ریتم نو | سایت خبری - تحلیلی موسیقی ایران و جهان

کد خبر: ۴۴۸۳۱
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۸ - ۳۰ بهمن ۱۳۹۵

حمایت‌ها از محسن چاوشی ادامه دارد

ریتم نو – سری جدید برنامه مسابقه خوانندگی استیج که از یکی از شبکه‌های ماهواره‌ای پخش می‌شود دیگر همچون گذشته نتوانسته بین مخاطبان داخل ایران جای باز کند به همین خاطر دست‌به‌گریبان یکی از معروف‌ترین خوانندگان داخلی شده تا بتواند با ایجاد حاشیه‌ای برای این خواننده پرطرفدار بار دیگر نظر مخاطبان را جلب کند.
 


پنج‌شنبه‌شب شهرام آذر یکی از داوران برنامه بحثی را مبنی بر اینکه صدای چاوشی با ماشین و دستگاه درست می‌شود مطرح کرد و همان‌طور که انتظار می‌رفت و خود عوامل برنامه پیش‌بینی کرده بودند، موجی از نظرات را به همراه داشت و طرفداران این خواننده را به‌شدت ناراحت و عصبانی کرد.


چاوشی که این روزها یکی از پرمخاطب‌ترین خواننده‌های ایران است در این چند سال اخیر با انتشار قطعاتی با اشعار مشاهیر شعر ایران پیوند خوبی میان نسل جوان و این اشعار ایجاد کرده که این امر را می‌توان بزرگ‌ترین خدمت محسن چاوشی به فرهنگ و هنر این مرزم و بوم خواند هرچند که این کارشناس برنامه‌ی ماهواره‌ای نام آن دستگاه و نرم‌افزار را نگفت اما با قاطعیت خاص و بدون توجه به این اجراهای زنده این بحث را منتشر کرد.


درست بابیان این انتقاد، شهرام آذر، کامنت‌های صفحه اینستاگرام خود بست تا از هجوم کاربران به صفحه‌اش خودداری کند و طرفداران این خواننده نتوانند درباره اظهارنظرش، عکس‌العمل نشان دهند.


البته این نخستین باری نیست که برخی هنرمندان برای بیشتر مطرح‌شدن خودشان این موضوع را مطرح می‌کنند اما بازهم طرح مجدد این سؤال برای بسیاری از مخاطبان جذاب است و می‌خواهد جواب قطعی از چاوشی دریافت کنند که آیا صدای محسن چاوشی زاده‌ی نرم‌افزارهای مختلف است یا خیر؟!


بااینکه پیش‌ازاین محسن چاوشی ویدیویی از اجرای زنده‌اش منتشر کرده اما به دلیل طرح دوباره این سؤال، چاوشی دو ویدیو از اجرای زنده‌اش منتشر کرد که باعث بازتاب‌های گوناگونی از سوی مخاطبان وی و اهالی هنر شد.


پس‌ازاین اتفاقات همکاران محسن چاوشی به حمایت از وی پرداختند و متن‌هایی را در صفحات شخصی خودشان منتشر کردند  که در این میان می‌توان به بابک صحرایی روزنامه‌نگار و شاعر پرآوازه‌ی کشورمان اشاره کرد.


صحرایی در این متن به تمجید از محسن چاوشی پرداخت و از وی به‌عنوان هنرمندی یادکرد که ریشه‌های موسیقی ایران را قوی‌تر از قبل کرده است.


همچنین  سینا سرلک خواننده مطرح کشورمان که سابقه همکاری با محسن چاوشی را نیز دارد دراین‌باره گفت : «قضاوت ناعادلانه عاقبت خوشی ندارد و به‌دوراز انسانیت و انصاف است»


خشایار اعتمادی، امیر جمالفرد، شهاب اکبری، مهران عباسی، سیامک عشوری و کوشان حداد نیز از دیگر هنرمندانی بودند که این اظهار نظر را بی پایه و اساس خواندند و از محسن چاوشی حمایت کردند.


لازم به ذکر است محسن چاوشی تا به امروز واکنشی به این صحبت ها نشان نداده و تنها به یک بیت از مصرع تحت عنوان: «ما کجاییم در این بحر تفکر ،تو کجایی؟» بسنده کرد و شهرام آذر را بخشی از خاطراتش خواند و درخواست که توهینی به او نشود.


منبع: ریتم نو


نویسنده: محمد کمالی

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
تقویم هنری ادامه