ریتم نو | سایت خبری - تحلیلی موسیقی ایران و جهان

کد خبر: ۲۶۹۷۵
تاریخ انتشار: ۱۶:۰۷ - ۰۱ خرداد ۱۳۹۵

بابک جهانبخش آلبوم "حالم خوبه" را اجرا کرد

ریتم نو: بابک جهانبخش پس‌ازآنتشار آلبوم حالم خوبه اولین اجرای زنده‌ی آن را برای هواداران تهرانی خود تدارک دید.این کنسرت به همت شرکت اکسیر نوین با مدیریت محمدرضا خانزاده طی چهار سانس در روزهای 29 و 30 اردیبهشت‌ماه برگزار شد.

+استقبال هواداران از آلبوم حالم خوبه
+ نارضایتی بابک جهانبخش از شرایط سالن میلاد
+عکس‌های «امین باقری» از این اجرا





پس از ورود نوازندگان بابک جهانبخش با اجرای لحظاتی از سه قطعه "اینا یعنی عشق" ،"چه حس خوبیه" و "تهران" کنسرتش را آغاز کرد و سپس به هوادارانش خوش‌آمد گفت و با اشاره به اشکالاتی که در ابتدا اجرا پیش آمد اضافه کرد: من به همراه اعضای گروه سر تمرین نرفتم که این ناهماهنگی‌ها به وجود آمد. ایراد از من بود و تجربه شد که سر همه‌ی تمرین‌ها حاضر شوم.


در ادامه "مدار بی‌قراری" اجرا شد که حین اجرا جهانبخش ترانه را برای لحظات کوتاهی فراموش کرد و عدم رضایت از اجرایش را می‌شد در چهره‌اش دید اما هنرنمایی مسعود همایونی با گیتار الکتریک موجب به همراه داشتن استقبال همیشگی از این قطعه شد.


جهانبخش پس از اجرای مدار بی‌قراری گفت: تلاش کردم آلبوم حالم خوبه با آلبوم‌های قبلی متفاوت باشد و باوجوداینکه هنوز بین هوادارانم جای خودش را پیدا نکرده تقریباً نود درصد از این آلبوم راضی بودند.


“تو چشمای منی" بازگشت سالن به فضای ریتمیک آغازین بود و هم‌نوازی سازهای کوبه‌ای هواداران را وادار به همراهی کرده بود و در پایان جهانبخش نوازنده پرکاشن گروهش مهران فرشباف را معرفی کرد.


خواننده‌ی آلبوم حالم خوبه قبل از اجرای "پاییز" که ترانه‌ی آن را هم خودش نوشته بود گفت: همیشه برای آهنگی که فکر می‌کنیم هیت خواهد شد، این اتفاق نمی‌افتد و در عوض آهنگی که  پیش‌بینی نمی‌کردیم با استقبال خیلی خوبی روبه‌رو می‌شود.


"پاییز" که اجرا شد بابک جهانبخش خواست که ترانه‌اش را حاضرین بخوانند اما اختلالات صوتی سالن میلاد این اجازه را به او نداد و او با ناراحتی بسیار خودش مشکل صوتی را برطرف کرد و گفت: چه کنیم که به‌هرحال اینجا ایران است.


"اکسیژن" که اجرا شد تنها میهمان سانس اول سجاد عزیزی آرام را بابک جهانبخش معرفی و پس‌ازآن در چند نوبت بین قطعات از عوامل برگزاری کنسرتش تشکر کرد.


باوجود مشکلات صوتی مجدد و آزرده‌خاطر شدن افراد روی صحنه ، خواننده‌ی گروه از هوادارانش درخواست کرد که با نور موبایل خود سالن را ستاره‌باران کنند و سپس "بی تو میمیرم" را با همراهی بوزوکی بهنام حکیم دیگر نوازنده‌ی گروهش اجرا کرد و بعدازآن او را در بین تشویق هواداران معرفی کرد.


دراین‌بین هرلحظه تقاضای هواداران برای اجرای قطعه تازه منتشرشده‌ی "شاید" بیشتر می‌شد و جهانبخش با شنیدن این تقاضاهای فراوان گفت: همیشه دغدغه‌ی ما این بود که در آلبوم‌ها یک قطعه به محبوبیت زیادی برسد و خوشحالم که در آلبوم حالم خوبه هم این اتفاق برای "شاید" رخ داد.


اما در ادامه او ترجیح داد "دوست دارم"  قطعه محبوب دیگرش را اجرا کند که ازنظر خودش این قطعه‌یک اتفاق تکرار نشدنی در کارنامه هنری‌اش است.


بابک ریاحی پور نوازنده گیتار بیس و سرپرست گروه که معرفی شد نوبت به اجرای قطعه ریتمیک "صدای عشق" رسید و بازهم فراموش کردن ترانه از میزان همراهی مردم با این قطعه کاسته بود.


سپس بابک جهانبخش کسری خدیور نوازنده ویلن گروهش را معرفی کرد و گفت: برای اولین بار کسری در کنسرت من قرار است کمانچه بنوازد.


"شاید" اطاعت امر بابک جهانبخش از هوادارانش بود که با استقبال قابل‌توجهی روبه‌رو شد و در پایان به معرفی مسعود همایونی تنظیم‌کننده این قطعه و نوازنده گیتار الکتریک گروه منجر شد.


نیما امیدی نوازنده درام گروه هم بین اجرای دو قطعه‌ی "چی شده" و "من و بارون" معرفی شد و در ادامه خواننده من و بارون برخلاف اجراهای قبل اسمی از رضا صادقی نبرد و اضافه کرد: برخی از این ایرادات فنی تقصیر ما نیست و چون سیستم صوتی سالن را به‌تازگی ارتقا دادند این مشکلات به وجود آمده، به‌هرحال اجرای زنده است و این مشکلات به وجود می‌آید.


باوجود ترجیح هواداران به اجرای قطعات قدیمی‌تر انتخاب‌های گروه جهانبخش "تورو دوست دارم" و "تصمیم" از آلبوم جدید بود که این دو قطعه هم استقبال خوبی را به همراه داشت.


لحظات ملکوتی اذان فرصتی شد برای استراحت اعضای گروه که با قطعه‌ی پر انرژی"حالم خوبه" به صحنه بازگردند.


سپس با هم‌نوازی ویلن کسری خدیور و پیانوی رضا تاجبخش قطعه "برف" اجرا شد و خواننده‌ی آن قبل از اجرایش گفت:هیچ‌وقت فکر نمی‌کردم برف با این مقدار از استقبال شما همراه شود و خوشحالم که اجرایش مناسب همه‌ی فصل‌هاست.


در پایان هم پس از معرفی انوشیروان تقوی نوازنده کیبورد و رضا تاجبخش رهبر ارکستر و نوازنده پیانو، بابک جهانبخش با قطعه‌ی "منو نگاه کن" هوادارانش را بدرقه کرد.





منبع: ریتم نو


نویسنده: حامد سلگی


عکس: امین باقری


 
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
انتشار یافته: ۱
هژبر
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۶
بسیار عالی
تقویم هنری ادامه