ریتم نو | سایت خبری - تحلیلی موسیقی ایران و جهان

تاریخ انتشار: ۰۹:۲۳ - ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۵

علی رهبری: برگزاری جشنواره موسیقی نواحی از جهات مختلف به نفع موسیقی است

ریتم نو: علی رهبری گفت: برگزاری جشنواره موسیقی نواحی از هر جهت به نفع موسیقی کشورمان است و خوشحالم که مسئولان به این نتیجه رسیدند که باید قدر این موسیقی را دانست.

ali rahbari




به گزارش ریتم نو به نقل از ستاد خبری نهمین جشنواره موسیقی نواحی: علی رهبری موسیقیدان برجسته کشورمان و رهبر ارکستر سمفونیک تهران با ابراز خرسندی از برگزاری جشنواره موسیقی نواحی گفت: برگزاری جشنواره از هر جهت کار پسندیده‌ای است و بسیار خوشحالم که مسئولان در تهران به این نتیجه رسیده‌اند که باید قدر این موسیقی را دانست و چه بهتر اینکه این جشنواره در شهری به جز تهران برگزار می‌شود.


رهبری با اشاره به اینکه خودش در سنین نوجوانی و با موسیقی سنتی کارش را آغاز کرده و علاقه زیادی به ویلون و نی دارد، ادامه داد: یادم هست که نقریبا 15 یا 16 سال داشتم که با آقای ناهید به اصفهان رفتیم و آنجا به ما گفتند که در یک روستایی شخصی هست که گوشه‌هایی را می‌شناسد که کس دیگری آنها را کشف نکرده و ما باید برای اینکه آن گوشه‌ها را یاد بگیریم باید به آن روستا می‌رفتیم.


این استاد موسیقی و رهبر ارکستر گفت: من متوجه هستم که این جشنواره چه اهدافی دارد و امیدوارم کسانی‌که این جشنواره را برگزار می‌کنند به اهداف خود برسند، چراکه موسیقی نواحی و محلی ما مانند یک گنج گرانبها است و باید آن را شناخت و از آن محافظت کرد.


نهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران با دبیری ایرج نعیمایی از روز 17 تا 21 اردیبهشت‌ماه جاری در شهر کرمان برگزار می‌شود.


منبع:  ریتم نو

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
تقویم هنری ادامه