ریتم نو | سایت خبری - تحلیلی موسیقی ایران و جهان

تاریخ انتشار: ۰۹:۵۳ - ۱۲ شهريور ۱۳۹۶

انتشار منتخبی از آثار زنده‌یاد ابوالحسن صبا با تنظیم جدید در بازار موسیقی

آلبوم موسیقی «مثنوی صبا» اثر تازه علی پژوهشگر از سوی مؤسسه فرهنگی و هنری «نو خسروانی باربد»، منتشر و راهی بازار شد. این در حالی است که همزمان با نشر اثر، می‌توان آن را از سوی «ریتمو»، به‌صورت آنلاین و قانونی خریداری کرد.

انتشار منتخبی از آثار زنده‌یاد ابوالحسن صبا با تنظیم جدید در بازار موسیقیبه گزارش ریتم نو آلبوم «مثنوی صبا»، ساخته علی پژوهشگر مشتمل بر ۲۱ قطعه همچون «کاروان»، «غم‌انگیز»، «زرد ملیجه»، «گیلکی»، «در قفس»، «دیلمان»، «به یاد گذشته»، «تمرین دشتی»، «کوهستانی» و «ضربی بیات»...است که در سبک کلاسیک ایرانی به اجرا درآمده‌اند و اکنون از طریق ریتمو در دسترس است. ناگفته نماند این آلبوم شامل منتخبی از آثار زنده‌یاد «ابوالحسن صبا» است که برای بربت تنظیم‌شده است.

علی پژوهشگر پیش‌ازاین، آلبوم «چهل‌ودو قطعه برای عود» را منتشر کرده بود و این بار اثر تازه خود را با عنوان «مثنوی صبا» روانه بازار موسیقی می‌کند. این موزیسین، متولد ۱۳۵۶ در مشهد، فارغ‌التحصیل هنرستان موسیقی تهران و کارشناس ارشد موسیقی از دانشگاه هنر تهران است که سرپرستی، نوازندگی و آهنگسازی گروه موسیقی «نریمان» را نیز بر عهده دارد. ازجمله فعالیت‌های هنری او می‌توان به همکاری با گروه «صبا»، «منظمی»، «دالاهو»، «داود آزاد»، «مستان»، «سیمرغ» و...و همچنین نوازندگی و آهنگسازی در آلبوم‌هایی چون «دوره گرد»، «سفر درون»، «فانتزی تنبک و ارکستر ایرانی» و...اشاره کرد.

شایان‌ذکر است که آلبوم موسیقی «مثنوی صبا» توسط «نو خسروانی باربد»، منتشرشده است و علاقه‌مندان می‌توانند نسخه فیزیکی و اورجینال آن را از مراکز معتبر فروش در بازار موسیقی تهیه و یا نسبت به خرید دیجیتال، آنلاین و قانونی این اثر از طریق «ریتمو ritmo.ir»، اقدام نمایند.


منبع: ریتم نو
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
تقویم هنری ادامه