ریتم نو | سایت خبری - تحلیلی موسیقی ایران و جهان

کد خبر: ۲۷۸۴۴
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۶ - ۰۸ خرداد ۱۳۹۵

گروه «شهاب صادقی» در اجرا مخاطبانش را غافلگیر کرد

ریتم نو: گروه راک شهاب صادقی در دو شب 6 و 7 خردادماه در حالی به روی صحنه رفت که بلیت‌های شب اول این کنسرت در کمتر از 24 ساعت به فروش رسیده بود و گروه را مجبور به تمدید این اجرا کرد.

+ عکس‌های «امین رجبی» از دو شب اجرا


Shahab Sadeghi-Ritmeno (1)




در این اجرا که با سورپرایزهای ویژه‌ای همراه بود کوروش زراندوز (گیتار ریتم)، محمدرضا دلاوری (گیتار باس) و آریا اسدی همراه همیشگی شهاب صادقی او را همراهی می‌کردند.


در اولین قطعه شهاب صادقی و اعضای گروهش از پشت پرده‌های بسته شروع به نواختن کردند که تماشاچیان با هیجان زیاد آن‌ها را مورد تشویق قرار دادند.


پس از پایان اولین قطعه صادقی با شعار "تزکیه و تخلیه" از تماشاچیان خواست تا مانند اجراهای پیشین سالن را مدیریت کنند تا دید مثبتی که از طرف مسئولان نسبت به موسیقی و سبک‌کاری آن‌ها به وجود آمده حفظ شود.


سپس دو قطعه دیگر از گروه‌های مطرح خارجی به اجرا درآمد. چهارمین قطعه " خلسه" از ساخته‌های گروه بود که اجرا شد و مورد توجه تماشاچیان قرار گرفت. که پس‌ازآن نیز مجدد قطعاتی معروف باز نوازی شد و سپس گروه به استراحت کوتاهی پرداخت.


بعد از استراحت، اولین سورپرایز گروه با نواختن یک ملودی سولو با گیتار بیس از پشت پرده بسته شروع شد و با باز شدن پرده و در میان تشویق تماشاچیان این شهاب صادقی بود که به نواختن گیتار بیس مشغول بود و پس از پایان سولونوازی باقی اعضای گروه وارد صحنه شدند و با تعویض سازهای خود بیشتر موجب غافلگیری مردم شدند.


این قطعه نیز ملودی ایمپروایزی از ساخته‌های گروه بود که بازهم موردتوجه تماشاچیان قرار گرفت و باعث شد آن‌ها چندین بار در پایان این آهنگ اعضای گروه را مورد تشویق قرار دهند.


سپس چندین قطعه معروف دیگر باز نوازی شد که میزان شهرت این قطعات به‌قدری زیاد بود که با تشویق شدید حضار مواجه گشت و همخوانی تماشاچیان با نوازندگی این گروه نبود خواننده در این قطعات را کمرنگ کرد بود.


 پس این قطعات شهاب صادقی مجدد از تماشاچیان بابت مدیریت خوبشان تشکر کرد و بابیان اینکه اکثر قطعاتی که توسط خودشان ساخته‌شده وکال محور است و اجرای آن‌ها به‌صورت اینسترومنتال زیبا نمی‌شود به قطعه‌ای که قرار بود اجرا شود اشاره کرد و گفت این قطعه تلفیقی از اینترو و برک‌دان‌ها و ... هفت قطعه گروه است که پس از همگام‌سازی در قالب یک قطعه به نام "کیهان" و به مدت حدود 7 دقیقه آماده‌شده است.


صادقی نیز در این اجرا دریافت جایزه بین‌المللی نخل طلایی را به اصغر فرهادی و شهاب حسینی و جامعه سینما، هنر و مردم تبریک گفت و این اجرا را به آن‌ها تقدیم کرد.


 دیگر سورپرایز این اجرا دعوت از نوازندگان مهمانی بود که پیش از این در مورد نحوه انتخاب آن‌ها در صفحه مجازی گروه خبررسانی شده بود و علی فیاض و ابراهیم جوکار به ترتیب در شب اول و دوم در یک قطعه گروه را همراهی کردند و صادقی پس‌ازآن از ادامه داشتن این همکاری‌ها با نوازندگان جوان و بااستعداد و همچنین گروه‌های مختلف خبر داد.


"صحنه" آخرین قطعه‌ای بود که در این کنسرت اجرا شد که از ساخته‌های گروه بود.


در پایان شهاب صادقی از خواهر خود بابت اینکه امکان خرید سازها و به‌روزترین تجهیزات موسیقی را برای او فراهم کرده است سپاسگزاری کرد، همچنین از مسئولان وزارت ارشاد، عوامل اجرایی سالن برج آزادی و ... تشکر کرد.


از نکات قابل‌توجه این اجرا می‌توان به هماهنگی نورپردازی با اجرای موزیک و همچنین ویدئوهایی که برای قطعات گروه ساخته‌شده بود اشاره کرد.


دیگر نکته جالب این کنسرت برقراری ارتباط تماشاچیان با قطعات ساخته‌شده توسط گروه بود که باید دید با توجه به این استقبال آیا شهاب صادقی در اجراهای بعدی خود تنها به اجرای قطعات خودشان می‌پردازد یا بازهم قطعات معروف را در کنار آن‌ها باز نوازی می‌کند؟!!!



منبع: ریتم نو


عکس و گزارش: امین رجبی

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
تقویم هنری ادامه