مجنون» و «از کجا پیدات شد» اجرا گردید. ازجمله سورپرایزهای مهدی مدرسی برای طرفدارانش می‌توان به حضور حرکات آکروبات کار جوانی اشاره کرد که با هنر نمای اش به هنگام اجرای مدرس اشتیاق سالن را چندین برابر کرد.

از برنامه‌های ديگر اين كنسرت حركات موزون گروه آذربايجانى بود كه به دليل آماده نشدن مجوز اجرا نشد .

مهدی مدرس در انتها از وحید بهوران،سرپرست ارکستر، انوشیروان تقوی، آهنگساز و تنظیم کننده و مجید کاشانیان، قدردانی کرد.

در مجموع مهدی مدرس پانزده قطعه برای اجرای کنسرتش ارائه کرد. «نرو»، «احساس»، «خوابم نمی بره»، «بعد تو»، «خداحافظی»،از دیگر قطعات اجرایی این شب بودند.

اعضای گروه کنسرت مهدی مدرس را علی تار ثبوت(درامز)، مجید کاشانیان(پیانو)، عليرضا بابايى(کیبورد)، سعید علیرضایی(گیتار باس)، وحید بهروان(گیتار کلاسیک)، محسن مهاجر(هارمونیکا)، سعید مروتی(ویولن)، فرهاد بهبهانی(گیتار الکترونیک)، بردیا یادگاری(پرکاشن) و پريسا دلفانى (همخوان) تشکیل می‌دادند.

ناصر زينلى، هومن سزاوار، سوگل طهماسبى، عليرضا امينى ( كارگردان سينما )، نريمان، هادى ساعی، مهروز ساعى، حميد قليپور، رضا اسماعیلی، محمد حاتمی از مهمانان این کنسرت بودند.

این کنسرت به تهیه‌کنندگی دكتر ایمان عابد برگزار گشت.


منبع: ریتم نو
برچسب ها: مهدی مدرس کنسرت
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
تقویم هنری ادامه