ریتم نو | سایت خبری - تحلیلی موسیقی ایران و جهان

تاریخ انتشار: ۱۶:۴۸ - ۰۱ آذر ۱۳۹۶

گردهمایی اهالی موسیقی در حمایت از زلزله‌زدگان

تعدادی از هنرمندان موسیقی به همت خانه موسیقی با هدف کمک به زلزله‌زدگان استان های غربی کشور در بنیاد آفرینش‌های هنری نیاوران گردهم آمدند.
گردهمایی اهالی موسیقی در حمایت از زلزله‌زدگانبه گزارش ریتم نو به نقل از خبرگزاری مهر، تعدادی از هنرمندان موسیقی سه‌شنبه ۳۰ آبان ماه به همت خانه موسیقی با هدف کمک به زلزله زدگان استان های غربی کشور در بنیاد آفرینش های هنری نیاوران گرد هم آمدند.
سید عباس سجادی مدیرعامل بنیاد آفرینش های هنری نیاوران در ابتدای این برنامه گفت: در چند سال پیش که دل مردم با زلزله بم لرزید محمدرضا شجریان با برگزاری کنسرت تاریخی خود با عنوان «همنوا با بم» موجبات هبستگی ملی را فراهم کرد، دیشب نیز افرادی دیگری از میراث داران موسیقی ایران زمین از جمله گروه کامکارها به خوانندگی شهرام ناطری حماسه آفریدند. به هر ترتیب همت هنرمندان و ورزشکاران ما مثال زدنی است و این اتفاق ها بسیار زیباست. خوشحالیم که هنرمندان موسیقی سازشان با دل مردم کوک است.
سیدمحمد میرزمانی رییس هیات مدیره خانه موسیقی هم در سخنانی گفت: به راستی که هیچ واژه‌ای نمی توان برای این مصیبت به کار برد و امروز همه ما اینجا جمع شده ایم که به زلزله زدگان عزیز این پیام را بدهیم که با آنها احساس همدردی می کنیم. این عزیزان در روزهای اخیر شرایط بسیار سختی را تجربه می کنند اما بسیار خوشحالیم که چنین عظمتی در همیاری مردم و هنرمندان برای کمک به زلزله زدگان وجود داشته و دارد. به هر حال مردم این سرزمین نشان داده اند که در تاریخ های حساس حضور وصف نشدنی دارند و این نکته ای است که باید از آن قدردانی کرد.
حمیدرضا نوربخش مدیرعامل خانه موسیقی نیز در این برنامه گفت: طبیعی است وقتی دل یک ملت به درد می آید هنرمندان به خاطر روحیه لطیفی که دارند زودتر واکنش نشان می‌دهند و جامعه هنر در همه صنوف هنر به خط می‌آید. به عنوان نهاد صنفی موسیقی ما نیز قدم  پیش گذاشتیم تا عرض تسلیتی داشته باشیم. اثرات چنین حوادثی به راحتی از بین نمی رود و باید در این مواقع در کنار مردمی که زجر کشیده اند باشیم.
سهراب پورناظری نوازنده و آهنگساز موسیقی ایرانی هم با بیان این مطلب که کردها جگرگوشه ایرانی ها هستند، گفت: این روزها برای ما کرمانشاهی ها روزهای سختی است. در روزگارانی که سیاست هایی قصد دارند میان اقوام ایرانی تفرقه بیندازد، همیاری ملت با  کردها بسیارجالب بود. به اعتقاد من هوشیاری مردم باعث شد مردم کرد بار دیگر این پشت گرمی را احساس کنند که تنها نیستند. من بعید می دانم در هیچ جای جهان چنین همدلی میان مردم حاکم باشد. کردها جگرگوشه ما ایرانی ها هستند. امیدوارم موج کمک ها متوقف نشود و بیشتر به افراد آسیب دیده  کمک کنیم.
اجرای بداهه چند نوازنده محلی استان های خراسان شمالی، بلوچستان و مازندران به سرپرستی پیمان بزرگ نیا، اجرای چند قطعه موسیقایی به هنرمندی مزدا انصاری، تنبورنوازی خشایار کاکاوند نوازنده کرد و اجرای آواز حمیدرضا نوربخش به همراه نوای سه تار بهداد بابایی پایان بخش نشست ماهانه خانه موسیقی بود.
این برنامه با مشارکت بنیاد آفرینش های هنری نیاوران به منظور کمک به زلزله زدگان استان های غربی کشور در تالار خلیج فارس بنیاد آفرینش های هنری نیاوران برگزار شد.

عکس: نگار پوربحری
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
تقویم هنری ادامه