ریتم نو | سایت خبری - تحلیلی موسیقی ایران و جهان

تاریخ انتشار: ۲۲:۱۲ - ۳۰ بهمن ۱۳۹۴

"اریک کلپتن" بهار بازمی‌گردد

ریتم نو : اریک کلپتن (Eric Clapton) بیست و سومین آلبوم استودیویی‌اش را در بهار پیش رو روانه‌ی بازار خواهد کرد.

jadid




کلپتن با تهیه‌کننده‌ای به نام گلین جانز که با گروه‌هایی نظیر رولینگ ستونز (Rolling Stones)، ایگلز (Eagles)، لدزپلین (Led Zeppelin) و د هو (the Who) و آلبوم Slowhand (محصول 1979) خود کلپتن که شاهکارهایی نظیر Cocaine, Wonderful Tonight و Lay Down Sally در آن جای گرفتند, همکاری داشته است. آلبوم جدید در تاریخ 20 می با همکاری انتشارات شخصی کلپتن بانام Bushbranch و Surfdog Records منتشر خواهد شد.


اریک کلپتن در بیانیه‌ای گفت: " موقعیت همکاری با گلین جانز که از مدت ها پیش به عقب افتاده بود، تصادفا با 40 سالگی Slowhand همزمان شد."


بعضی از قطعات آلبوم کارهای شخصی خود کلپتن هستند. موزیسین هایی که در این آلبوم با وی همکاری می کنند پیش‌ازاین نیز افرادی چون: هنری سپینتی (Henry Spinetti) (درامز)، دیو برنز (Dave Bronze) (بیس گیتار)، اندی فِیروِثِر لو (Andy Fairweather Low) (گیتار) و پل کَرَک (Paul Carrack) (ارگن) در آلبوم‌هایش حضور داشتند،


طرح آلبوم که تصویری از خود کلپتن هست را نیز سر پیتر بلیک (Sir Peter Blake) که پیش‌ازاین طرح آلبوم Sgt. Pepper's Lonely Hearts Club Band گروه بیتلز (the Beatles) و Face Dances از the Who و آلبوم‌های گروه‌های دیگر نیز از آثار شاخص او به‌حساب می‌آیند را طراحی کرده است.



لیست قطعات آلبومI Still Do





  1. "Alabama Woman Blues"

  2. "Can't Let You Do It"

  3. "I Will Be There"

  4. "Spiral"

  5. "Catch the Blues"

  6. "Cypress Grove"

  7. "Little Man, You've Had a Busy Day"

  8. "Stones in My Passway"

  9. "I Dreamed I Saw St. Augustine"

  10. "I'll Be Alright"

  11. "Somebody's Knockin'"

  12. "I'll Be Seeing You"



منبع: ریتم نو


گردآوری و ترجمه: اشکان شاهرخ

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
تقویم هنری ادامه