ریتم نو | سایت خبری - تحلیلی موسیقی ایران و جهان

تاریخ انتشار: ۱۶:۳۹ - ۱۹ دی ۱۳۹۵

سید سلمان حسینی: هدف گروه «چریکه» ارائه موسیقی به شکل اصیل به مردم است

ریتم نو – سید سلمان حسینی سرپرست گروه موسیقی چریکه در نشست رسانه‌ای خود در سی و دومین جشنواره موسیقی فجر با اشاره به نخستین تجربه حضور گروه موسیقی نواحی «چریکه» در جشنواره موسیقی فجر، از اجرای موسیقی تنبور به شکل اصیل توسط این گروه برای معرفی به مردم خبر داد.
che

سید سلمان حسینی در نشست رسانه‌ای خود در سی و دومین جشنواره موسیقی فجر که ظهر روز یکشنبه 19 دی‌ماه برگزار شد گفت: «این اولین سالی است که در جشنواره موسیقی فجر اجرا داریم و خیلی خوشحالم که می‌توانم موسیقی مقامی تنبور را در تهران اجرا کنم. چریکه واژه‌ای کردی است به معنای فریاد ناخودآگاه که متأسفانه در زبان کردی در حال از بین رفتن است. گروه ما گروه تنبور است و شعارهای ما بر اساس قطعات سنتی تنبور تنظیم‌شده است.»

وی ادامه داد: « تنبور، رباب، کمانچه و سازهای کوبه‌ای همچون دف ازجمله سازهایی است که در موسیقی گروه تنبورنوازان چریکه شنیده می‌شود. همچنین سید جواد حسینی مقام خوان گروه چریکه است و آسو نادری نیز برای نخستین بار در کنار ما به‌عنوان سماع گران حضور دارد.»

حسینی در بخشی از صحبت‌های خود بابیان اینکه بعضی از گروه‌های موسیقی نیاز به حمایت بیشتری از سوی نهادهای دولتی دارند ، گفت: «موسیقی نواحی که ریشه‌های موسیقی کشور را در برمی‌گیرد، متأسفانه کمتر موردتوجه قرار می‌گیرد درحالی‌که تمام ژانرهای موسیقی به‌نوعی روی این ریشه‌ها سوار هستند.»

وی ادامه داد: «متأسفانه خیلی از گروه‌های نواحی شناخته‌شده نیستند و مخاطب نه با آن‌ها و نه با موسیقی که می‌نوازند، آشنایی ندارند. ما نباید خودسانسوری کنیم و به دلیل اینکه مخاطب با این نوع موسیقی آشنایی ندارد، موسیقی‌مان را تغییر دهیم. معتقدم باید موسیقی نواخته شود و به گوش مخاطبان برسد.»

حسینی در پایان گفت : « موسیقی تنبور به شکل‌های مختلفی در تهران اجرا می‌شود اما به شکل اصیل و مقامی خود کمتر معرفی‌شده و یکی از اهداف گروه ما این است که موسیقی خود را به شکل اصیل به مردم معرفی کنیم.»

گفتنی است؛ سی و دومین جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر به ریاست حمیدرضا نوربخش از 22 دی تا 1 بهمن در تهران برگزار می‌شود.


 

منبع: ریتم نو


نویسنده: حمیدرضا پیرمحمدی


عکس: سید احمد شریعتی

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
تقویم هنری ادامه