ریتم نو | سایت خبری - تحلیلی موسیقی ایران و جهان

کد خبر: ۲۳۷۷
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۸ - ۱۳ مرداد ۱۳۹۴

پیام هوشمند : من از انتقال اطلاعاتم ترسی ندارم

ریتم نو : « پیام هوشمند » آهنگساز و تنظیم‌کننده‌ای که سابقه‌ی همکاری با خوانندگان مطرح زیادی را در کارنامه‌ی هنری خود دارد در گفت‌وگو با خبرنگار سایت « ریتم نو » از همکاری‌های آینده‌ی خود و برگزاری دوره‌های آموزشی تنظیم و نوازندگی گیتار که برای تعداد محدودی هنرجو شکل‌گرفته است خبر داد.
hooooooooooman

 

+ همکاری با بابک جهانبخش ، عماد طالب‌زاده ، بهنام علمشاهی، پیام صالحی ، سعید شهروز و...

 

 

آقای هوشمند در آینده شاهد همکاری شما با کدام خواننده‌ها خواهیم بود؟

با خواننده‌هایی ازجمله بابک جهانبخش ، عماد طالب‌زاده ، بهنام علمشاهی ، مهرداد سخی ، امید گلپایگانی ، آمین ملک ، آرمان شایقی و سایر دوستان همکاری کردم و در آلبوم عارف محمدی ، پیام صالحی و سعید شهروز هم حضور دارم .

 

از همکاری با بابک جهانبخش بفرمایید ، در آلبوم بعدی این خواننده حضور دارید یا تک آهنگ‌هایی که در آینده منتشر خواهد کرد؟

من و بابک جهانبخش با توجه دوستی طولانی‌مدتی که داریم به دید کار در آلبوم یا تک ترک به همکاری‌هایمان نگاه نمی‌کنیم، در حال حاضر قصد داریم یک کار متفاوت با سبک متفاوت ارائه بدهیم که درصورتی‌که در این مورد به نقطه مشترکی برسیم این همکاری شکل خواهد گرفت ، البته من در جریان نیستم که بابک جهانبخش قصد تهیه آلبوم جدیدی را دارد یا خیر.

 

درگذشته از همکاری با شهرام شکوهی گفته بودید ، در آلبوم تا نفس هست حضور دارید؟

خیر ، قرار بر همکاری بود که به دلیل اختلاف‌سلیقه فکری این همکاری شکل نگرفت.

 

آقای هوشمند در مورد برگزاری این کلاس‌های آموزشی بفرمایید، این اتفاق برای اولین صورت گرفته یا درگذشته هم‌کلاس‌های آموزشی ازاین‌دست داشتید؟

من درگذشته نوازندگی گیتار را در آموزشگاه‌های موسیقی به هنرجوها آموزش می‌دادم و کم‌کم با ورودم به دنیای حرفه‌ای موسیقی با توجه به زمانی که صرف تنظیم آهنگ‌ها می‌کردم از عرصه آموزش دورتر شدم اما با توجه به درخواست تعدادی از دوستان و هنرجوهای علاقه‌مند از من به‌خصوص در فضاهای مجازی تصمیم به برگزاری این کلاس‌های آموزشی گرفتم که این اولین دوره برگزاری آن نیست ، به نحوی‌ترم دوم این کلاس‌ها محسوب می‌شود و البته این کلاس‌ها هم برای تعداد محدودی هنرجو برگزار می‌شود. این کلاس‌ها به‌صورت کارگاهی نیست و ترجیح می‌دهم کلاس‌ها به‌صورت خصوصی باشد و با آموزشگاه‌های مربوطه درزمینهٔ برگزاری این کلاس‌ها همکاری نکنم به دلیل مشکلات زیادی که درصورتی‌که برگزاری کلاس‌ها  در آموزشگاه‌های موسیقی به وجود می‌آید.

