ریتم نو | سایت خبری - تحلیلی موسیقی ایران و جهان

کد خبر: ۵۶۳۱۲
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۹ - ۱۱ شهريور ۱۳۹۶

شبی دیگر با آرامش در کنسرت مهرزاد خواجه امیری

مهرزاد خواجه امیری آهنگساز، خواننده و نوازنده موسیقی که مخاطبان به کنسرت‌های بی‌کلامش لقب شب‌های آرامش را داده‌اند؛ نهم شهریورماه و در مجموعه برج آزادی به همراه گروه خود به روی صحنه رفت.

شبی دیگر با آرامش در کنسرت مهرزاد خواجه امیری

به گزارش ریتم نو در ابتدا مجری برنامه به ارائه اطلاعاتی راجع به این اجرا پرداخت و گفت: امشب بیست قطعه در دو پارت نواخته می‌شود که پارت اول به اجرای آثار جهانی و پارت دوم به اجرای قطعات ساخته‌شده مهرزاد خواجه امیری همچون: کومیتیس، معبد شرقی، قصه گوی شب، آتاناسیا، مرگ شاید شیرین و .... اختصاص‌یافته است.

خواجه امیری نیز افزود: با توجه به استقبال مردم از سبک نیوایج، سعی کردیم که در این اجرا قطعات را بیشتر کرده و تنظیم آن‌ها را نیز تغییر دهیم.

شبی دیگر با آرامش در کنسرت مهرزاد خواجه امیری

در پارت اول این کنسرت ده قطعه از آهنگسازان مطرح جهانی همچون یانی، کوهن، زیمر و گروه سکرت گاردن اجرا شد که از آن‌ها می‌توان به اجرای قطعات راشن نایت، میشل استروگوف، وان منز دریم و آداجیو با نوازندگی ارکستر، قطعه هاله‌لویا با هنرمندی: ایلیا امینی، نوازنده ساز ویلن‌سل، امیرحسین کیانپور، نوازنده سازهای بومی و مهرزاد خواجه امیری، قطعات روزی روزگاری و عشق ممنوع با هنرمندی: مسعود نوروزی و مهرزاد خواجه امیری و قطعه به‌یادماندنی سکرت گاردن با هنرمندی بانوی توانمند ساز ابوا: کیمیا شعربافیان و پیانونوازی خواجه امیری اشاره کرد.

در پارت دوم این کنسرت نیز ساخته‌های مهرزاد خواجه امیری همانند قسمت اول اجرا، به‌صورت گروه نوازی، دو نوازی و تک‌نوازی اجرا شد که با تشویق حضار سالن روبه‌رو شد. از نکات قابل‌توجه این کنسرت می‌توان به خواندن یکی از تأثیرگذارترین بخش‌های کتاب شازده کوچولو یعنی: برگشت شازده کوچولو به سیاره‌اش برای دیدار با گل یگانه‌ای که در آن سیاره سکونت دارد و گزیده شدنش توسط مار برای دیدار با آن گل اشاره کرد، که توسط امیرحسین موسوی، قبل از اجرای قطعه آخر به نام مرگ شاید شیرین دکلمه شد و سپس این قطعه زیبا توسط گروه اجرا گردید.

شبی دیگر با آرامش در کنسرت مهرزاد خواجه امیری

لازم به ذکر است، مسعود نوروزی نوازنده ساز ویولن و ارکستر مایستر، روژین عدالت نوازنده ویولن، سهیل بهمن نوازنده ویولن آلتو، شادی رحیمی و ایلیا امینی نوازندگان ویلن‌سل، امیرحسین کیانپور نوازنده سازهای بومی، کیمیا شعربافیان نوازنده ابوا، سعید فرنژاد نوازنده گیتار الکتریک، میلاد دودانگه نوازنده گیتار باس، شهریار شافعی نوازنده درام، حامد قربانی نوازنده کیبورد و همچنین حسین مهدوی، علی پوررجب، دانیال عبرت، نادیا باقری، رویا رفعتی و مهسا مردانی گروه کر، اعضای گروه مهزاد خواجه امیری در این کنسرت را تشکیل می‌داند.

از مهمانان ویژه این شب نیز می‌توان به سرکار خانم نرگس آبیار کارگردان توانمند، علی فروتن نوستالژی کودکی‌هایمان، پریچهر مشرفی بازیگر آینده دار سینما و تلویزیون، سیاوش میرزایی: ترانه‌سرا، علی علایی: آهنگساز، امیرحسین ذوالقدی: خواننده و تنظیم‌کننده اشاره کرد.

منبع: ریتم نو
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
تقویم هنری ادامه