ریتم نو | سایت خبری - تحلیلی موسیقی ایران و جهان

تاریخ انتشار: ۱۶:۴۶ - ۱۵ دی ۱۳۹۵

انتقاد «میلاد درخشانی» از جشنواره موسیقی فجر

ریتم نو – نشست رسانه‌ای کنسرت میلاد درخشانی در بخش تلفیقی سی و دومین جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر در حالی ظهر روز چهارشنبه 15 دی‌ماه در تالار وحدت برگزار شد که این نوازنده و خواننده از برخی سیاست‌های ستاد برگزاری سی و دومین جشنواره موسیقی فجر انتقاد کرد.
milad-derakhshani-6

میلاد درخشانی در ابتدای این نشست در خصوص حضور در سی و دومین جشنواره موسیقی فجر گفت : «چند سال می‌شد که در جشنواره شرکت نکرده بودم و امسال تصمیم گرفته شد که به همراه گروه‌های دیگر در بخش تلفیقی شرکت کنیم. 25 دی‌ماه که هم‌زمان با روز تولدم است، به اجرای برنامه می‌پردازم که این موضوع برایم خوشایند است.»


این آهنگساز در خصوص رپرتوار این کنسرت و همچنین اعضای ارکسترش گفت : «در این کنسرت حدود 16 قطعه اجرا خواهیم کرد که از این میان حدود 13 قطعه آن با کلام و مابقی بی‌کلام هستند. تعدادی از قطعات آلبوم «اشارات نظر» را در جشنواره موسیقی فجر اجرا خواهم کرد. نوازندگان گروه هرچند ازنظر سابقه کاری چهره‌های آشنایی نیستند اما حرفه‌ای هستند. صرفاً نوازندگی کافی نیست؛ بلکه تجربه اجر ، روی صحنه رفتن و ارتباط با مخاطب همه در کنار هم نوازنده کامل را شکل می‌دهد. اشکان آبرون (کیبورد) ، آرش عیوضی (گیتار باس) ، مصطفی شعبانی (ساکسوفن) ، امیرعلی رحمانی (سازهای کوبه‌ای) ، صالح کیوان (درامز) ، پدرام درخشانی (سنتور) و بنده (عود و گیتار) اعضای ارکسترم را تشکیل می‌دهند.ضمن اینکه بنده به همراه برادرم پدرام درخشانی ، یک قطعه سولو نیز اجرا خواهیم کرد.»


وی در خصوص نحوه برگزاری جشنواره در بخش تلفیقی موسیقی اظهار داشت : « بهتر بود برای این گروه به‌جای واژه تلفیقی ، از واژه دیگری استفاده می‌شد. چراکه اغلب گروه‌هایی که در این دوره از جشنواره در قالب بخش تلفیقی حضور دارند، مجموعه‌هایی هستند که موسیقی مستقلی برای خود دارند که نمی‌توان آن‌ها را تلفیق نامید. به همین جهت بنده در گروه‌های مجازی که دوستان حضور دارند، پیشنهاد دادم بهتر است نام این بخش را «موسیقی مستقل» بگذارند چراکه گروه‌های شرکت‌کننده واقعاً نشانه‌های مشترکی باهم ندارند که بخواهیم عنوان واحد بخش تلفیقی را روی آن‌ها نام‌گذاری کرد اما نکته دیگر اینکه اگر هم  می‌خواستیم عنوان این بخش تغییر کند ، با مخاطبانی مواجه می‌شدیم که با این واژه دچار سردرگمی می‌شدند و همین دو موضوع به‌خودی‌خود باعث شده که مقداری در این بخش با مشکل روبه‌رو باشیم.»


درخشانی افزود : « برایم فرقی نمی‌کند که جلوی دو نفر کنسرت بدهم یا در حضور یک سالن پر از تماشاچی ، اما با توجه به قدمت جشنواره موسیقی فجر انتظارم از این جشنواره بسیار بیشتر بود. جشنواره در بخش تلفیقی می‌توانست بسیار بهتر برگزار شود و سالن‌های بهتری را در اختیار گروه‌های تلفیقی قرار دهند یا اینکه می‌شد سایت شناخته‌شده‌تری را برای فروش بلیت‌های کنسرت‌های تلفیقی در نظر گرفت.»


وی در پایان گفت : « یکی از اعتبارات مهم برگزاری جشنواره موسیقی فجر بین‌المللی بودن آن است که هم در سال گذشته و هم در سال جاری اتفاقات خوبی افتاده که می‌توانیم به‌عنوان نقطه قوت اشاره‌کنیم و امیدوارم فضا به‌گونه‌ای هدایت شود که ما شاهد اتفاقات بهتری در این زمینه باشیم.»


گفتنی است ؛ سی و دومین جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر به ریاست حمیدرضا نوربخش از 22 دی تا 1 بهمن در تهران برگزار می‌شود.



منبع : ریتم نو


نویسنده : حمیدرضا پیرمحمدی


عکس: عرفان زاده سلطان

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
تقویم هنری ادامه