ریتم نو | سایت خبری - تحلیلی موسیقی ایران و جهان

تاریخ انتشار: ۱۸:۴۹ - ۱۸ دی ۱۳۹۵

آریا عظیمی نژاد: حضور در فستیوال مونیخ بعد از جشنواره فجر

ریتم نو – آریا عظیمی نژاد نوازنده و آهنگساز کشورمان در آستانه برگزاری تازه‌ترین کنسرت خود در بخش تلفیقی سی و دومین جشنواره موسیقی فجر، از برگزاری کنسرتی متفاوت با بهره‌گیری از موسیقی نواحی مناطق مختلف کشور خبر داد.
ariya-4

آریا عظیمی نژاد در نشست رسانه‌ای بخش گروه‌های تلفیقی سی و دومین جشنواره موسیقی فجر که ظهر روز شنبه 18 دی‌ماه برگزار شد ، گفت: «موسیقی نواحی علاقه شخصی من است و حتی این موسیقی را از موسیقی سنتی و ردیفی خودمان جذاب‌تر می‌دانم. به همین جهت موسیقی که قرار است در این کنسرت پیش روی مخاطبان قرار دهم، مبتنی بر همین تفکری است که به آن اشاره کردم. ما آمده‌ایم تا گونه‌ای دیگر از شنیدن موسیقی مقامی ایران را درست کنیم و ازآنجاکه خودم علاقه بسیار زیادی به موسیقی راک دارم، تلاش کردم تا با یک برگشت به این فضا، فرم را به فضای آلترناتیو برسانم.»


دی ادامه داد: « هدف تشکیل این گروه موسیقایی که تعدادی از دوستان حرفه‌ای من در عرصه نوازندگی عضو آن هستند ، فعالیت در اجراهای برون‌مرزی است به‌طوری‌که می‌خواهیم بستر را طوری به وجود آوریم که موسیقی مقامی ایران برای شنوندگان تمام دنیا جذاب باشد. به همین جهت بعد از اجرا در جشنواره ، برای برگزاری کنسرت در فستیوال‌ها و رویدادهای مختلف دنیا، برنامه‌ریزی کردیم که اولین آن، حضور در فستیوال مونیخ آلمان است.»


عظیمی نژاد در خصوص قطعات اجرایی کنسرت گفت: «این کنسرت درمجموع شامل 7 قطعه است و قطعاتی که در این کنسرت به همراه گروهم اجرا خواهم کرد، برگرفته از سه قطعه موسیقی مناطق مختلف مازندران، کردستان، خراسان شمالی، هرمزگان و ترکمن به همراه خوانندگی بزرگوارانی چون استاد اسحاقی، استاد خالو قنبر راستگو و تعدادی دیگر از هنرمندان بومی است.»


وی با اشاره به مشکلات پیش روی حوزه موسیقی اظهار کرد: «اگر بخواهیم این‌گونه فکر کنیم همه‌چیز بد است پس ما به همین دلیل نباید حضوری در عرصه موسیقی داشته باشیم، به اعتقاد من ثمره‌ای ندارد پس باید جنگید، کارکرد و نقصان‌ها را جبران کرد.»


عظیمی نژاد در پایان گفت : « نغمات کار بسیار جذاب هستند که متأسفانه حتی در میان موزیسین‌های ما نیز ناشناخته ماندند. این نغمات ، بسیار عجیب هستند که ما سعی داریم در کنسرت پیش رو قطعاتی از آن‌ها را به مخاطب ارائه دهیم.»


گفتنی است؛ سی و دومین جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر به ریاست حمیدرضا نوربخش از 22 دی تا 1 بهمن در تهران برگزار می‌شود.



منبع : ریتم نو


نویسنده : حمیدرضا پیرمحمدی


عکس : عرفان زاده سلطان

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
تقویم هنری ادامه