ریتم نو | سایت خبری - تحلیلی موسیقی ایران و جهان

تاریخ انتشار: ۱۴:۵۵ - ۰۸ مرداد ۱۳۹۶

محمود جهان خواننده جنوبی کشور درگذشت

محمود جهان خواننده جنوبی کشورمان ظهر امروز بر اثر عارضه قلبی درگذشت.

محمود جهان خواننده جنوبی کشور درگذشتبه گزارش خبرنگار ریتم نو این خواننده که برای اجرای کنسرت در بندر ماهشهر به سر می‌برد، ظهر امروز به دلیل عارضه قلبی در بیمارستان صنایع پتروشیمی این شهرستان درگذشت.

محمود جهان قرار بود در تاریخ 10 مردادماه به مناسبت ولادت امام رضا (ع) کنسرت اجرا کند که ساعتی پیش دچار عارضه قلبی شد و پس از انتقال به بیمارستان صنایع پتروشیمی شهرستان بندر ماهشهر دار فانی را وداع گفت.

محمود جهان در سال 1330 در آبادان و در محله احمدآباد به دنیا آمد.تک پسر او امید جهان است که او نیز مانند پدر اهل موسیقی است.پدر جهان که اهل تنگستان بوشهر بود، شروه خوانی می‌کرد و ازجمله چهره‌های شناخته‌شده این شهر بود.وی در ابتدای انقلاب با اجرای ترانه یا الله یا خدا در برابر بنیان‌گذار انقلاب اسلامی نماد بزرگی و همدلی و اتحاد مردان تنگستانی را به نمایش گذاشت.این خواننده محبوب بندری خوان در سال 1355 توسط آقای بهمن خوش‌خلق به همراه یداله رضازاده به تهران آمد و برای اولین بار باهدف آلبوم در استودیو 4 اثر ارکستری ضبط کرد.محبوب‌ترین قطعات وی هله دان، یاد کارون، پریای دریا و ای واله بود.

شایان‌ذکر است که این خواننده قرار بود به همراه گروه آوای موج، در تاریخ 19 مردادماه و در یک سانس در تالار وحدت تهران به روی صحنه رود.

پایگاه خبری «ریتم نو» درگذشت این خواننده مطرح کشور را به خانواده ایشان و جامعه هنری تسلیت می‌گوید.


منبع: ریتم نو
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
تقویم هنری ادامه