ریتم نو | سایت خبری - تحلیلی موسیقی ایران و جهان

تاریخ انتشار: ۱۲:۱۹ - ۲۹ دی ۱۳۹۴

گلن فری درگذشت/ یکی از عقاب‌ها دیگر پرواز نمی‌کند

ریتم نو: گلن فری (Glenn Frey) یکی از بنیان‌گذاران گروه ایگلز (Eagles) در سن 67 سالگی درگذشت. بیماری داخلی این گیتاریست طی چند ماه گذشت وی را بسیار درگیر کرده بود، تا جایی که دریافت جایزه‌ی Kennedy Center گروه ایگلز را نیز که قرار بود روز 15 دسامبر سال گذشته اهدا شود را به تعویق انداخت.

photo_2016-01-21_00-11-27




در بیانیه‌ی 15 نوامبر گروه که توسط سخنگوی آن‌ها منتشر شد، آمد که فری نیاز به یک جراحی دارد و بنابراین مدت زیادی را به استراحت خواهد گذراند. ظاهرا" این هنرمند براثر ابتلا به رماتیسم مفصلی و ذالریه درگذشته است. این راکر یکی از بنیان‌گذاران  گروه ایگلز و همچنین از نویسندگان قطعاتی چون Take It Easy, Lyin’ Eyes, Hotel California بود.


وی همچنین دورانی موفقی را در زمینه‌ی فعالیت‌های انفرادی‌اش پس از پایان فعالیت گروه در سال 1980 را تجربه کرد. وی با قطعه‌ی The Heat is On که برای فیلم the Beverly Hills Cop در سال 1984 ساخته‌شده بود به صدر جداول موسیقی در سراسر دنیا راه یافت. وی همچنین در مجموعه‌ی تلویزیونی  دهه هشتادی Miami Vice و فیلم Jerry Maguire در کنار تام کروز (Tom Cruise) نیز به ایفای نقش پرداخته بود.


گروه ایگلز برای یک تور به مناسبت بازگشتشان در سال 1994 دورهم جمع شد و در سال 1998 نیز به تالار مشاهیر راک ن رول راه یافت. فری همچنین پنجمین و آخرین آلبوم انفرادی‌اش با عنوان After Hours را در سال 2012 روانه‌ی بازار کرد.


هم‌گروهی‌های گلن فری ضمن تائید این خبر ناراحت‌کننده اعلام کردند: " گلن برای چند هفته‌ی گذشته شجاعانه مبارزه کرد اما متأسفانه تسلیم بیماری رماتیسم مفصلی و ذالریه حاد خود شد. کلمات یارای توصیف غم ما و همچنین عشق و احترامی که برای هرآن چه که برای ما, خانواده ش, جامعه‌ی موسیقی و میلیون‌ها طرفدار در سراسر جهان کرد, را ندارند."



منبع: ریتم نو


گردآوری و ترجمه: اشکان شاهرخ

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
تقویم هنری ادامه