فرزام حجازی مدیرعامل شرکت «بیپ تونز»، با اعلام این خبر به ریتم نو گفت: «پس از مدتها، بالاخره امکان عرضه جهانی موسیقی ایرانی فراهمشده است. موسیقی ایرانی با توجه به عقبه فرهنگی و تمدنیاش از غنای بالایی برخوردار است و عاشقان فرهنگ و تمدن پارسی را در جایجای جهان مجذوب خود میکند؛ اما تا به امروز امکان حضور متمرکز و ارزنده آن در فضای بینالمللی وجود نداشته است. مخاطبان موسیقی ایرانی در فضای بینالمللی خلأ دسترسی قانونی به آرشیو کامل موسیقی ایرانی که بهصورت مناسبی دستهبندیشده باشد را حس میکردند. تا به امروز دسترسی مخاطب جهانی به موسیقی ایرانی محدود به تعدادی سایت بیکیفیت که آثار را بهصورت غیرقانونی عرضه میکردند بوده است؛ ارائهای که هیچکس آن را در شأن موسیقی ایرانی نمیداند.»
وی افزود: «مخاطبان بینالمللی موسیقی ایرانی انگیزه بالایی برای حمایت از موسیقی پارسی دارند اما با توجه به فراهم نبودن عرضه جهانی این موسیقی، امکان این حمایت وجود نداشته و لاجرم تا به امروز یا از وبسایتهای عرضه غیرقانونی محتوای موردنیاز خود را تهیه میکردند یا از خیر گوش دادن به آن میگذشتند. هماکنون امکان دسترسی قانونی مخاطبان جهانی موسیقی ایرانی به موسیقی ایرانی از طریق وبسایت «بیپ تونز» فراهمشده است. این وبسایت بزرگترین آرشیو موسیقی ایرانی است و دستهبندی جامعی که از موسیقی ایرانی ارائه داده است، دسترسی راحتتر و همچنین شناخت بهتر از این گنجینه عظیم را مهیا کرده است. این وبسایت از امروز امکان خرید را برای مخاطبان خارج از کشور فعال کرده است. راهی که میتواند بازار بزرگی را برای موسیقی پارسی فراهم سازد.»
حجازی در تقسیمبندی مخاطبان موسیقی ایرانی اشاره کرد: «اگر بخواهیم مخاطبان موسیقی ایرانی خارج از کشور را تقسیمبندی کنیم، یک بخش از این تقسیمبندی را مخاطبانی تشکیل میدهند که مهاجرت کرده و در خارج از ایران زندگی میکنند که حدوداً، 5 الی 6 میلیون نفر هستند. بخش دیگر این تقسیمبندی اختصاص دارد به مخاطبان فارسیزبان که لزوماً ایرانی نیستند، مثل کشور تاجیکستان، افغانستان و ...و بخشی دیگر، حتی مخاطبان بینالمللی و غیرفارسیزبان هستند. افرادی که به موسیقی فارسی، تمدن و فرهنگ فارسی علاقهمندند و مایلاند که این موسیقی را بهعنوان بخشی از این تمدن و فرهنگ دنبال کنند، اما در هیچ جایی نمیتوانستهاند بهصورت متمرکز آن را دریافت کنند.»
مدیرعامل «بیپ تونز» با توجه به تنوع مخاطبان و دشواری دسترسی آنها به موسیقی ایرانی، آنهم به روش قانونی و دریافت آثاری باکیفیت، چنین توضیح داد که: « این مخاطبان دو دغدغه دارند. یکی شنیدن موسیقی ایرانی در سریعترین شکل ممکن و باکیفیت بالا و یکی هم حمایت از این موسیقی. که تا به امروز راهی برای رفع این دو دغدغه مهیا نبوده و مخاطب بینالمللی از این نظر با مشکل مواجه بوده است. خصوصاً اینکه اگر هم دسترسیای به این موسیقی ایجاد میشد، تنها از وبسایتهای ضعيف، بدون دستهبندی آثار، بدون توضیح و سازماندهی شده بوده که نه سودی به ناشرین آثار میرسانده و نه لذت شنیداری را به مخاطب عرضه میداشت.»
او در ادامه افزود: «به دنبال درخواستهای مکرر مخاطبان و متناسب با تقاضایشان، تصمیم به توزیع دیجیتالی موسیقی ایرانی بهصورت دلاری و اینترنشنال گرفته شد و «بیپ تونز»، سایت دلاری خود را با دامنه beeptunes.ca برای ارائه بینالمللی راهاندازی کرده که اولاً تمامی آثار موسیقی ایرانی مجوز دار بهصورت متمرکز بر این سایت قرار داده میشود، دوما اینکه اغلب آثار موسيقي ايران در ابتدا در اين سايت عرضه میشود و موضوع سوم هم این است که بخش زیادی از درآمدی که در این سایت دریافت میشود، مستقیماً به ناشرها و خوانندهها میرسد که در جهت حمایت از این عزیزان صورت میگیرد.»
«فرزام حجازی» همچنین درباره دستهبندی آثار اشاره کرد: «آلبومهای موسیقی با ژانرهای مختلف و ارائههای متفاوت، کاملاً دستهبندیشده و با مشخصات مربوطه تگ شده و جهت دسترسی بهتر و خریداری، در اختیار مخاطب قرار داده میشود که سعی شده است کیفیت سرويس ارائهشده در حد جهانی باشد و نظر مخاطب جهانی را به خود جلب کرده و او را راضی نگاه دارد.»
حجازی در پایان صحبتهایش خاطرنشان کرد: «ما با دو نگاه به این موضوع پرداختهایم. یک اینکه مخاطبان موجود و همیشگی را در جهت دریافت تولیدات موسیقی باکیفیت یاری کنیم و دیگر اینکه با ایجاد پلی بینالمللی، شمار این مخاطبان را بالاتر برده و مخاطبان بیشتری را جذب کنیم. نکته دیگری که مایلم به آن بپردازم، این است که «بیپ تونز» در عرصه فعالیت خود از پیشروان بوده و تلاش کرده است که حیطه فعالیتش را از آنچه که هست فراتر ببرد و تنها این حیطه را به مرزهای داخل ایران محدود نکرده و مخاطبانی را در فرای این مرزها نیز، متوجه خود سازد. امیدواریم که دیگر فعالان در این حوزههای فرهنگی و هنری نیز، دامنه فعالیتهایشان را وسیعتر کرده و بینالمللی شوند.»