ریتم نو | سایت خبری - تحلیلی موسیقی ایران و جهان

کد خبر: ۳۶۹۰۵
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۱ - ۲۲ مرداد ۱۳۹۵

عبور کاوه آفاق از مخمصه

ریتم نو - کاوه آفاق خواننده جوان کشورمان که به‌تازگی اولین آلبوم رسمی خود ، با قرص ها می رقصد را بعد از سال‌ها فعالیت به بازار موسیقی نیز عرضه کرده است پس از تلاش‌های فراوان برای اولین بار و درحالی‌که تمام بلیت‌های اجرا به فرش رسیده بود در سالن همایش‌های برج میلاد به روی صحنه رفت.
Kaveh Afagh-Ritmeno (1)

"بیگانه" اولین قطعه‌ای بود که اجرا شد تا پس‌ازآن کاوه آفاق با حاضرین در سالن به گفت‌وگو بپردازد از آن‌ها بابت استقبالشان  تشکر کرد و گفت: ما در برج میلاد جمع شده‌ایم تا موسیقی فاخر و میهنی ارائه دهیم که بر فرهنگ ملت تأثیر می‌گذارند و این تنها به خاطر حضور و حمایت تماشاگران و حامیان موسیقی است.


اجرا با قطعات پرانتز و بدرود ادامه یافت که در این دو قطعه حاضرین به‌شدت در هنگام هنرنمایی نوازندگان آن‌ها را تشویق می‌کردند همخوانی آن‌ها باعث می‌شد کاوه آفاق گاهی سکوت کند و اجازه بدهد حاضرین بخش‌هایی از آهنگ را بخوانند.


این خواننده با اشاره به زحمات کشیده شده برای این اجرا به ست لیست قطعات اشاره کرد که با توجه به کمبود وقت و وجود قطعات زیاد آهنگ‌هایی که بیشتر موردعلاقه مردم است انتخاب‌شده است تا آن‌ها بیشتر از این اجرا لذت ببرند.بعد از صحبت‌های او "عبور " نام قطعه بعدی بود که ویدیو آرت همراه این اجرا که در آن حالت‌ها و حس‌های مختلف نوازنده‌های گروه به نمایش گذاشته‌شده بود در کنار آکاردئون نوازی آرمان مهربان و نوازندگی آندره خاچیکیان باعث جذابیت این قطعه برای حاضرین نیز شده بود.


با پایان این قطعه کاوه آفاق به قطعه "شهر من کو" که قرار بر اجراشدن آن بود اشاره کرد و گفت این قطعه را برای خرمشهر خوانده است و می‌خواست راجع به آن صحبت کند که احساسی شدن وی باعث شد این قطعه نواخته شود تا بعدازآن وی صحبت‌هایش را ادامه دهد. با پایان این قطعه که حس و فضای خاصی را در سالن ایجاد کرده بود ، آفاق به سال هشتادوپنج، هشتادوشش اشاره کرد و راننده تاکسی که حال خوبی نداشته و جانباز جنگ بوده و اینکه وی با تاکسی کار می‌کرده و عضو بنیاد نبوده و برای وطنش نه پول جنگیده ، در حین صحبت‌هایش باز احساسی شد و به گفته خود ادامه نداد و این قطعه را به کسانی که رفتند تا ما بمانیم و زندگی کنیم تقدیم کرد.


اجرا با آهنگ دیگری ادامه یافت که در بین همهمه حاضرین و همخوانی آن‌ها گم بود و بعد از «عطر تو» از ساخته‌های آراد آریا که در سالن نیز حضور داشت ادامه پیدا کرد که در قطعه عطر تو حسین تفرشی که تهیه‌کننده وی هم نیز هست وارد استیج شد و دیوان این قطعه را نواخت تا سالن با تعجب و شدت بیشتری به تشویق گروه بپردازند. پس از پایان "عطر تو" کاوه به وجود هزار و ششصد مهمان ویژه اشاره کرد و طرفدارانش را متفاوت و پرشور خطاب کرد تا از آن‌ها قدردانی کرده باشد. پس‌ازآن می‌خواست در مورد حضور آقای تفرشی به‌عنوان نوازنده صحبت کند که آرمان مهربان با نواختن قطعه محبوب «شال» با آکاردئون و قدم زدن درصحنه باعث ایجاد هیجان در حاضرین شد تا آفاق با قطع حرف‌هایش و گرفتن گیتار این قطعه پرطرفدار را اجرا کند و سالن هیجان غیرقابل وصفی به خود بگیرد ، این اجرا و نوازندگی‌های خوب اعضای گوه آن‌قدر دل‌نشین بود که حاضرین پس از پایان آن ایستادند و او را مورد تشویق قراردادند.


"خواب بازی" و "مخمصه" اجراشدن و نوبت به "اتاق آبی" رسید که خیلی از تماشاگران با فریادهایشان در طول کنسرت خواهان اجرای این قطعه بودند و آن‌قدر همخوانی و صدای حاضرین هیجان برانگیز و شدید بود که آفاق را مجبور می‌کرد به آن‌ها گوش بدهد و در پایان این قطعه با اشاره به همین موضوع گفت که من به کنسرت شما آمده‌ام و این حس بسیار خوبی است.


کاوه آفاق با ابراز احساسات به کسانی که پرچم ایران به دست داشتند از آن‌ها تشکر کرد و قطعه ایران را اجرا کرد قطعه‌ای که تمام سالن به احترام آن و نام ایران بر خواستند و نماهنگی که در آن پرچم سه رنگ کشورمان نمایان بود بر روی نمایشگرها پخش می‌شد تا سالن حال و هوای متفاوتی را به خود ببیند.


بعد از پایان این قطعه آفاق خبر از پایان اجرا داد که با ناراحتی هواداران همراه بود به همین دلیل قطعه شال را برای بار دوم اجرا کرد و در این اجرا با پایین آمدن از صحنه و قدم زدن در میان حاضرین از آن‌ها قدردانی کرد و آن‌ها را به وجد آورد تا این اجرا همیشه در خاطر آن‌ها بماند.


این اجرا مهمان‌های ویژه و زیادی چون علی مرادخانی معاون هنری وزیر ارشاد، محسن رجب پور، آراد آریا، کسرا عزیزا، فرهاد قائمیان، کمند امیر سلیمانی، اشکان دباغ، رستاک حلاج و علیرضا طلیسچی، سیاوش امامی، آرش پاکزاد و حسن ریوندی داشت.


همین‌طور کاوه آفاق ایران را امن‌ترین کشور جهان خواند و از تمام مسئولین لشگری و کشوری نیز تشکر کرد.


اعضای گروه کاوه آفاق را نیز آرمان مهربان(رهبر ارکستر، نوازنده کیبورد و آکاردئون)، آندره خاچیکیان (گیتار الکتریک و نایلون)،پیام زمانی (درامز)، مهرداد حامدی (گیتار باس) و شهاب آفاقی (گیتار الکتریک و آکوستیک) تشکیل می‌دادند.


این کنسرت به همت موسسه فرهنگی هنری «نای و نی» به مدیریت «مهدی کاشی» و تهیه‌کنندگی «سید محمدحسین تفرشی» و با همکاری مجمع صنفی تولیدکنندگان آثار شنیداری برگزار شد.


منبع: ریتم نو


نویسنده: شهاب مفخمی


عکس: امین رجبی

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
تقویم هنری ادامه