ریتم نو | سایت خبری - تحلیلی موسیقی ایران و جهان

تاریخ انتشار: ۱۴:۳۵ - ۰۸ شهريور ۱۳۹۶

گروه روناک در جشنواره تابستانی شب‌های آرتمیس

جدیدترین کنسرت گروه روناک با یاد زنده‌یاد محمود جهان خواننده ثابت این گروه به سرپرستی کیوان علی‌محمدی در جشنواره تابستانی شب‌های آرتمیس تهران برگزار می‌شود.

گروه روناک در جشنواره تابستانی شب‌های آرتمیسبه گزارش ریتم نو جدیدترین کنسرت گروه روناک با همکاری شرکت موسیقی ایران گام و با یاد زنده‌یاد محمود جهان خواننده ثابت گروه روناک و اجرای آهنگ جنوبی «دریا دریا» اثر این خواننده سرشناس و محبوب بوشهری، به سرپرستی، نوازندگی و خوانندگی کیوان علی‌محمدی و همچنین با اجرای قطعات موسیقی نواحی، سنتی، پاپ و ملل در جشنواره تابستانی شب‌های آرتمیس تحت عنوان «آوازهای ساحلی تهران» در ساعت 20 روز پنجشنبه 9 شهریور ماه جاری در سالن روباز آرتمیس در کنار دریاچه چیتگر در شهر تهران برگزار می‌شود.

کیوان علی‌محمدی سرپرست، تنظیم‌کننده، نوازنده و خواننده گروه روناک در مورد جدیدترین اجرای این گروه در جشنواره تابستانی شب‌های آرتمیس تهران گفت: گروه روناک در سال‌های قبل، آثار موسیقی نواحی را اجرا می‌کرد ولی پس از تلاش و فعالیت زیاد چندین ساله، هم‌اکنون به یک گروه تلفیقی تبدیل‌شده است که از چهار ژانر موسیقی دنیا ازجمله؛ محلی، سنتی، پاپ و ملل تشکیل‌شده است که به تمام زبان‌های محلی ایران، آهنگ اجرا می‌کنیم، به‌صورت جداگانه آهنگ‌های موسیقی سنتی می‌خوانیم، آهنگ‌های موسیقی پاپ و مدرن امروزی را اجرا می‌کنیم و همچنین موسیقی ملل نیز جزو برنامه‌های جدید ما قرار دارد که به زبان‌های خارجی همچون اسپانیایی، انگلیسی، عربی و ... آهنگ‌ها اجرا می‌شوند.

وی همچنین گفت: برای اولین بار در ایران چنین گروهی تشکیل‌شده است که در چهار ژانر موسیقی آثار خود را ارائه دهد. از خصوصیات بارز گروه روناک این است که از ترکیبی از سازهای محلی، سنتی، پاپ و ملل تشکیل‌شده است و درواقع در میان آهنگ‌هایی که اجرا می‌کنیم نیز بدین گونه است.

علی‌محمدی سرپرست گروه روناک در پایان در مورد قطعات این گروه در کنسرت جشنواره تابستانی شب‌های آرتمیس گفت: در موسیقی محلی آهنگ لری «بارو، بارو»، آهنگ بختیاری «ایهای گُل»، آهنگ آذری «نارگیله»، آهنگ‌های کُردی «له کولانی» و «هوی نازی»، آهنگ گیلانی «رعنا»، آهنگ خراسانی «لیلا درو واکن»، آهنگ سنتی «هوای گریه»، «بی‌قرار»، آهنگ بلوچی «چمنی تارا»، آهنگ‌های جنوبی «سیا، سیا نازداره» و «دریا دریا»، آهنگ مصری «حبیبی» و همچنین آهنگ انگلیسی «من می‌توانم».

پوشش لباس گروه روناک در این کنسرت از لباس‌های نواحی، سنتی، پاپ و ملل تشکیل‌شده است و در میان اجرای آهنگ‌های این کنسرت، تکنوانی تار توسط حانیه علی‌محمدی، تکنوانی دف توسط کیوان علی‌محمدی و همچنین همنوازی تار، گیتار، کمانچه و دف نواخته می‌شوند.

اعضای گروه موسیقی «روناک» در کنسرت جشنواره تابستانی «شب‌های آرتمیس» عبارت‌اند از:

کیوان علی‌محمدی ـ سرپرست گروه، نوازنده دف و خواننده موسیقی محلی و سنتی، سیدرضا سجادی ـ تنظیم‌کننده و نوازنده کیبورد، کاویان علی‌محمدی ـ نوازنده کمانچه، حانیه علی‌محمدی ـ نوازنده تار، هنگامه ترابیان ـ نوازنده عود، آیدین نیکومرام ـ نوازنده گیتار باس، محمدرضا جدی‌نژاد ـ نوازنده گیتار، ندا رضاییان ـ نوازنده دف، نقاره، و دهل، مریم مرزبانی ـ نوازنده دف، دایره و نقاره، علی‌رضا رحیمی ـ نوازنده درام، ساعی دریس ـ نوازنده تومبا، میلاد فیحانی ـ نوازنده ضرب و تمپو، حمیدرضا سلیمانی ـ نوازنده نی انبان، وحید عبدالهی ـ خواننده موسیقی سنتی و ملل و آرمین شریف‌پور ـ خواننده ملل.

گروه روناک در سال 1380 با مدیریت کیوان علی‌محمدی فعالیت هنری خود را باهدف «اتحاد اقوام ایرانی» و «صلح و دوستی» آغاز کرد؛ از ابتدا بر روی موسیقی نواحی ایران تمرکز داشت به‌نحوی‌که هرکدام از انواع موسیقی نواحی ایران اعم از آهنگ، ساز، گویش و لباس توانستند در آن حضور پررنگی داشته باشند. نخستین آلبوم این گروه بانام «روناک» به تهیه‌کنندگی صدرالدین حسین‌خانی مدیر شرکت موسیقی «ایران گام» منتشر شد و در ادامه دو آلبوم «ایران سرزمین من» و «حاجی‌فیروز» را نیز روانه بازار موسیقی کرد. این گروه تاکنون کنسرت‌های متعددی را در تالار وحدت تهران، شهرهای کشور و کشورهای مختلف برگزار کرده است.

جشنواره تابستانی شب‌های آرتمیس روزهای 8 تا16 شهریور ماه جاری در حاشیه دریاچه خلیج فارس و جنب پروژه تجاری، اداری و تفریحی آرتمیس در تهران برگزار می‌شود.


منبع: ریتم نو
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
تقویم هنری ادامه