ریتم نو | سایت خبری - تحلیلی موسیقی ایران و جهان

کد خبر: ۵۶۲۷۳
تاریخ انتشار: ۱۶:۵۰ - ۰۷ شهريور ۱۳۹۶
در نشست خبری کنسرت شهریورماه این خواننده عنوان شد

محمدرضا عیوضی: ما کتک‌خورده‌های موسیقی پاپ هستیم/ نمی‌دانم چه سیاستی وجود دارد

محمدرضا عیوضی با اعتراض به نوع صدور مجوزها گفت:‌ ما موانعی زیادی بر سر راهمان بود درواقع کتک‌خورده‌های موسیقی پاپ کشور هستیم.

محمدرضا عیوضی: ما کتک‌خورده‌های موسیقی پاپ کشور هستیم/ نمی‌دانم چه سیاستی وجود داردبه گزارش خبرنگار ریتم نو نشست خبری کنسرت شهریورماه محمدرضا عیوضی صبح امروز (سه‌شنبه 7 شهریورماه) با حضور این خواننده، بابک صحرایی، سعید امیر اصلانی و علیرضا شمس اسکندری برگزار شد.

سعید امیر اصلانی ترانه‌سرا و آهنگساز مطرح که در این برنامه به‌عنوان مجری حضور داشت در ابتدا درباره فعالیت محمدرضا عیوضی و دوری چندساله این خواننده گفت: عیوضی از سال 76 و با تیتراژ سریال روزگار جوانی به شکل رسمی به عرصه موسیقی معرفی و شناخته شد و در ده سال نخست فعالیت‌هایش، شش آلبوم را روانه بازار موسیقی کشور کرد که برآیند خوبی ست و این کنسرت پس از 15 سال روی صحنه خواهد رفت و از دوستان رسانه خواهشمندم به چرایی عدم حضور ایشان در عرصه موسیقی صحنه‌ای بپردازند.

علیرضا شمس اسکندری رهبر ارکستر این خواننده درباره اجرای دهم شهریورماه توضیح داد: در این کنسرت گلچینی از آثار محمدرضا عیوضی را به روی صحنه خواهیم برد که تنظیم آن‌ها اختلاف زیادی باکارهای پانزده سال پیش دارد. درواقع در اجرای پیش رو 11 قطعه با ارکستر و 2 قطعه با پیانو و آواز اجرا می‌شود.

محمدرضا عیوضی در تکمیل صحبت‌های اسکندری گفت: قطعات را از چندین آلبوم انتخاب کردیم و قطعه «رنگین‌کمان» به‌رسم اجراهای پیشین در رپرتوار این کنسرت قرار دارد. جا دارد یادی از شاهرخ پورمیامین کنیم که آلبوم «یک روز برفی» حاصل تلاش ایشان بود و قطعاتی از این آلبوم را نیز در کنار آلبوم آخرم «حس خوب» روی صحنه خواهیم برد. درواقع قطعات را در فضاهای گوناگون انتخاب کردیم.

این خواننده در پاسخ به سوال کم‌کاری خوانندگان دهه هفتاد، بیان کرد: بنده از سال 76 کارم را شروع کردم و ما آن دوران روی ریل و کاست می‌خواندیم به همین خاطر محکوم به درست خواندن بودیم چراکه هیچ نرم‌افزاری برای ویرایش صدای خواننده وجود نداشت و خوانندگان زحمت بسیاری می‌کشیدند اما امروز خوانندگی به نوع دیگری است و افراد بدون هیچ‌گونه آزمون صدایی به‌راحتی مجوز می‌گیرند. همین امر هم موجب شده تا با خوانندگانی مواجه شویم که صدای استیج‌شان با صدای استودیویی آن‌ها متفاوت است و نمی‌دانم چه سیاستی وجود دارد که این‌گونه مجوزها را صادر می‌کنند.

وی ادامه داد: همچنین ذائقه شنوایی مخاطبان تغییر پیداکرده است و به این نتیجه رسیدم که باید در یک برهه زمانی صبر کنم تا مخاطب به سمت موسیقی درست روی بیاورد از طرفی بنده در این مدت به دنبال تحصیلاتم بودم.

صحرایی بنا بر تجربه شخصی‌اش بیان کرد: در برهه زمانی بیست سال موسیقی پاپ تولید نمی‌شد همین امر باعث شد عمر یکسری خوانندگان طولانی‌تر از شرایط عادی شود به همین خاطر از زمانی که موسیقی در ایران شروع شد همه توقع داشتند همان اتفاق برای این خوانندگان نیز رخ بدهد.

