ریتم نو | سایت خبری - تحلیلی موسیقی ایران و جهان

تاریخ انتشار: ۲۱:۲۳ - ۱۷ خرداد ۱۳۹۵

شب ساز و آواز و تصنیف ایرانی هزارصدا

ریتم نو: دور تازه بخش موسیقی اصیل ایرانی برنامه هزار صدا ، پنج شنبه بیستم خرداد ماه با داوری محمدعلی بهمنی، مجیددرخشانی و عبدالحسین مختاباد با حمایت معاونت هنری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در فرهنگسرای ارسباران برگزار می شود.


حجم پایین




در این برنامه که به مناسبت تقارن آن با ایام ماه مبارک رمضان استثنائا در ساعت 21 آغاز می شود، چهار گروه موسیقی اصیل ایرانی هر کدام ده دقیقه فرصت خواهند داشت تا آثار خود را در قالب ساز و آواز و تصنیف ارائه کنند. این آثار، در حضور تماشاگران سالن اصلی فرهنگرای ارسباران توسط سه کارشناس شناخته شده حوزه های مختلف موسیقی مورد بررسی و تحلیل قرار می گیرد و در پایان گروه برگزیده انتخاب و به دور بعدی این مسابقات راه می یابد.


بنابر اعلام آرش نصیری، بنیان گذار، مدیر و مجری این برنامه، از این پس این داوری ها با محوریت کارگروهی داوری می شود و در آن، اجرای تصانیف خلاقانه تازه امتیاز ویژه خواهد داشت. وی همچنین اعلام کرد گروهها باید متشکل از حداقل چهار و حداکثر نه نفر باشند و در مدت زمان ده دقیقه قطعه کوتاهی آواز و یک تصنیف را اجرا کنند تا جنبه های مختلف توانایی یک گروه از قبیل آواز، جواب آواز، گروه نوازی و تصنیف خوانی مورد بررسی داوران قرار گیرد.


در این برنامه همچنین، اشکان کمانگری،  خواننده جوان و شناخته شده موسیقی ایرانی به عنوان خواننده مهمان آواز و تصنیف خواهد خواند.


بخش سنتی هزارصدا اولین مسابقه منسجم ساز و آواز موسیقی دستگاهی در ایران است که در سال 1393 در همین فرهنگسرای ارسباران آغاز شد و سپس چند برنامه آن هم در فرهنگسرای نیاوران برگزار شد و هم اکنون، پس از چند ماه وقفه، دور تازه آن از سر گرفته می شود و از این پس، در دومین پنج شنبه هر ماه در فرهنگسرای ارسباران برگزار خواهد شد.


گفتنی است؛ آکادمی هزار صدای پاپ بیست و هشتم خردادماه طبق روال گذشته در ساعت 21:00 برگزار می شود.



منبع: ریتم نو

برچسب ها: هزار صدا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
تقویم هنری ادامه