ریتم نو | سایت خبری - تحلیلی موسیقی ایران و جهان

کد خبر: ۲۷۷۵۵
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۰ - ۰۸ خرداد ۱۳۹۵

«گل هیاهو» را به یاد «شاهرخ پورمیامین» اجرا کرد

ریتم نو : فریدون آسرایی ضمن اشاره به هنرنمایی زنده‌یاد شاهرخ پورمیامین در آهنگ «گل هیاهو»، اجرای این قطعه را به وی تقدیم کرد.


آسرایی پس از برگزاری تور کنسرت‌های خود در شهرستان‌ها شب گذشته (هفتم خردادماه) در دو سانس و در سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی میزبان هواداران پرشور خود در پایتخت بود و در این کنسرت گلچینی از محبوب‌ترین قطعات قدیمی‌اش را همراه با قطعاتی از آلبوم «عشق یعنی» با هنرنمایی ارکستری به رهبری «ایمن خراسانی راد» به اجرا درآورد.


پس از استقرار کامل هواداران در سالن ، چراغ‌های سالن خاموش شد و سپس اعضای ارکستر با تشویق هواداران به روی استیج آمدند و پس از قرار گرفتن پشت سازهایشان قطعه پرانرژی «عشق یعنی» را نواختند و سپس فریدون آسرایی در میان تشویق‌های بی‌امان هواداران به روی استیج آمد و این قطعه را اجرا کرد.


پس از اجرای این قطعه بلافاصله قطعه «گل نازم» اجرا شد و پس از پایان این قطعه آسرایی ، استاد عبدالجبار کاکایی که در سالن حضور داشت را به‌عنوان ترانه‌سرای این کار معرفی کرد و سپس امیرحسین محمودی (نوازنده ویولن) به تک‌نوازی پرداخت و یک قطعه شاد را اجرا کرد سپس آسرایی گفت : « ملتی که شاد نشوند ، هیچی نمی‌شوند.»


قطعات «سلام» و «نگاهت» قطعات دیگری بودند که اجرا شد و هنرنمایی آرش فیاضی ، سعید خانزاد و ایمن خراسانی راد گیتاریست‌های ارکستر در هنگام اجرای قطعه «نگاهت» ، از نکات جالب‌توجه این کنسرت بود که به‌شدت مورد تشویق هواداران قرار گرفتند.همچنین کلیپ قطعه «سلام» در هنگام اجرای این قطعه برای هواداران پخش شد.


«یاد تو می افتم» و «افسون» قطعات دیگری بودند که اجرا شد و همخوانی حسام متولی (نوازنده پرکاشن) در هنگام اجرای قطعه «افسون» از دیگر نکات جالب‌توجه کنسرت شب گذشته بود.


پس از اجرای قطعه «افسون» ، کارن زیاری (نوازنده کیبورد) با دعوت فریدون آسرایی به روی استیج آمد و آسرایی با هنرنمایی این نوازنده جوان ، قطعه «دوست دارم» را اجرا کرد.


«پشیمونی» و «هنوز همونیم» قطعات دیگری بودند که اجرا شد و آسرایی قطعه «هنوز همونیم» را به‌تمامی مادران ایرانی تقدیم کرد.همچنین در هنگام اجرای این قطعه ، کلیپ این قطعه برای هواداران پخش شد.


قطعه «چشمات مال منه» قطعه بعدی بود که اجرا شد و آسرایی پیام شفاهی که در سالن حضور داشت را به‌عنوان تنظیم‌کننده این کار معرفی کرد.آسرایی پس از اجرای این قطعه از دکتر امیر راد به دلیل طراحی لباسش تشکر کرد.


«حالت چطوره» قطعه بعدی بود که اجرا شد و ایمن خراسانی راد در این قطعه آسرایی را به‌عنوان همخوان همراهی کرد.


در ادامه آسرایی قطعات «خاطره» ، «ای کاش» و «ببخشید» را اجرا کرد و کلیپ قطعه «ببخشید» در هنگام اجرای این قطعه برای هواداران پخش شد.


پس از اجرای قطعه «ببخشید» ، قطعه «یادش بخیر» با تنظیم جدید و متفاوت اجرا شد و سپس قطعه «فاصله ها» بدون ارکستر و با همخوانی هواداران اجرا شد و آسرایی در هنگام اجرای این قطعه به روی استیج نشست و این قطعه را اجرا کرد و سپس به دلیل درخواست مکرر هواداران قطعه «عشق یعنی» مجدداً اجرا شد.


پس از اجرای مجدد قطعه «عشق یعنی» ، آسرایی گفت : « می‌خواهم کسی را معرفی کنم که در قطعه گل هیاهو یک قطعه گیتار نواخت.» سپس عکس زنده‌یاد شاهرخ پورمیامین بر روی نمایشگر سالن نمایان شد که به‌شدت مورد تشویق هواداران قرار گرفت.سپس آسرایی ادامه داد : « این قطعه یکی از ماندگارترین قطعاتی است که زندگی من را عوض کرد.شاهرخ پورمیامین فردی بود که گیتار الکتریک این قطعه را نواخت و چندی پیش از بین ما رفت.باعث تأسف بسیار زیاد است اما روحش شاد و یادش گرامی باد.»


سپس قطعه «یادش بخیر» مجدداً و این بار بدون ارکستر اجرا شد و بلافاصله قطعه محبوب «گل هیاهو» به اجرا درآمد و قسمتی از این قطعه بدون ارکستر و با همراهی هواداران خوانده شد.


امیرحسین محمودی (ویولن) ، حسام متولی (پرکاشن) ، سعید خانزاد (گیتار الکتریک) ، آرش عیوضی (گیتار باس) ، بهزاد اعشاری (درامز) و ایمن خراسانی راد (تنظیم‌کننده ، رهبر ارکستر و نوازنده گیتار) اعضای ارکستر فریدون آسرایی را تشکیل دادند.


عبدالجبار کاکایی ، پیام شفاهی ، امیر راد ، امید محرم زاده ، مجید عبدی (تهیه‌کننده کنسرت) و سهیل سلیمانی ازجمله مهمانان سانس دوم این کنسرت بودند.


گفتنی است ؛ این کنسرت به همت شرکت رویال هنر و به تهیه‌کنندگی مجید عبدی برگزار شد.




منبع : ریتم نو

نویسنده : حمیدرضا پیرمحمدی

عکس: دنیا گردینی
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
تقویم هنری ادامه