این ترانه‌سرا با اشاره به کنسرت خواننده‌ای که چهار سال پیش 33 سانس روی صحنه رفت و اکنون در امسال فقط توانسته چند سانس روی صحنه برود، گفت: مهم این است که خواننده پس از 15 سال، آثارش مورداحترام قرار بگیرد نه اینکه صرفاً هیت شود. محمدرضا عیوضی از موسیقی جدا نیست و زندگی‌اش با موسیقی گره‌خورده است که به‌خودی‌خود اتفاق مثبتی ست!

عیوضی در ادامه اظهار کرد: قبل از خوانندگی تحصیلاتم در کارشناسی اقتصادی بازرگانی بود و از سال 75 فعالیت شغلی‌ام در همین زمینه ادامه پیدا کرد همچنین در این سال‌ها فوق‌لیسانس روابط بین‌الملل را گرفتم چراکه علاقه زیادی به مسائل سیاسی دارم و حضورم در شورای شهر هم شروعی بود تا بتوانم در عرصه سیاسی کشور حضور پیدا کنم.

این خواننده در پاسخ به خبرنگار ریتم نو مبنی بر دلیل بازگشت پس از نزدیک به دو دهه به عرصه موسیقی در شرایطی که بستر آن برای چنین سبک‌هایی وجود ندارد گفت: ما با تعداد کمی در آن دوران در عرصه موسیقی حضور پیدا کردیم که موسیقی پاپ شکل گرفت و تمام موسیقی پاپ آن دوران از لس‌آنجلس بود درحالی‌که اکنون آن‌طرفی‌ها از امکانات ایران استفاده می‌کنند. اما موسیقی می‌تواند بهتر و باکیفیت‌تر ارائه شود به همین خاطر احساس کردم می‌توانیم دوباره به موسیقی کشور همانند همان سال‌ها کمک کنیم تازه در آن دوران ما موانعی زیادی بر سر راهمان بود درواقع کتک‌خورده‌های موسیقی پاپ کشور هستیم.

علیرضا شمس اسکندری در ادامه بیان کرد: برخی با برچسب خوانندگی کار می‌کنند اما فقط برچسب است. کسانی که می‌شود آن‌ها را به‌عنوان خواننده شناخت به تعداد انگشتان دست هم نیستند! افرادی چون محمدرضا عیوضی باید حضورداشته باشند چون تاریخ موسیقی هستند درصورتی‌که خوانندگانی که کنسرت‌هایشان سولد اوت می‌شود در سال‌های آینده یادی از آن‌ها نخواهد بود.

محمدرضا عیوضی درباره جشنواره تابستانی آرتمیس گفت: در این جشنواره به دلیل اینکه سه خواننده در یک‌شب روی صحنه می‌رویم هر خواننده 4 قطعه اجرا خواهد کرد.

وی درباره انتشار تک آهنگ و دلیل انتخاب سالن آزادی بیان کرد: با توجه به حضور فضای مجازی، همه به سایت‌های موسیقی متصل هستند که باعث می‌شود که همه به سمت آلبوم‌ها نروند و ما مجبور به تولید تک قطعه باشیم. ما به علت امکانات خوب این سالن، این مکان یعنی برج آزادی را برای کنسرت انتخاب کردیم چراکه قرار است از این اجرا فیلم‌برداری و سپس منتشر شود.

اسکندری همچنین گفت: برای انتخاب سالن تعداد صندلی ملاک نیست بلکه این سالن از امکانات خوب صدابرداری برخوردار است.

در پایان محمدرضا عیوضی درباره فعالیت‌هایش توضیح داد: دیگر وقفه‌ای در کارهایم نخواهد بود و در حال ساخت قطعاتی هستیم که بهترینشان را ارائه کنیم همچنین برنامه‌ریزی برای اجرا در شهرستان‌ها نیز در حال انجام است.

گفتنی استِ کنسرت محمدرضا عیوضی ۱۰ شهریور ماه سال جاری در سالن برج آزادی برگزار می‌شود و علاقه‌مندان جهت تهیه بلیت می‌توانند به سامانه ایرانکنسرت مراجعه نمایند.

منبع: ریتم نو
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
تقویم هنری ادامه