ریتم نو | سایت خبری - تحلیلی موسیقی ایران و جهان

تاریخ انتشار: ۱۳:۲۰ - ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۶

گروه نریمان، «همنشین دل»می‌شود

کنسرت «همنشین دل» با گروه نریمان به روی صحنه می‌رود.


به گزارش ریتم نو، گروه موسیقی نریمان طی دو شب موسیقی ایرانی را با اجرایی تازه به روی صحنه می‌برد.


گلناز جمشیدی، سرپرست گروه نریمان، دراین‌باره گفت: در این کنسرت آهنگ‌هایی که علی پژوهشگر و من ساخته‌ایم اجرا می‌شود. آهنگ‌ها در دو دستگاه آواز اصفهان و آواز دشتی تنظیم‌شده‌اند.


وی درباره جزئیات دیگر این اجرا افزود: پرده اول کنسرت بی‌کلام و پرده دوم با آواز است که در بخش دوم امیر صادقین و فایضه کامیاب به‌عنوان هم‌خوان نوازندگان را همراهی می‌کنند. قطعات و تصنیف‌هایی که برای بخش دوم انتخاب‌شده‌اند از اشعار حافظ، رهی معیری، هوشنگ ابتهاج و ... هستند که تحت عناوین شاهد افلاکی، غریبانه، همنشین دل و ... اجرا می‌شوند. جمشیدی درباره دیگر خصوصیات این کنسرت توضیح داد: از سازهای کوبه‌ای متنوعی در این اجرا بهره گرفته‌ایم و همین‌طور کمانچه، سنتور و دیگر سازها هم در این اجرا نواخته می‌شوند. اما در کل قطعات برای یک آنسامبل ایرانی تنظیم‌شده‌اند.


جمشیدی درباره سابقه فعالیت گروه نریمان توضیح داد: این گروه در سال 88 به همت علی پژوهشگر و بنده به همراه تعدادی از دانشجویان موسیقی راه‌اندازی شد. قبلاً اجرایی در جشنواره موسیقی فجر داشته‌ایم و یک آلبوم با عنوان «دوره‌گرد» نیز به بازار موسیقی عرضه کرده‌ایم. سال گذشته من بخش اجرای بانوان گروه نریمان را به روی صحنه بردم . او در پایان خاطرنشان کرد: گروه نریمان سعی دارد موسیقی کلاسیک ایرانی را در قالبی متفاوت ارائه کند که مخاطبان تجربه جدیدی از موسیقی ایرانی داشته باشند.


کنسرت هم‌نشین دل در روزهای 21 و 22 اردیبهشت ساعت 21 در تالار رودکی به روی صحنه می‌رود و علاقه‌مندان می‌توانند برای تهیه بلیت به سایت ایران کنسرت مراجعه کنند.



منبع: ریتم نو


ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
تقویم هنری ادامه