ریتم نو | سایت خبری - تحلیلی موسیقی ایران و جهان

کد خبر: ۲۱۷۲۹
تاریخ انتشار: ۱۸:۱۴ - ۲۸ بهمن ۱۳۹۴

با گروه "نقطه دار" از تهران من تا پاریس تو

ریتم نو: نشست خبری گروه موسیقی «نقطه دار» به خوانندگی علی شوکت ، ظهر روز سه‌شنبه 27 بهمن‌ماه با حضور علی شوکت (خواننده و تنظیم‌کننده) ، بهاره رهنما (مدیر اجرایی و تهیه کننده) ، احسان یزدانی (نوازنده کیبورد) ، سامان خسروی (مدیر روابط عمومی و تبلیغات) ، شایان مجیدی (نوازنده گیتار الکتریک) و سروش بیغشدل (نوازنده درامز) و با حضور اصحاب رسانه در گالری آس برگزار شد.


+ تمامی برنامه‌های گروه نقطه دار


photo_2016-02-17_05-40-22




در ابتدای مراسم ، کلیپی از این گروه پخش شد و در آن بهاره رهنما و علی شوکت دقایقی به صحبت پرداختند.


پس از پخش کلیپ ، علی شوکت خواننده گروه درباره فعالیت‌های خود گفت : اولین آلبوم موسیقی من سال 1391 منتشر شد و بعدازآن چند تک آهنگ منتشر کردم.اما در آلبوم دوم، که کنسرت آن اردیبهشت‌ماه سال آینده برگزار خواهد شد ، ترانه‌هایی از بهاره رهنما ، حسین غیاثی ، افشین یداللهی ، میثم یوسفی ، رامبد خانلری و خودم اجراشده است. همچنین تهیه‌کنندگی «بهاره رهنما» تهیه‌کنندگی آلبوم دومم را بر عهده دارد که شخصاً آهنگسازی آن را بر عهده گرفتم.


این خواننده درباره سبک و اجرای آلبوم خود اظهار داشت : سبک این آثار را می‌توان پاپ – راک نامید اما از طرفی کار می‌تواند یک سبک خاصی نداشته باشد.این تفاوت ازاین‌جهت است که احساس صاحب اثر در آن به نحو متفاوتی گنجانده‌شده است.


وی در خصوص اجرای اشعار و تلفیق آن با نمایش ادامه داد : برای اجرای ترانه‌ها به‌صورت زنده در نمایش قطعاً تغییراتی در آن خواهیم داشت تا با مضمون و حال و هوای قصه بیشتر نزدیک شود.


بهاره رهنما تهیه کننده گروه نقطه دار درباره انگیزه خود از انتخاب این مسیر جدید بیان کرد : تجربه 40 سالگی به‌ویژه برای زنان احساس از نو شروع کردن را به همراه دارد.من همیشه موسیقی پاپ را دوست داشتم و بعدازاینکه کتاب شعرم را به آلبوم صوتی با دکلمه خودم تبدیل کردم ، علاقه به موسیقی در من تقویت شد.پیشنهاد‌هایی هم برای دکلمه روی آلبوم‌های موسیقی داشتم اما ترجیح می‌دادم اگر قرار است به این عرصه وارد شوم ، باکاری جدی و پرسروصدا باشد.


وی افزود : برای ورود به موسیقی احتیاج به یک‌شور و شوق زیادی بود که خب این مسئله از سن و سال من فراتر بود اما به دلیل علاقه‌ام به جوان‌های ایرانی این کار را انجام دادم.


رهنما تصریح کرد : حضور من اجرایی‌تر از این است که فقط پشت‌صحنه باشم و قرار است تا تلفیقی از سناریو و موسیقی را روی صحنه ببرم و قصه نمایش را مطابق با اشعارم به تحریر درآورم.


بهاره رهنما از اجرای یک پرفورمنس و نمایش «از تهران من تا پاریس تو» در همکاری با این گروه موسیقی خبر داد و گفت : همچنین باید بگویم همراه با گروه نقطه دار نمایشی را آماده خواهیم کرد که در ابتدای سال آینده در تماشاخانه باران یا ایرانشهر اجرا می‌شود.


پس از صحبت‌های بهاره رهنما ، موزیک ویدئو قطعه سیاه‌سفید با ترانه‌ای از بهاره رهنما و خوانندگی و آهنگسازی علی شوکت برای حضار پخش شد و پس از پخش این موزیک ویدئو ، علی شوکت گفت : این نماهنگ در کشور ترکیه شهر (استانبول) و در یک فرصت بسیار کمی ساخته‌شده و تمام توانمان بر این بوده تا به نحو احسن آن را ابداع کنیم.


سپس بهاره رهنما که حضور کوتاهی در این کلیپ داشت ، درباره این موضوع گفت : درواقع تصمیم گروه بود که من هم جزئی از این نماهنگ باشم و بهتر است صادقانه بگویم که برای حضور پررنگ‌تر خود در این کار ترسیدم که مورد قضاوت دیگران قرار گیرم و این نماهنگ را بهانه‌ای برای نشان دادن خود در موسیقی بدانند.از طرفی باید بگویم که تمام ترانه‌های من زمینه عاشقانه دارد زیرا که غیر از عاشقانه بودن چیز دیگری را بلد نیستم.


در اواخر برنامه زهرا عاملی که از مهمانان این نشست بود ، درباره ترانه‌سرایی بهاره رهنما گفت : من هنگامی‌که بهاره رهنما برای این گروه می‌سرود همراهش بودم و باید بگویم که یکی از بهترین ترانه‌های اولی را از او خواندم.چراکه در وزن به‌هیچ‌وجه دچار مشکل نبود.


در پایان این نشست نوازندگان گروه موسیقی «نقطه دار» خود را معرفی کردند و از تجربه همکاری خود با این گروه گفتند.


گفتنی است ؛ بابک صحرایی ، حسن علیشیری ، زهرا عاملی ، حمیدرضا گلشن ، روناک یونسی و ... ازجمله مهمانان این نشست بودند.


گرفتن عکس یادگاری مهمانان برنامه با اعضای گروه ، پایان‌بخش این نشست بود.



منبع: ریتم نو


نویسنده : حمیدرضا پیرمحمدی

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
تقویم هنری ادامه