ریتم نو | سایت خبری - تحلیلی موسیقی ایران و جهان

تاریخ انتشار: ۰۹:۵۰ - ۱۷ خرداد ۱۳۹۵

دوره ى جدید کارگاه ترانه « مهشاد عرب » برگزار می شود

ریتم نو : دوره ى جدید کارگاه ترانه مهشاد عرب ترانه سرای به نام کشور به دو صورت حضوری و غیرحضوری برگزار می شود.


مهشاد عرب در گفتگو با خبرنگار وب سایت «ریتم نو» در مورد برگزاری این کارگاه گفت : سرى جدید این کارگاه از هفته اول تیر ماه در استودیو روندو برگزار می شود. ما هنرجویانی داریم که در تهران ساکن اند و مى توانند علاوه بر آموزش مجازى و از راه دور، حضوری هم در جلسات کارگاه شرکت كنند و تعدادی از هنرجویانی که در شهرهای دیگر هستند؛ می توانند به صورت مجازی و غیرحضوری در این کارگاه شرکت كرده و به همان ميزان آموزش و نكات مورد بررسى استفاده كنند. همچنین در جریان اتفاقات کارگاه حضوری قرار بگیرند. همه ى هنرجویان در گروه  تلگرامی هستند. در اين گروه ترانه ها نقد و بررسی می شود و نكات مورد نياز آموزش داده مى شود. در این کارگاه ها ترانه ها خوانده و بررسی شده و بازنويسى خواهند شد. شخصن ترانه هایی را که دارای ضعف هایی هستند؛ را ویرایش می کنم تا تبدیل به ترانه ای ایده آل شود. همچنین در صورتی که سطح ترانه خوب باشد ، جهت اجرا آهنگسازی شده و به خوانندگان معرفی می شود و یا جهت استفاده در بانک ترانه استودیو قرار می گیرد.


وی ادامه داد : کارگاه در سه جلسه حضوری و دو ماه هم به صورت غیرحضوری و مجازی برگزار می شود و ما در هر جلسه حضوری، دست كم یک مهمان ویژه به عنوان کارشناس موسیقی یا ترانه خواهیم داشت. براى ثبت نام در این کارگاه تعيين سطح برگزار شده و افرادی را انتخاب می شوند که دارای قابلیت نوشتن هستند اما ضعف تالیف، مشكلات وزن و قافيه، ضعف در آرايه ها و ... دارند.


مهشاد عرب در پایان در مورد تعداد هنرجویانی که می توانند در این کارگاه شرکت کنند ، گفت : از آنجایی که کارگاه حضورى در استودیو برگزار می شود ، با 8 الی 10 نفر دوره را برگزار می کنیم اما تعداد هنرجویان غیرحضوری می تواند بیشتر باشد.



منبع : ریتم نو


نویسنده : حمیدرضا پیرمحمدی

برچسب ها: مهشاد عرب
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
انتشار یافته: ۴
سجاد
Netherlands
۱۲:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۲
ایشون خودش بلد نیست ترانه بنویسه اونوقت کارگاهم راه میندازه
خانوم شما برو اول یکم مطالعه ت رو بیشتر کن
یه چهار تا کار با ارزش بنویس
بعد بیا کارگاه بزن
خدایا ادبیات ما داره به کجا میره؟ از جنتی رسیدیم به عرب
س.ع
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۷
خود این خانم کجای ترانه سرایی این مملکته که حالا تصمیم گرفته کارگاه بزنه...!?
بیچاره ترانه ی ایران که مهشاد عرب احساس کرده میتونه کارگاه ترانه بزنه!!!!
خانم عرب تو چن تا کار داری که بتونی نام ببری !!!?
اصلا چن تا کار داری#??
بیچاره اونیکه فک میکنه میتونه از کارگاه ترانه مهشاد عرب ترانه نوشتن رو یاد بگیره!!!
دلم سوخت واسه ترانه.
ستاره بهمنى
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۳
سلام به اين دو دوست يا بهتره بگم دوست محترمى كه نظرشون رو دربالا نوشتند.اى كاش كمى اطلاعات قوى تر و قابل استنادترى داشتيد و بعد حكم صادر مى كرديد. مهشاد عرب از سال ٨١ به صورت حرفه اى در ترانه سرايى وارد شد و در آن زمان مجلات هنرى لقب جوان ترين ترانه سراى ايران را به او دادند. ايشان نه تنها تحصيلات عالى دارند و دانشجوى دكتراى رشته اقتصاد و همچنين استاد دانشگاه هستند در زمينه ادبيات سالها تجربه و رزومه دارند. به راحتى با سرچ نام مهشاد عرب در گوگل مى توانيد دهها اثر ارزشمند از او با خوانندگانى چون: نيما مسيحا، بابك جهانبخش، بهنام علمشاهى، مهدى يغمايى و ... را بشنويد. در ضمن خانم عرب ،سالها در مجلات مختلف با سمت هاى معاون سردبير، دبير ادبى و غيره قلم مى زدند
اپارسال در شبكه تلويزيونى ايران مصاحبه ى مفصلى داشتند و در بسيارى از مجلات قديمى، روزنامه ها و خبرگزارى هاى كنونى مى توانيداز او بخوانيد و بعد تن به حسادت و دشمنى با سياست بيشترى بدهيد.
آرمان طاهري
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۵
با سلام..

سر كار خانم بهمني

بسيار سپاسگذارم كه حقايق مستندي را بيان فرموديد من با خانم مهشاد عرب هيچ نسبتي ندارم اما موجب تاسف فراوان است كه عده اي از سر حسادت و از كم آگاهي و فقدان مطالعه و تحقيق در رسانه ها اظهار نظر ميكنند و اشخاص را زير سوال ميبرند
تقویم هنری ادامه