ریتم نو | سایت خبری - تحلیلی موسیقی ایران و جهان

تاریخ انتشار: ۱۸:۱۸ - ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۶

کریس کرنل در 52 سالگی درگذشت

کریس کرنل Chris Cornell خواننده توانا که گروهش، ساندگاردن Soundgarden یکی از معماران اولیه موسیقی گرانج بود، در سن 52 سالگی درگذشت.
کریس کرنل در 52 سالگی درگذشت
به گزارش خبرنگار ریتم نو به گفته‌ی برایان بامبری Brian Bumbery سخنگوی کریس کرنل در بیانیه‌ای با عنوان "ناگهانی و غیرمنتظره" :"وی چهارشنبه‌شب در دیترویت درگذشت." وی در ادامه افزود "خانواده‌ی وی از نزدیک تحقیقات پزشکی پیرامون این مرگ را رصد می‌کنند".
کرنل در سال 1964 در سیاتل به دنیا آمد و بیست سال بعد به تأسیس گروه Soundgarden. بعد از مدتی یک شرکت موسیقی نخستین تک آهنگ گروه بانام Hunted Down را در سال 1987 منتشر کرد و در ادامه دو ای-پی از این گروه نیز منتشر شد. نخستین آلبوم گروه یک سال بعد بانام Ultramega OK منتشر شد. by Mr. Cornell’s voice, which could quickly shift from a soulful howl to a gritty growl.
در سال 1991 Badmotorfinger منتشر شد , درست زمانی که همه‌ی نگاه‌ها به سیاتل و جوان‌هایش در گروه‌های نیروانا Nirvana, پرل جم Pearl Jam و Soundgarden بود که دوشادوش هم تاریخ موسیقی راک را ورق می‌زدند. 
سه آلبوم از آلبوم‌های استودیویی گروه Soundgarden که در میان آن‌ها می‌توان از Superunknown در سال 1994 نام برد, که شامل قطعات باارزشی چون Black Hole Sun, Fell on Black Days, Spoonman و My Wave, تاکنون پلاتینیو می‌شده‌اند.

گردآوری و ترجمه: اشکان شاهرخ

منبع: ریتم نو
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
تقویم هنری ادامه