ریتم نو | سایت خبری - تحلیلی موسیقی ایران و جهان

تاریخ انتشار: ۲۲:۱۱ - ۰۱ خرداد ۱۳۹۵

گروه آوای صحرا در فرهنگسرای نیاوران روی صحنه رفت

ریتم نو: گروه آوای صحرا به سرپرستی و خوانندگی الهام کریمی و تهیه‌کنندگی علیرضا افتخاری در دومین روز از اجرای بهاره خود مورخ سی‌ویک اردیبهشت سال جاری در مقابل هوادارانشان به روی صحنه رفتند.

photo_2016-05-21_11-06-57




اولین روز این اجرا  که تعداد کثیری از بانوان هنردوست از تماشای این برنامه راضی و خشنود بودند، تشویقی برای خرید بلیت‌های روز دوم اجرا شدند.


اعضای این گروه به بازخوانی قطعات سنتی کلاسیک ( آواز بیات اصفهان) و محلی خراسانی پرداختند و تحت دو پارت چهل‌وپنج دقیقه‌ای قطعات را به اجرا درآوردند.


 بخش اول به قطعات آواز بیات اصفهان که شامل بی‌تاب- آوای تنهایی-افسانه-رنگ اصفهان-زنگ کاروان-بگذر از کوی ما-سه نوازی-دور جوانی و دامن‌کشان اختصاص داده شد که حس نوستالژیک و آرام‌بخشی را به سالن منتقل کرد.


در بخش دوم این اجرا همانند سابق به قطعات محلی خراسانی پرداخته شد و قطعات چو مرغ شب- یار می‌گوید الله- نگارینا- رقص چوب- بیا تا قدر یکدیگر بدانیم- زلفای یارم و دوچشمون به اجرا درآمدند.


شایان‌ذکر است در ابتدای بخش دوم شاهد اجرای زیبای تک توازی سه‌تار توسط الهام کریمی بودیم.


اعضای گروه متشکل از پدیده احرار نژاد(تار)، آوا ایوبی(تارباس-عود)، شیما بلوکی فر(کمانچه)، نازنین پدرثانی(تنبک - کوزه) و مژگان ابوالفتحی(دف) الهام کریمی را همراهی کردند.


خانم‌ها فریبا کوثری- مهوش وقاری- فرحناز منافی ظاهر- مهری شیرازی- فریبا ترکاشوند- مرجان قره گزلو و شادی ربیعی میهمانان ویژه این برنامه بودند.


منبع: ریتم نو

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
تقویم هنری ادامه