 

دلیل محدود بودن تعداد هنرجوها در تشکیل این کلاس‌های آموزشی چیست؟

با توجه به فعالیتم درزمینهٔ تنظیم قطعات متعدد و همکاری با دوستان خواننده نمی‌توانم زمان زیادی را صرف برگزاری این کلاس‌ها بکنم و همین تعداد محدود هم به خاطر لطف دوستان هنرجو و پیگیری آن‌ها برگزار می‌کنم و دوست دارم که اطلاعات و تجربیاتم را در اختیار دوستان علاقه‌مند قرار بدهم و این افراد گاهی پیش‌آمده که در تنظیم کارهای خود من هم به من کمک می‌کنند و نظر می‌دهند و در زمان کوتاه پیشرفت چشمگیری دارند، برای مثال یکی از هنرجوهایم آقای امین خاکیان در حال حاضر بسیار خوب تنظیم می‌کنم و کاملاً مورد تائید من است.

در کل هدفی که من دارم انتقال اطلاعاتم به کسانی است که به سبک و نوع تنظیم‌های من علاقه دارند چون این افراد معمولاً در فضاهای مجازی پیغام می‌دهند و از من راهنمایی می‌خواهند و درخواست برگزاری کلاس‌های آموزشی دارند.

صرفاً قصدم انتقال همین تجربه‌هاست و به خاطر کسب و درآمد یا مسائل دیگر نیست ؛ترجیح می‌دهم تعداد محدود باقی بماند که در دنیای تنظیم و موسیقی هم شخصاً دور نمانم.

به نظر شما افزایش کلاس‌های آموزشی ازاین‌دست تا چه مقدار بر قدرت و کیفیت تنظیم‌های آینده‌ی موسیقی تأثیرگذار است؟

اگر به برگزاری این کلاس‌های آموزشی در اولویت اول به‌عنوان یک منبع درآمد نگاه نکنیم و هرکسی در اولویت اول باهدف انتقال تجربیات و اطلاعاتش با توجه به زمانی که می‌تواند به آموزش اختصاص بدهد کلاس‌های آموزشی برگزار کند کمک بسیاری به نسل بعد تنظیم‌کننده‌ها می‌کند ؛ به‌هرحال امثال ما امروز جای خالی تنظیم‌کننده‌های دیروز را پر کردیم و در آینده هم به نسل بعد تنظیم‌کننده‌ها نیاز داریم و چقدر خوب است که تبادل اطلاعات ما با نسل بعد تنظیم‌کننده‌ها شکل بگیرد به‌ویژه در کشور ما که اطلاعات و سطح سواد تنظیم‌کننده‌ها در مقایسه با همتایان خارجی پایین‌تر است همان‌طور که در سال 86 که به کشور آلمان سفر کردم ، دیدم که سطح اطلاعات من نسبت به تنظیم‌کننده‌های خارجی در خصوص موسیقی الکترونیک ابتدایی است و همین آشنایی و سفر باعث تلاش بیشتر من شد برای افزایش سطح اطلاعاتم ؛ به همین منظور این انتقال اطلاعات به افراد علاقه‌مند بسیار کمک می‌کند و آن‌ها از طریق ما می‌توانند با افراد بیشتری آشنا شوند و زمینه‌ی آغاز همکاری‌هایی شکل بگیرد.

تنها هدف در این راستا نباید کسب درآمد باشد که در این صورت این آموزش‌ها ازنظر فنی خیلی می‌تواند به تنظیم فردای موسیقی کشور کمک کند، کما اینکه این امکانات و شرایط برای ما وجود نداشته و وجود این شرایط سرعت و کیفیت یادگیری نسل بعد تنظیم‌کننده‌ها را بسیار افزایش می‌دهد.

من از انتقال اطلاعاتم ترسی ندارم و اگر سایر تنظیم‌کننده‌ها هم این‌گونه باشند اتفاقات خوبی خواهد افتاد برای آینده تنظیم موسیقی ایران

 

حرف پایانی

تشکر می‌کنم از شما و سایت ریتم نو و برای شما  آرزوی موفقیت روزافزون دارم و امیدوارم در حوزه‌ی موسیقی خبرها همان‌طور که باید به گوش شنوندگان برسد و وب‌سایت‌های خبری به نزدیک شدن و همدلی اعضای موسیقی کمک کنند.

 

منبع : ریتم نو

نویسنده : حامد سلگی

 
تقویم هنری ادامه