ریتم نو | سایت خبری - تحلیلی موسیقی ایران و جهان

تاریخ انتشار: ۱۲:۴۳ - ۱۱ بهمن ۱۳۹۴

کنسرت گروه موسیقی "رخشان" در اصفهان برگزار شد

ریتم نو : شب اخوان ثالث 9 بهمن‌ماه با استقبال بی‌نظیر مردم اصفهان توسط گروه موسیقی " رخشان " برگزار شد

derakhshan7




این کنسرت به سرپرستى و آهنگسازی عليرضا اصغرى جمعه 9 بهمن‌ماه در سالن سینما سپاهان اصفهان برگزار و با استقبال هنر دوستان روبرو شد و از مهمانان این کنسرت استاد علی‌اصغر شاه زیدی در این اجرا حضور و به شنیدن قطعاتی از این گروه پرداختند


گروه موسيقى رخشان در سال ٩٣ تشکیل شد ، و وجه اشتراك اعضای گروه بهره‌گیری از مكتبى واحد و نيز پايبندى به موسيقى اصيل دستگاهى ايران است.


پيروى از مكتب واحد در موسيقى شايد مؤثرترین عامل در صدادهى گروه و نيز پايبندى به اكسنتها و وزن‌های موسيقايى و نيز تلفيق وزن كلمات شعر در همراهى با موسيقى و بالعكس هست.


مقوله شعر فارسى كه طى نیم‌قرن گذشته دستخوش تغييراتى اساسى چه ازنظر وزن و محتوا و نيز سبك شده است و با شكسته شدن قالب‌های وزنى و....به تصویرسازی‌ها و رنگ‌بندی‌های كلامى روى آورده است و همين ويژگى تأثیر زيادى در جذب مخاطبانى جديد و نيز دسته‌بندی شعر به شعر كلاسيك و شعر نو و... شده است، حال در بين شاعران معاصر و شايد يكى از قوی‌ترین و تأثیرگذارترین‌ها مهدى اخوان ثالث است كه هم در عرصه شعر كلاسيك و نيز شعر نو يكى از بهترین‌هاست، تا جايى كه بسيارى او را فردوسى زمانه می‌شناسند، اخوان ثالث  در تصویرسازی و رنگ‌بندی  كلام از بهترین‌های زمانه است


آهنگسازی این کنسرت بر عهده علیرضا اصغری و اشعار اخوان ثالث ساخته و تنظیم‌شده است و در این اجرا قطعاتی چون : پیش‌درآمد، تک‌نوازی نى ساز و آواز، چهارمضراب، تک‌نوازی كمانچه، تصنيف باغ بی‌برگی، ضربى ترك به همراه آواز و تصنيف پاييز جان اجرا و نواخته شد .


علیرضا اصغری (تار)، اسماعیل الله دادیان (خواننده)، حمیدرضا آفریده (کمانچه)، کیوان فرزین (سنتور)، وفا مصباحی (نی)، سهیل الله دادیان (تنبک)، سینا الله دادیان (کمانچه) و صابر الله دادیان (بم تار) نوازندگان این اجرا بودند.



منبع: ریتم نو


عکس: امیر محمد رهنما

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
تقویم هنری ادامه