ریتم نو | سایت خبری - تحلیلی موسیقی ایران و جهان

کد خبر: ۳۲۸۱۲
تاریخ انتشار: ۰۰:۱۰ - ۳۰ تير ۱۳۹۵

کنسرت روزبه نعمت اللهی از قونیه تا خلیج فارس

ریتم نو - روزبه نعمت اللهی 28 تیرماه طی دو سانس برای هواداران پایتخت‌نشین خود روی صحنه سالن میلاد نمایشگاه رفت.
IMG_8699

این کنسرت به همت شرکت فرهنگی هنری نوای نی لبک شرقی و با حضور تعدادی از هنرمندان و اعضای مجمع صنفی تولیدکنندگان آثار شنیداری برگزار شد.


در آغاز نوازندگان با پیراهن‌های یکدست مشکی که نام خواننده گروهشان روی آن نوشته‌شده بود روی صحنه آمدند و با اجرای قطعه‌ی "مست و دیوانه" پای روزبه نعمت اللهی را به استیج باز کردند.


رقص سما و صدای دف همه‌ی حاضرین به‌ویژه دوستداران مولانا را تحت تأثیر قرار داده بود.


باوجود تعداد جالب‌توجه نوازندگان گروه ، مست و دیوانه با همراهی پیام رونق نوازنده‌ی میهمان ساز دیجیریدو اجرا و استقبال خوبی همراه شد.


پس از عرض سلام و خوش‌آمد به حاضرین و حفظ فضای پرانرژی سالن نوبت به اجرای "سایه سپیدار" رسید و سپس قبل از اجرای "تو حالت بهتره" اولین میهمان ویژه سانس دوم کنسرت سالار عقیلی در بین موجی از تشویق حاضرین معرفی شد.


محسن رجب پور تهیه‌کننده کنسرت هم پیش از اجرای "هجرانی" معرفی شد.


این قطعه که اجرا شد روزبه نعمت اللهی گفت: بین سانس اول و دوم تصمیم گرفتیم چند قطعه را برای اولین بار اجرا کنیم؛ او سپس "خداحافظ عزیزم" را خواند که صدای بوزوکی فرهاد حمیدی لذت شنیدن آن را در گوش هواداران دو چندان کرده بود.


محمدرضا خانزاده مدیرعامل موسسه اکسیر نوین هم میهمان سانس پایانی کنسرت بود که معرفی شد.


سپاس ،نفس کشیدن سخته و زخم انتخاب‌های بعدی برای اجرا بودند که همراهی با «زخم» و نور باران کردن سالن زیبایی اجرای آن را چند برابر کرد.


حالم خوبه فضای پرانرژی را به سالن بازگرداند و در پایان اجرایش کاپیتان سابق تیم ملی جواد نکونام معرفی شد.


زمستون و عزیز بشینه کنارُم دیگر قطعات اجرایی گروه بودند و در ادامه پس از تشکر از عوامل برگزاری کنسرت، امیرعباس گلاب با تشویق بسیار حاضرین معرفی شد.


نفس نفس از لحظه‌ی آغاز تا پایانش استقبال خوبی را به همراه داشت و درخواست‌های اجرای مجدد آن روزبه نعمت اللهی را وادار کرد لحظاتی از آن را دوباره بخواند.


در ادامه با معرفی و تشکر از علیرضا آقا نوری طراح لباس روزبه نعمت اللهی بازآمدم به اجرا درآمد.


سپس دعوت از پیام رونق نوازنده میهمان و هنرنمایی این نوازنده به همراه سایر اعضای گروه فرصتی را به وجود آورد تا خواننده گروهشان استراحت کند و با پوششی جدید روی صحنه بیاید تا "صبوری" را اجرا کند.


قطع شدن صدای میکروفن برای لحظاتی باعث نارضایتی و عدم هماهنگی شد اما در اجرای خوب این خواننده تأثیری چندانی نگذاشت.


تک‌نوازی کمانچه در فضایی آرام آغازگر اجرای پرانرژی شبم سیاه، روزم سیاه بود.


درخواست‌ها برای اجرای "دریا" و "بارون گرفته حالمو" بی پایان بود که روزبه نعمت اللهی با اطاعت امر از هوادارانش "دریا" را اجرا کرد.


بین اجرای این قطعه پرطرفدار در بخشی نسبتاً طولانی و جذاب روزبه نعمت اللهی به معرفی اعضای گروهش پرداخت و سپس اجرای دریا را به اتمام رساند.


نوازندگان در بخش شوتایم پس از معرفی هنرنمایی می‌کردند و دراین‌بین گروه سازهای زهی و گیتار بیس به اجرای یکی از آثار مایکل جکسون پرداختند که انرژی سالن را هم دو چندان کردند.


"خاک دلیران" آخرین قطعه اجرایی کنسرت بود که خواننده‌اش اجرای آن را به همه‌ی حاضرین به‌ویژه سالار عقیلی و محسن رجب پور تقدیم کرد و همه ایستاده با روزبه نعمت اللهی این قطعه خاطره‌انگیز را خواندند.


آترین بی نیاز(کیبورد)، کیوان فرشید نیا (بیس)، میلاد مجذوب(الکتریک)،فرهاد رستمی(گیتار آکوستیک)،ناصر پور الحسینی(فلوت)، فرزاد کبیری (بوزوکی)،مژگان ابوالفتحی(دف)،سعید جامع(درامز) از اعضای گروه به سرپرستی احسان شفیعی نوازنده پرکاشن بودند.





منبع: ریتم نو

نویسنده: حامد سلگی


عکس: دنیا گردینی

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
تقویم هنری ادامه