ریتم نو | سایت خبری - تحلیلی موسیقی ایران و جهان

تاریخ انتشار: ۱۰:۱۶ - ۲۱ شهريور ۱۳۹۶
هم‌زمان با برگزاری کنسرت تنبورنوازان «واله»

«ته رزهای باستانی تنبور» منتشر می‌شود

کنسرت تنبورنوازان «واله»، نیمه دوم از شهریورماه ۱۳۹۶ در «خانه هنرمندان» برگزار می‌شود. این در حالی است که آخرین اثر مکتوب «حیدر کاکی»، سرپرست این گروه نیز هم‌زمان با این کنسرت، رونمایی خواهد شد.

«ته رزهای باستانی تنبور» منتشر می‌شودبه گزارش ریتم نو کنسرت گروه «واله»، در ساعت ۱۹ از تاریخ ٢۴ شهریور سال جاری، در «خانه هنرمندان» شهر تهران، در دو بخش به اجرا درمی‌آید و در حاشیه این کنسرت، مراسم رونمایی از آخرین کتاب منتشرشده «حیدر کاکی» تحت عنوان «ته رزهای باستانی تنبور» که نت‌نویسی آموزشی-تحلیلی مقام‌های مجلسی و مجازی تنبور است، با حضور اساتید برجسته موسیقی برگزار خواهد شد.

گروه «تنبورنوازان واله»، در سال ١٣٩۴ توسط «حیدر کاکی» تشکیل شد. این گروه فعالیت خود را در راستای حفظ فرهنگ موسیقایی تنبور و معرفی صحیح این موسیقی باستانی و مقام‌های کهن آن شروع کرده و در این راستا، تاکنون کنسرت‌ها و کارگاه‌های آموزشی و پژوهشی متعددی اجرا نموده است.

این گروه امید آن دارد که با حمایت دوستداران ساز تنبور و موسیقی کهن آن بتواند رسالت خود را به‌درستی و به‌دوراز هرگونه حاشیه به سرانجام برساند.

کنسرت پیش روی گروه «واله»، در دو بخش تقدیم مخاطبان می‌شود که بخش اول آن را «تصنیف پریزاد»، - آهنگساز حیدر کاکی شعر سعدی-، «آواز شاه خوش‌نشینی بر اساس مقام شاه خوشینی»، «تصنیف وه هار» -آهنگساز حیدر کاکی شعر فولکلور-، «قطعه بی‌کلام وداع» -آهنگساز استاد علی اکبر مرادی-، «تصنیف قدیمی باده نوشان با شعر فولکلور»، «سوار سوار مقام قدیمی بی‌کلام» و «تصنیف فراق»، -آهنگساز استاد علی اکبر مرادی- تشکیل می‌دهد و در بخش دوم نیز «عاشقان»، -آهنگساز حیدر کاکی براساس مقام بایه بایه شعر مولانا-، «قطعه بی‌کلام بیکران»، -آهنگساز حیدر کاکی-، «مقام گل و خاک»، -به روایت استاد علی اکبر مرادی با شعر فولکلور-، «ساز و آواز»، -براساس مقام قطار سحری شعر مولوی کرد-، «قطعه بی‌کلام مهجوری»، -آهنگساز استاد علی اکبر مرادی- و «خانه می‌ری»، -تنظیم حیدر کاکی با شعر بیسارانی- به اجرا درخواهد آمد.

شایان‌ذکر است که کنسرت گروه «تنبورنوازان واله»، در ساعت ۱۹ از تاریخ ۲۴ شهریورماه سال جاری، در «خانه هنرمندان»، هم‌زمان با رونمایی تازه‌ترین کتاب «حیدر کاکی»، برگزار خواهد شد و علاقه‌مندان می‌توانند جهت تهیه بلیت این کنسرت به سامانه www.tiwall.com مراجعه نمایند.


منبع: ریتم نو
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
تقویم هنری ادامه