ریتم نو | سایت خبری - تحلیلی موسیقی ایران و جهان

تاریخ انتشار: ۱۲:۰۱ - ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۶

خاطره بازی ارکستر ملی

نخستین کنسرت سال 96 ارکستر ملی ایران به رهبری فریدون شهبازیان و خوانندگی محمد اصفهانی در 31 فروردین‌ماه و 1 اردیبهشت‌ماه برگزار شد.


به گزارش ریتم نو؛ ارکستر ملی ایران با حضور نوازندگان جوان به اجرای قطعاتی از آلبوم «تنها ماندم» به آهنگسازی زنده‌یاد «همایون خرم» و تنظیم کامبیز روشن‌روان و تعدادی دیگر از آثار استادان موسیقی ایران پرداخت.


در بخش نخست این کنسرت پرلود «گریز» به آهنگسازی فریدون شهبازیان، «اوج آسمان» با شعر کریم فکور، آهنگسازی همایون خرم و تنظیم کامبیز روشن‌روان، «تنها ماندم» با شعر عبدالله الفت با آهنگسازی همایون خرم و تنظیم کامبیز روشن‌روان، پرلود «پرهیز عاشقانه» اثر فریدون شهبازیان، «روزی تو خواهی آمد» با شعر محمدعلی شیرازی، آهنگسازی همایون خرم و تنظیم کامبیز روشن‌روان، «ای تو همیشه در میان» با شعر هوشنگ ابتهاج، آهنگسازی محمد اصفهانی و تنظیم فریدون شهبازیان اجرا شد.


بخش دوم «بندباز» برگرفته از آثار علینقی وزیری و حسین دهلوی و تک‌نوازی تار مسیح تحویلداری، «توای پری کجایی» با آهنگسازی همایون خرم، تنظیم کامبیز روشن‌روان و شعر سایه ، «مهر و ماه» آهنگسازی همایون خرم، تنظیم کامبیز روشن‌روان و شعر کریم فکور ، «سرود گل» آهنگسازی حسین دهلوی و «افسانه» برگرفته از ملودی مقام تاجیکی و تنظیم کامبیز روشن‌روان به اجرا درآمد و درنهایت قطعات «اوج آسمان» و پرلود «گریز» مجدداً برای مخاطبان نواخته شد و قطعه «اوج آسمان» با همخوانی تماشاگران همراه بود.



تماشاگران در نخستین کنسرت سال 96 ارکستر ملی ایران با اجرای قطعات خاطره بازی کردند و همخوانی تمامی حاضران با قطعه «اوج آسمان» شب به‌یادماندنی را رقم زد.



منبع: ریتم نو


عکس: محبوبه حاتمی

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
تقویم هنری ادامه