ریتم نو | سایت خبری - تحلیلی موسیقی ایران و جهان

تاریخ انتشار: ۱۴:۴۲ - ۳۰ مرداد ۱۳۹۵

خاتمه شب‌های بارانا با اجرای سهراب پورناظری و آنتونیو ری

ریتم نو – آخرین اجرای شب‌های موسیقی بارانا به اجرای مشترک سهراب پورناظری و آنتونیو ری اختصاص داشت که پروژه‌ای تحت عنوان زریاب را روی صحنه بردند که قرار است این پروژه همچنان ادامه پیدا کند.

photo_2016-08-20_03-46-48




این کنسرت در سه بخش برگزار شد و در بخش اول آنتونیو ری (نوازنده‌ی برجسته‌ی گیتار فلامنکو) به اجرای برنامه پرداخت و چهار قطعه‌ی آوازی و ریتمیک را به اجرا درآورد. سپس نوبت به اجرای سهراب پورناظری (نوازنده تنبور) و گروهش رسید و همایون نصیری (نوازنده‌ی پرکاشن)، سپند دادبه (بربت)، مهیار طریحی (سنتور)، آرین کشیشی (گیتاربیس) و سهراب رمضان زاده (درامز) وی را در این بخش همراهی کردند تا بخش دوم برنامه با اجرای یک سازوآواز در دستگاه نوا برگزار شود.


پورناظری  در ادامه، شخصاً خوانش چند قطعه را بر عهده داشت و تصنیفِ «من طربم طرب منم» را در «نوا» اجرا کرد و بعدازآن به تک‌نوازی تنبور در مقام سحری پرداخت و قطعه‌ی سحری اجرا شد.


در بخش آخر این برنامه آنتونیو ری به همراه سهراب پورناظری و گروهش روی صحنه آمدند و به دو نوازی کمانچه و گیتار پرداختند، سپس قطعه‌ای در «اصفهان» اجرا شد و اجرای قطعه‌ی «باران» با همنوازی سهراب پورناظری، آنتونیو ری و مهیار طریحی همراه بود و قطعه «دریا» نیز در ادامه به اجرا درآمد.


همچنین سهراب پورناظری به تغییر نام پروژه زریاب کبیر به زریاب اشاره کرد.


شب‌های موسیقی بارانا  از پنج‌شنبه‌شب ۲۱ مردادماه با اجرای کامکارها آغاز شد و در ادامه اجرای کیخسرو پورناظری و گروه شمس، اجرای مشترک گروه کامنت و داماهی، اجرای شهرداد روحانی و اجرای گروه پالت را به همراه داشت و در ششمین شب شاهد اجرای لوریس چکناواریان و با اجرای سهراب پورناظری و آنتونیوری به پایان رسید. طبق اعلام مسئولین برگزارکننده، پنج درصد از فروش بلیت‌های این کنسرت به کودکان مبتلابه سرطان تحت حمایت محک و درصدی دیگر برای حمایت از موسیقی‌دانان در حوزه‌ سلامت و رفاه در نظر گرفته شده بود.



منبع: ریتم نو


عکس: ساقی جهانگیر سلطانی


 
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
تقویم هنری ادامه