ریتم نو | سایت خبری - تحلیلی موسیقی ایران و جهان

تاریخ انتشار: ۱۰:۱۱ - ۳۰ دی ۱۳۹۴

پایان فری ، پایان عقاب‌ها

ریتم نو : هیچ‌کدام از طرفدارانی که در اجرای 20 جولای سال 2015 گروه ایگلز (Eagles) در شهر Bossier City از توابع ایالت لوئیزیانا شرکت کرده بودند, فکرش را هم نمی‌کردند که این آخرین اجرای ایگلز باشد.
photo_2016-01-21_21-50-16

مرگ گلن فری (Glenn Frey) به معنای پایان عمر ایگلز است. گلن فری و دان هنلی (Don Henley) دو عضو اصلی گروه از روز نخست بودند. بدون گلن دیگر ایگلز وجود نخواهد داشت. قرار بود که گروه ایگلز در تاریخ 29 دسامبر 2015 جایزه‌ی افتخاری Kennedy Center Honors در کنار کرول کینگ (Carole King) و جرج لوکِس (George Lucas) را دریافت کنند، که  انصرافشان از حضور در این برنامه را در تاریخ 4 نوامبر به علت بیماری فری اعلام داشتند.  برنامه‌ی جدید دریافت این جایزه در دسامبر 2016 با حضور تمامی اعضای گروه بود.


اعلامیه‌ی کوتاهی در آن زمان که توسط Kennedy Center قرائت شد: " معرفی گروه راک محبوب ایگلز توسط Kennedy Center Honors به سال 2016 موکول شد."


گروه نیز در اعلامیه‌ای عنوان داشت:" گروه ایگلز با توجه به وضعیت سلامت گلن فری قادر به شرکت در مراسم سال 2015 در تاریخ 6 دسامبر نخواهد بود. کندی سنتر با مهربانی پذیرفت تا اهدای جایزه‌ی گروه ایگلز را تا سال آینده و زمانی که هر چهار عضو گروه شامل گلن فری , دان هنلی , جو والش (Joe Walsh) و تیموتی بی شمیت (Timothy B. Schmit) حضورداشته باشند، به تعویق بی اندازد."


در آن زمان گروه ایگلز ضمن تائید به تعویق افتادن دریافت جایزه به علت بیماری فری, عنوان کرد که وی از بیماری روده‌ای رنج می‌برد و باید تحت عمل جراحی قرار بگیرد و دوره‌ی نقاهت طولانی را طی خواهد کرد.


دان هنلی در بیانیه‌ای که امروز منتشر شد اعلام کرد:" همگی ما در شوک به سر می‌بریم، غمی باورنکردنی و عمیق. ما تور دوساله‌ی History of the Eagles را در ماه جولای با موفقیت به پایان رساندیم و حالا او رفته است. مطمئن نیستم که به تقدیر معتقد باشم اما اتفاقات دهه‌ی 70 با گلن لوئیز فری زندگی من را برای همیشه تغییر داد. و ظاهرا" تأثیر بروی زندگی میلیون‌ها نفر در این کره‌ی خاکی داشته. باید خیلی عجیب باشد تا در دنیایی که او دیگر درونش نیست ادامه بدی, اما شکرگزار تک‌تک روزهایی که او در زندگی‌ام بوده هستم. روحت آرام برادرم. هر آنچه مقدر بود و حتی بیشتر از او را انجام دادی."



منبع: ریتم نو
گردآوری و ترجمه: اشکان شاهرخ

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
تقویم هنری ادامه