ریتم نو | سایت خبری - تحلیلی موسیقی ایران و جهان

کد خبر: ۴۵۵۹۱
تاریخ انتشار: ۱۶:۲۹ - ۲۱ اسفند ۱۳۹۵

مهدی یراحی برای نخستین بار «آینه قدی» را به روی صحنه برد

ریتم نو – تازه‌ترین کنسرت مهدی یراحی خواننده سرشناس موسیقی پاپ کشورمان ، شامگاه پنجشنبه 19 اسفندماه و در دو سانس در سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار شد و این خواننده برای نخستین بار قطعات آلبوم «آینه قدی» را برای دوستدارانش اجرا کرد و شبی خاطره‌انگیز را برایشان رقم زد.
 


مهدی یراحی که ماه گذشته چهارمین آلبوم رسمی خود بانام «آینه قدی» منتشر و روانه بازار موسیقی کرده بود ، شامگاه گذشته و در دو سانس و به همت شرکت «رویال هنر» به مدیریت و تهیه‌کنندگی «مجید عبدی» در سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی تهران به روی صحنه رفت و در این کنسرت گلچینی از محبوب‌ترین قطعات آلبوم‌های گذشته خود به همراه چند تک آهنگ منتشرشده خود را برای هواداران خود اجرا کرد.


یراحی در این کنسرت از دکور جالبی استفاده کرده بود و دور استیج با قاب عکس‌هایی پوشیده شده بود و بالای این قاب عکس‌ها جمله «FULL LENGTH MIRROR» به معنی «آینه قدی» نمایان شده بود.در وسط استیج نیز یک سکو تعبیه‌شده بود که بر روی آن سکو ، یک قاب عکس کوچک طراحی‌شده بود.ضمن اینکه از این کنسرت فیلم‌برداری شد و قرار است به‌زودی به‌صورت DVD منتشر شود.


در ابتدای این کنسرت کلیپی از قسمت‌هایی از تمام موزیک ویدئوهایی که تاکنون از مهدی یراحی منتشرشده برای هواداران پخش شد.سپس اعضای ارکستر با تشویق هواداران به روی استیج آمدند و پس از کوک‌کردن سازهایشان ، قطعه «آینه قدی» را نواختند و سپس مهدی یراحی در میان تشویق‌های بی‌امان هواداران به روی استیج آمد و بر روی سکوی وسط استیج ایستاد و این قطعه را با تسلط کامل اجرا کرد.در هنگام اجرای این قطعه ، یک گروه حرکت به روی استیج آمدند و به اجرای حرکات خود پرداختند.ضمن اینکه در هنگام اجرای این قطعه ، موزیک ویدئو آن نیز برای هواداران پخش شد.


پس از پایان این قطعه یراحی ضمن خوشامدگویی به هواداران گفت : « من و اعضای ارکستر سانس قبل به‌قدری انرژی گرفتیم که آرزویمان این است که یک‌بار دیگر روی ماه شمارا ببینیم.»


سپس قطعه ریتمیک و شاد «اشک و بارون» از آلبوم «مثل مجسمه» اجرا شد و سپس بلافاصله قطعه «آخرین اسیر» نیز اجرا شد.


پس از اجرای این دو قطعه ، قطعه «خاک» اجرا شد و مهدی یراحی در اقدامی جالب و در اعتراض به مشکلات ریز گردهای استاد خوزستان ، با ماسک این قطعه را اجرا کرد که این حرکت در نوع خودش جالب‌توجه بود.در این قطعه نیز گروه حرکت به روی استیج آمدند و به اجرای حرکات خود پرداختند.


یراحی در ادامه قطعات مثل مجسمه ، من علمک ، علی مودک (برای تو) ، باور نکن ، نگو نگفتی ، عطر تو ، بی دفاع ، از خودت خبر بیار ، نفس ، شال گردن ، منو رها کن ، آشوب ، امپراطور ، سرما نزدیکه ، زمستون و غزال را اجرا کرد و شبی به‌یادماندنی را برای خود و هوادارانش رقم زد.


احسان نی زن (ویولن) ، عظیم روحانی (گیتار اسپانیش) ، رضا تاجبخش (پیانو) ، اکبر شهریاری (پرکاشن) ، مرسل وطنی (ساکسوفون) ، مهرداد احمدزاده (کیبورد) ، علی افلاطونی (گیتار) ، حامد حمیدزاده (گیتار باس) ، عماد لاریجانی (کیبورد) ، مجید رضاپور (درامز) ، مرتضی کریمی (عود) و امیر فقیه (سینتی سایزر) اعضای ارکستر مهدی یراحی را در این کنسرت تشکیل دادند.


بهروز صفاریان ، روزبه بمانی ، امیرعلی بهادری ، پیمان میرزایی ، آزاده نامداری ، گلاره عباسی ، سعید زمانی ، مه شاد عرب ، محمد اولاد ، شهاب بخارایی ، مونا برزویی ، سارا نوری موسایی و فرهاد گوی آبادی (مدیر برنامه‌های مهدی یراحی) ازجمله مهمانان سانس دوم این کنسرت بودند.


در هنگام اجرای قطعه «باور نکن»، رضا تاجبخش (پیانو) با دعوت مهدی یراحی به روی استیج آمد و در این قطعه به هنرنمایی پرداخت.


در هنگام اجرای قطعه «از خودت خبر بیار» ، مهدی یراحی به نواختن گیتار اسپانیش پرداخت.


یراحی قطعه «امپراطور» را به دختر خردسال «سارا نوری موسایی» که با بازی در فیلم سینمایی «نفس» به عرصه بازیگری ورود پیدا کرد ، تقدیم کرد.


در هنگام اجرای قطعه «امپراطور» ، موزیک ویدئو این قطعه برای هواداران پخش شد.


در هنگام اجرای قطعات «سرما نزدیکه» و «غزال» ، مرتضی کریمی (عود) به روی استیج آمد و در این دو قطعه به هنرنمایی پرداخت.


اجرای مجدد قطعه «من علمک» پایان‌بخش این کنسرت سراسر انرژی بود.



منبع : ریتم نو


نویسنده : حمیدرضا پیرمحمدی


عکس : عرفان زاده سلطان

برچسب ها: کنسرت مهدی یراحی
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
تقویم هنری ادامه