ریتم نو | سایت خبری - تحلیلی موسیقی ایران و جهان

تاریخ انتشار: ۱۷:۱۵ - ۲۰ شهريور ۱۳۹۶

رونمایی از بزرگ‌ترین بانک آنلاین موسیقی کشور

مراسم رونمایی و نشست خبری نرم‌افزار کاربردی موسیقی «تپ سانگ» با حضور مدیران این مجموعه صبح امروز دوشنبه 20 شهریورماه سال جاری در تالار ایوان شمس برگزار شد.

رونمایی از بزرگ‌ترین بانک آنلاین موسیقی کشوربه گزارش خبرنگار ریتم نو در ابتدای این نشست توضیحاتی مبنی بر عملکرد این نرم‌افزار کاربردی گوشی‌های هوشمند ارائه شد.

امیرعباس ستایشگر مسوول تأمین محتوی این نرم‌افزار کاربردی ضمن بیان هم‌جواری این نشست با نشست سالیانه مجمع صنفی تولیدکنندگان آثار شنیداری که ظهر امروز در برج میلاد برگزار خواهد شد؛ بیان کرد: «در ابتدا می‌خواهم به‌عنوان نماینده صاحبان محتوی صحبت کنم که سه محور مشخص را شامل می‌شود. نخستین مسئله‌این است که ما به‌عنوان ناشر مجبوریم با تغییر سیستم، موسیقی را ارائه دهیم و پیش برویم. و تقریباً سی دی جایش را به فضای مجازی داده و به طبع نخستین دغدغه یک ناشر؛ صحیح و درست دیده شدن محتوایی است که تولید می‌کند اما در چند سال اخیر مسئله‌ای که باعث دلخوری بنده و دیگر همکارانم شده؛ نوع برخورد کسانی است که در عرصه فروش مجازی آثار شنیداری فعالیت می‌کنند.»

ستایشگر با اعلام فراوانی عامل‌های فروش در عرصه فضای مجازی و ارتباط نزدیکش با یکایک آن‌ها بیان کرد: «آنچه ما را در «تپ سانگ» موفق خواهد کرد؛ این است که نگاهمان را از نگاه مزایده و مناقصه‌ای از موسیقی برداریم و به این فکر کنیم که ما باید فضایی را شکل بدهیم که مخاطب بهترین دسترسی را پیدا کند البته در کالاهای دیگر به این شکل هست اما نمی‌دانم چرا فضای موسیقی ملتهب است. آنچه تعیین می‌کند مخاطب از کدام فروشگاه خریدش را انجام دهد حرفه‌ای گری و اخلاق‌مداری ست!»

وی اضافه کرد: «بهمن‌ماه سال گذشته با گروه «ژی» آشنا شدم که همیشه بر این مدار بودند که آینده را بیشتر ببینند و همکاران ناشر من هم در شروع این نرم‌افزار کاربردی بااینکه شناختی نداشتند به ما کمک و بادید مثبت نگاه کردند.»

ستایشگر در پایان گفت: «ما نمی‌توانیم مانع فضای غیرقانونی دانلود و غیراخلاقی استفاده ازآنچه در مالکیت شخص دیگری است، شویم و آن را به‌طور کامل از بین ببریم. آنچه به ما کمک خواهد کرد فرهنگ‌سازی است. یعنی کاربر خودش نباید اقدام به دانلود غیرقانونی کند.»

بابک قهرمانی مدیرعامل شرکت «ژی» با اشاره به فعالیت‌های فرهنگی هنری شرکت از اواخر سال 91 بیان کرد: «در این مجموعه تلاش بر این بوده که باوجود سابقه خود در حوزه‌های گوناگون به‌ویژه حوزه فرهنگی، از پتانسیل‌های موجود نیز استفاده کرده و از هنرمندان و صاحبان آثار هنری حمایت کنیم که نهایتاً به "تپ سانگ" رسیدیم. البته دو مجموعه نرم‌افزار کاربردی دیگر نیز در حوزه‌هایی مانند کتاب و فیلم در دستور کار قرار دارد که به‌زودی رونمایی می‌شود.»

قهرمانی افزود: «در حال حاضر با مجموعه‌ها و صاحبان آثاری که تاکنون تولیدات خود را در فضای مجازی به اشتراک نگذاشته‌اند و اتفاقاً از بزرگ‌ترین تولیدکننده محتوای داخلی نیز هستند، قرارداد منعقدشده تا از این پتانسیل بزرگ استفاده کنیم. امیدواریم بتوانیم ضمن حمایت از موسیقی‌دانان و اهالی موسیقی، بزرگ‌ترین بانک آنلاین موسیقی را کامل‌تر و متفاوت‌تر از دیگر نمونه‌های مشابه موجود عرضه کنیم.»

وی تأکید کرد: «این نرم‌افزار یوزرفرندلی و در دسترس برای کاربران بوده و ویژگی دوم کیفیت و کمیت محتوایی آن است که حتی در صورت متعدد بودن نرم‌افزارهای کاربردی مشابه، می‌تواند متمایز باشد اما باید در این زمینه نبض بازار را در دست بگیریم. با افزایش روزبه‌روز سرعت اینترنت در کشور که در دولت تدبیر و امید بسترهای آن فراهم‌شده است، فضا برای بهره‌گیری از نرم‌افزارهای کاربردی مانند «تپ سانگ» محیا تر می‌شود. در این زمینه با چندین مجموعه و خواننده‌های مطرح هماهنگی‌های لازم صورت گرفته تا قبل از انتشار آثار خود در فضای عمومی آن را از طریق «تپ سانگ» به گوش مخاطبان خود برسانند.»

گفتنی است؛ نرم‌افزار کاربردی «تپ سانگ» بزرگ‌ترین بانک آنلاین موسیقی کشور بوده که باهدف ارائه محتوای موسیقیایی و رعایت کپی‌رایت و حقوق صاحب اثر تولیدشده است و ویژگی‌های منحصربه‌فردی مانند پخش نامحدود آهنگ، پخش آفلاین آهنگ‌ها، اینترنت دیتا کم‌هزینه با «TapSong»، دانلود قانونی جدیدترین و پرفروش‌ترین آهنگ‌ها بدون محدودیت، دانلود و پخش موسیقی باکیفیت‌های گوناگون، پخش آهنگ‌های ذخیره‌شده در «موسیقی من» بدون نیاز به اینترنت، دسترسی آسان به آرشیو موسیقی و... دارد.


منبع: ریتم نو
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
تقویم هنری ادامه