ریتم نو | سایت خبری - تحلیلی موسیقی ایران و جهان

کد خبر: ۴۷۲۶۹
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۳ - ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۶

پدر و پسر لهستانی و مخاطبان ایرانی!

گروه لهستانی «پارتیزانت» در دو شب 8 و 9 اردیبهشت‌ماه در تالار وحدت روی صحنه رفت و قطعاتی از موسیقی فیلم‌های کلاسیک را به اجرا درآورد.
 


به گزارش خبرنگاری ریتم نو، این کنسرت که با استقبال خوبی از سوی مخاطبان موسیقی مواجه شد و در مدت کوتاهی تمامی بلیت‌های آن به فروش رسید به همت موسسه فرهنگی-هنری «خانه هنر جوان» روی صحنه رفت.


اعضای گروه  پارتیزانت را کریستف توچکو، نوازنده گیتار، به همراه پسرش، میکوآی توچکو، نوازنده سازهای کوبه‌ای تشکیل می‌دادند.


اجرا با تک‌نوازی کریستف توچکو در حالی آغاز شد که میکوآی توچکو با در دست داشتن تلفن همراهش به روی صحنه آمد و از استقبال مخاطبان ایرانی در سالن تالار وحدت فیلم‌برداری می‌کرد .


سپس کریستف توچکو به احوال‌پرسی با تماشاگران پرداخت و ضمن معرفی پسرش اعلام کرد که به وی افتخار می‌کند و از مردم درخواست کرد تا پسرش را صدا کنند و با معرفی خودش نیز حاضران به تکرار اسمش پرداختند و  کریستف درنهایت گفت؛ «ما دوتا پارتیزانت هستیم!»


"Summer time" نخستین انتخاب گروه برای اجرا در تالار وحدت بود. این قطعه با صدای گیتار کریستف توچکو آغاز و با همراهی سازهای کوبه‌ای پسرش شنیدنی شد. حاضران بعد از اتمام این قطعه دو نوازنده را تشویق کردند. "Smells Like Teen Spirit" با همراهی جمعیت شروع شد و در قسمت اوج قطعه اکت‌های گیتاریست به اوج خود رسید.


میکوآی توچکو ضمن اعلام اینکه پدرش به زبان انگلیسی تسلط کافی ندارد و به همین خاطر برخی تماشاگران متوجه صحبت‌هایش نمی‌شوند گفت: «خوشحالم که برایتان اجرا می‌کنم و بریم به سراغ اجرای بعدی!»


پس از "Chyba nie zdaze"، نوبت به قطعه خاطره‌انگیز "Pink panther" رسید. "Entertainer" نسبتاً آرام اجرا شد اما قطعه بعدی آرامش آن را جبران کرد "Let's Jam " با دست زدن‌های مرتب و با ریتم جمعیت سالن را به جنبش درآورد.


"پدرخوانده" قطعه منتخب دیگری بود که از میان موسیقی‌های مختلف در لیست اجرای پارتیزانت قرار داشت. سپس قطعات . Janosik"، "Swan lake""و" One" به اجرا درآمد و قطعات " Roza obiektywen" و "Acostic Freedo", "Hit the road jack " نواخته شدند. در قطعه بعدی پدر و پسر کنار هم روی صندلی نشستند و با یک گیتار شروع به نواختن کردند. کریستف آکوردها را گرفت و میکوآی سیم‌ها را به صدا درآورد. این هنرنمایی صدای تشویق حاضران را بلند کرد، آن‌ها در ادامه با دست زدن‌های منظم با ریتم قطعه همراه شدند.



قطعه بعدی را بیشتر صدای گیتار تشکیل داد و نوازنده کوبه‌ای با چوب‌هایش حاضران را به دنبال ریتم قطعه کشاند. "Little My Fire " با هنرنمایی گیتاریست پارتیزانت به‌خوبی اجرا شد. او در میان قطعات از تکنیک تپینگ دو دستی استفاده می‌کرد و بر جذابیت اجرای صحنه می‌افزود.



" March of colonel" اجرا شد تا در نیمه انتهایی کنسرت نوبت به سولوی میکوآی برسد. این سولو نوازی بسیار مورد استقبال قرار گرفت.. "Atumn Impression", "While My Guitar" و "Etiude II " سه قطعه انتهایی را تشکیل دادند و درنهایت این کنسرت با اجرای قطعه محبوب ایرانیان «جان مریم» و همخوانی حاضران به پایان رسید.


از نکات قابل‌توجه این اجرا حرکات موزون پدر و پسر روی صحنه و تسلط کاملشان در اجرا بود که کنسرت دونفره‌شان را به یکی از جذاب‌ترین اجراهای این تالار تبدیل کرد.



گفتنی است؛ کنسرت گروه لهستانی «پارتیزانت» 8 و 9 اردیبهشت‌ماه در یک سانس 18 در تالار وحدت به همت موسسه فرهنگی-هنری «خانه هنر جوان» برگزار شد.



منبع: ریتم نو


عکس: عرفان زاده سلطان


ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
تقویم هنری ادامه