ریتم نو | سایت خبری - تحلیلی موسیقی ایران و جهان

تاریخ انتشار: ۱۰:۴۹ - ۲۲ مهر ۱۳۹۶

مجموعه شعر "در ناخودآگاه من زنی است" رونمایی شد

آیین رونمایی از مجموعه شعر "در ناخودآگاه من زنی است" در روز بزرگداشت حافظ شیرازی برگزار شد.

مجموعه شعر به گزارش خبرنگار ریتم نو، مهشید مهدور برنامه را با اجرای اشعاری از حافظ، به مناسبت روز بزرگداشت این شاعر گران‌قدر آغاز کرد و سپس از رومینا تجلی برای آمدن پشت تریبون دعوت به عمل آورد.

بعد از او، یدالله گودرزی از مدیران رادیو ایران و شاعر، آخرین شعر خود و همچنین ترجمه بخشی از شعر "عشقی بی‌نظیر برای زنی استثنایی" اثر "نزار قبانی" را با حفظ فضای طراوت و غافلگیری آن اجرا کرد.

سپس پیمان صفر دوست به جایگاه آمد و سخنانش را این‌گونه آغاز کرد: «من با منصوره میرفتاح در حوزه هنری سازمان ‌تبلیغات اسلامی آشنا شدم. او ادعای شاعری ندارد و تعداد آثارش نشان‌دهنده این موضوع است. چون بیشتر به کیفیت آثار اهمیت می‌دهد. درحالی‌که امروز بیشتر آثار شبیه به هم هستند و هدف از نشر آن‌ها فقط بر زبان افتادن اسم شاعران است. تمایل ناشران به کسب درآمد بیشتر نیز موجب این امر می‌شود. رسانه‌ها نیز در بحث انتشار آثاری که کیفیت مطلوبی ندارند مؤثرند.»

صفر دوست در پایان ابراز امیدواری کرد که میرفتاح آثار دیگری را بافاصله زمانی کمتر توسط انتشارات فصل پنجم منتشر کند.

در ادامه منصوره میرفتاح با دعوت مجری برنامه پشت تریبون آمد و پس از تشکر از حضار، گفت: «همه اطرافیانم می‌دانند که من آدمی اهل تشریفات نیستم. اما امروزه برای معرفی بعضی آثار باید به تشریفات متوسل شد و اثر فرهنگی را در بوق و کرنا کرد تا چند نفر آن‌ را بشناسند. از بدبختی‌های فرهنگی ما این است که نوشتار برخی از ما به دلیل عدم داشتن مطالعه دچار آسیب شده است و کار فرهنگی هم‌ برای حل این مشکل انجام ‌نمی‌شود.در فضای مجازی و بخصوص در اینستاگرام، بعضی مشاهیر ما دچار غلط‌های املایی فاحش می‌شوند و به دلیل اینکه در حوزه کاری خودشان بسیار موفق‌اند، علاقه‌مندانشان نیز فکر می‌کنند که آن‌ها در همه حوزه‌ها به کمال رسیدند.ما باید از خودمان شروع کنیم و همیشه منتظر دولت و جامعه نباشیم که مشکل ما را حل کند.باید سعی کنیم روزی یک صفحه کتاب بخوانیم یا در هنگام مساعد بودن حالمان مطالعه کنیم.ما باید با کتاب زندگی کنیم و اجازه دهیم کتاب وارد زندگی‌ ما شود.»

پس از وی، آقای عالم‌گیر (مدیر نشر محمد) به جایگاه آمد و گفت: «سابقه آشنایی من با خانم ‌میرفتاح از سال ۸۲ یا ۸۳ بود که افتخار داشتیم "به انتهای ابتدا" که اولین مجموعه شعر ایشان‌ بود را چاپ کنیم و در ادامه در چاپ "زرتشت چهره تابناک ایران‌ باستان"، "جشن و آیین‌های ایران باستان" و "زن در ایران" (که هنوز منتشرنشده است) همکاری کنیم.ایشان در ویراستاری کتب ادبی مانند حافظ و مولانا بسیار فعال هستند. بنده حامل پیام پدرم که به دلیل کسالت نتوانستند تشریف بیاورند و برادرم هستم و آن پیام این است که امیدواریم انتشار این کتب که به علم و فرهنگ و کشور دین ما خدمت می‌کند ادامه یابد.»

منصوره میرفتاح بار دیگر به جایگاه آمده و اعلام‌ کرد به دلیل عدم حضور چند نفر از سخنرانان و به درخواست آقای گودرزی ترانه‌ای از مجموعه در حال چاپ خود را می‌خواند.

در ادامه مهرداد نظری پشت تریبون آمد و ضمن تشکر از میرفتاح دوست و همکار خود بیان کرد:«تمام زن‌ها زیبا هستند اگر ناخودآگاه آن‌ها دیده شود. خانم‌ میرفتاح از فروغ‌های زمانه ماست.اعتقاد قلبی من این است که آدم‌ها به میزان دیده شدن خود، اعتمادبه‌نفس دارند.»

همچنین از پرویز بیگی حبیب‌آبادی دعوت شد تا پشت تریبون بیاید. وی راجع به مشکلات ناشران و روند اخذ مجوز و نشر و پخش کتب در انتشارات فصل پنجم سخن گفت و صحبت‌هایش را با یک شعر کوتاه سپید و غزل کلاسیک به پایان رساند.

منصوره میرفتاح از حضور یدالله گودرزی، زهره حمیدی(بازیگر)، دکتر علی عباسی، پیمان صفر دوست، آقای اسدی، حمید اصغری تُتماج(مدیریت هلیا فیلم و از تهیه‌کنندگان‌ و بزرگان‌ سینمای ایران)، آرش میراحمدی، مهرداد نظری(نویسنده و کارگردان)، شاهین رمضانی، هادی پویان، شهرام‌ مقصودی، امید تاجیک، امیر عباسیان، آقای اسحاق زاده، مرجان صفابخش(طراح صحنه و لباس و همسر آرش میر احمدی)، فریبا کاظمی(نگارگر)، آتنا حاجی نژاد، مریم آزادی(ترانه‌سرا)، رومینا تجلی(ترانه‌سرا)، آقای سعیدی(طراح‌ جلد کتاب)، همسر مهشید مهدور(طراح جلد کتب قبلی)، پرویز بیگی حبیب‌آبادی و پسرش، سمیرا خوانساری(خبرنگار و شاعر)، سمیرا شهرابی(از عوامل شبکه چهار صداوسیما) و بقیه همراهان و حضار تشکر کرد.

مهشید مهدور نیز از حضور تمام‌ مهمانان سپاسگزاری کرد و مراسم با امضای کتاب "در ناخودآگاه من زنی است" توسط منصوره میرفتاح پایان یافت.

از این مجموعه شعر سروده منصوره میرفتاح که توسط انتشارات فصل پنجم و به همت آقای بیگی حبیب‌آبادی منتشرشده، روز پنجشنبه بیستم مهرماه سال جاری از ساعت ۱۶ در شهر کتاب ابن‌سینا رونمایی شد.


نویسنده : سارا طاهری | عکس: نگار پوربحری
منبع: ریتم نو
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
تقویم هنری ادامه