ریتم نو | سایت خبری - تحلیلی موسیقی ایران و جهان

تاریخ انتشار: ۰۹:۱۳ - ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۵

گذر اردیبهشت از فرهنگسرای نیاوران

ریتم نو: گروه موسیقی دال که  در روز جمعه بیستم اردیبهشت‌ماه سال جاری ، از اولین آلبوم رسمی خود ، تحت نام « گذر اردیبهشت » رونمایی کرد؛ دو روز بعدازآن_ یعنی یکشنبه_  در فرهنگسرای نیاوران و طی دو سانس  کنسرت خود را برگزار کردند. این اجرا به مناسبت سومین  هفته‌ی موسیقی تلفیقی تهران تشکیل و با استقبال مخاطبان «دال» مواجه شد.

+همخوانی خواننده‌ی گروه کامنت با گروه دال


+ادای دین به شاعر «گنجشکک اشی مشی» در بین تشویق های مردم


Dal (1)




امین هدایتی خواننده‌ی گروه مذکور درباره‌ی اثر منتشرشده گفت: خوشحالیم بعد از تلاش‌های چندساله، بالاخره توانستیم امسال این مجموعه را در بازار موسیقی انتشار بدهیم.


در این شب قطعاتی مثل «شعری که زندگی است» «لحظه‌های انتظار» قطعه‌ی بی‌کلام و... به سمع هواداران «دال» قرار گرفت و درنهایت این شب با «گذر اردیبهشت» به پایان رسید.نکته‌ی لازم به ذکر در خصوص قطعات،ادای دین گروه به «حسن حاتمی» شاعر «گنجشکک اشی مشی» و اجرا با ترانه‌ای بر اساس ،اثر فوق بود که هیجان طرفداران را در برداشت.پس‌ازاین قطعه  از مخاطبین  درخواست شد تا به احترام خالق اثر اصلی دست بزنند.


فضای سالن و راحت بودن خواننده و نوازنده‌ها جوی دوستانه را در بین مخاطبانشان ایجاد کرده بود که حتی در بعضی مواقع دیالوگ‌هایی بین دو طرف برقرار می‌شد.این ارتباط از سوال پرسیدن در خصوص اجرای کدام قطعه تا تشویق فلان نوازنده و... را شامل می‌شد.


در همین بین خواننده‌ی گروه اعلام کرد منتظر یک سورپرایز باشید! می‌شد پیش‌بینی کرد که این اتفاق غافلگیرکننده باید حضور یک خواننده‌ی مهمان در جمع آن‌ها باشد چراکه از ابتدا دو میکروفون روی صحنه بود! سرانجام «کیان پور تراب» ،خواننده‌ی گروه «کامنت»ی که دیشب در همان فرهنگسرا و با همان مناسبت اجرا داشتند؛ به روی صحنه آمد و در یک قطعه با «هدایتی »همراه شد.


«کیان پور تراب» بعد از اجرای این قطعه گفت: مایلم روی صندلی بنشینم و کار دوستان عزیزم را تماشا کنم؛ به‌افتخار «دال»!


بدین ترتیب،«پور تراب» به همراه «بهناز جعفری» جزو مهمان‌های ویژه‌ی کنسرت به‌حساب آمدند.


قبل از اجرای قطعه‌ی «گذر اردیبهشت» اعضای گروه ازجمله «شایان شکر آبی» ،امیرحسین پور کیان»«یزدان بهمنی» «میلاد سعدی» «آرین کشیشی» «سالار غفاری» و «غزل مهدوي» معرفی شد و در اقدامی کم‌نظیر و درست ترانه‌سرای قطعات نیز، به‌عنوان عضوی از گروه معرفی شد ...


می‌شد چهره‌های رضایتمند مخاطبان در پایان اجرای فوق را از تشویق‌هایشان در بین شنیدن قطعات ، پیش‌بینی کرد! در پایان اعلام شد آلبوم گروه در بیرون از سالن ،آماده‌ی فروش است.



منبع: ریتم نو


نویسنده: فرزین پاک‌طینت


عکس: امین باقری

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
تقویم هنری ادامه