ریتم نو | سایت خبری - تحلیلی موسیقی ایران و جهان

تاریخ انتشار: ۱۰:۵۹ - ۱۵ دی ۱۳۹۵

کیان پورتراب: این اجرا به‌صورت کاملاً تجربی به مخاطبان ارائه می‌شود

ریتم نو – کیان پورتراب در نشست خبری گروه‌های تلفیقی جشنواره فجر گفت: اجرا به‌صورت کاملاً تجربی به مخاطبان ارائه می‌شود.
kian-pour-torab-3

درحالی‌که قرار بود چهار گروه داماهی ، کماکان ، بمرانی و کیان پورتراب ظهر روز سه‌شنبه 14 دی‌ماه در تالار وحدت نشست رسانه‌ای داشته باشند و درباره حضورشان در جشنواره موسیقی فجر صحبت کنند ، گروه کماکان به دلیل هم‌زمانی نشست با وقت سفارت، به این برنامه نرسیدند.


اما نشست رسانه‌ای کیان پورتراب (خواننده و سرپرست گروه) برگزار شد و این خواننده به همراه آرش ملاکریمی (آهنگساز) در خصوص اجرایشان در جشنواره موسیقی فجر سخن گفتند.


در ابتدا پورتراب در خصوص رپرتوار این کنسرت گفت: «آنچه در کنسرت پیش رو برای مخاطبان اجرا خواهیم کرد ، ارائه رپرتوار موسیقی الکترونیک با کلام فارسی است که من دوست داشتم روزی این تجربه‌های به‌دست‌آمده را به مخاطبان ارائه دهم که فکر می‌کنم جشنواره موسیقی فجر بهترین فرصت برای ارائه این آثار است که با همکاری آرش ملا کریمی اتفاق می‌افتد.»


پورتراب در خصوص معرفی قطعات کنسرت گفت : « این اجرا به‌صورت کاملاً تجربی به مخاطبان ارائه می‌شود. به همین جهت ترجیح می‌دهم آنچه در اجرا اتفاق می‌افتد به مخاطب ارائه شود. از سوی دیگر ما فکر می‌کردیم تا برای ارائه یک اثر جدید و متفاوت می‌توانیم فضایی را با نورپردازی، اجرا کنیم که به‌نوعی مطابق با استانداردهای روز دنیا است و فکر می‌کنم می‌تواند مخاطبان را راضی نگه دارد.»


آرش ملاکریمی نیز در این نشست بیان کرد: «آنچه برای کنسرت موسیقایی جشنواره مدنظر قرار داده‌ایم، اجرای یک موسیقی اکسپریمنتال است که ساز بندی زنده‌ای ندارد و می‌توان گفت هیچ ساز زنده‌ای در کنسرت پیش رو نخواهد داشت. به‌هرحال این فضا یک اثر ترکیبی است که به‌صورت جداگانه به مخاطبان ارائه نمی‌شود اما فضای جدیدی است که می‌تواند برای مخاطبان جالب‌توجه باشد.»


گفتنی است؛ نشست رسانه‌ای گروه‌های تلفیقی سی و دومین جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر ظهر روز سه‌شنبه 14 دی‌ماه در تالار وحدت برگزار شد.


شایان‌ذکر است سی و دومین جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر به ریاست حمیدرضا نوربخش از ۲۲ دی تا ۱ بهمن در تهران برگزار می‌شود.



منبع : ریتم نو


نویسنده : حمیدرضا پیرمحمدی


عکس: عرفان زاده سلطان


ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
تقویم هنری ادامه