ریتم نو | سایت خبری - تحلیلی موسیقی ایران و جهان

تاریخ انتشار: ۱۰:۵۵ - ۲۲ اسفند ۱۳۹۴

کیث امرسن کشته شد

ریتم نو: کیث امرسن (Keith Emerson) بنیان‌گذار و نوازنده‌ی کیبورد گروه Emerson, Lake and Palmer و یکی از افسانه‌های موسیقی پراگرسیو روز جمعه و در 71 سالگی درگذشت.
 

photo_2016-03-13_22-45-00

کارل پالمر (Carl Palmer) هم‌گروهی اِمِرسِن و صفحه‌ی رسمی گروه در فیس‌بوک این خبر را تائید کردند. بنا بر گزارشات پلیس جسد وی را درحالی‌که اثر یک گلوله در سرش دیده می‌شده پیداکرده است، اما هنوز موفق نشده‌اند تا تائید کند آیا خودکشی عامل اصلی این حادثه بوده یا خیر.


صفحه‌ی گروه نوشت: "متأسفیم که اعلام کنیم Keith Emerson شب گذشته در منزل مسکونی‌اش در سانتا مونیکا (لس‌آنجلس) در 71 سالگی درگذشت. می‌خواهیم که حریم و فضای خانواده‌ی وی حفظ و به آن احترام گذاشته شود."



پالمر در این خصوص می‌گوید: "عمیقا" از خبر درگذشت Keith Emerson, دوست خوبم و برادر موسیقیایی‌ام غمگین هستم. روح عاشق موسیقی کیث و اشتیاق نوازندگی کیبوردش برای سالیان سال بی‌همتا خواهد ماند. نوآوری و جلوتر از زمان بودن او و نبوغ موسیقیایی‌اش همه‌ی ما را در دنیای راک, جز و کلاسیک تحت تأثیر خودش قرار داد. هرگز لبخند گرم, شوخ‌طبعی, اجراهای باورپذیر و تعلق‌خاطرش به موسیقی را فراموش نخواهم کرد. بسیار خوش‌شانسم که وی را از نزدیک می‌شناختم و باهم موسیقی خلق کردیم."


 

منبع: ریتم نو

گردآوری و ترجمه: اشکان شاهرخ
برچسب ها: کیث امرسن
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
تقویم هنری ادامه