ریتم نو | سایت خبری - تحلیلی موسیقی ایران و جهان

تاریخ انتشار: ۱۷:۱۵ - ۲۷ دی ۱۳۹۴

ضبط پروژه « نیشتیمان ۲ » به آهنگسازی سهراب پور ناظری آغاز شد

ریتم نو : ضبط پروژه موسیقایی « نیشتیمان ۲ » از مجموعه « سرزمین » به آهنگسازی سهراب پورناظری در شهر پاریس کشور فرانسه آغاز شد.
ضبط پروژه « نیشتیمان » به آهنگسازی سهراب پور ناظری آغاز شد ضبط پروژه « نیشتیمان » به آهنگسازی سهراب پور ناظری آغاز شد

ضبط پروژه موسیقایی « نیشتیمان ۲ » از مجموعه «سرزمین» به آهنگسازی سهراب پورناظری در شهر پاریس کشور فرانسه آغاز شد. این پروژه مجموعه‌ای از نغمات مناطق کردنشین است که سهراب پورناظری بخشی از آنها را گردآوری و تنظیم و بخشی دیگر را آهنگسازی کرده است.

«نیشتیمان ۲» پاییز سال ۲۰۱۶ در اروپا منتشر می‌شود و بعد از آن تور جهانی کنسرت‌هایش آغاز می‌شود. کارگردان هنری این پروژه را حسین ذهاوی انجام داده و در آن نوازندگانی چون سهراب پورناظری تنبور و کمانچه، حسین ذهاوی پرکاشن، روبین واسی پرکاشن، ارتان تکین بالابان و سرنا، مهیار طریحی سنتور و سنتور باس نواخته‌اند.

این پروژه به تهیه‌کنندگی کمپانی فرانسوی «آکورد کرایسز» پیش از این نیز در سراسر اروپا منتشر شده بود که با واکنش‌های مثبتی همراه بود.

مجله‌ فرانسوی «تلراما» درباره این اثر که موفق شده امتیاز چهار را کسب کند، نوشت: «آلبوم نیشتیمان که در زبان کردی به معنای سرزمین مادری است کیفیت بالایی دارد، اما درخشان‌تر از آن گرد هم آمدن و همبستگی هنرمندانی از کشورهای مختلف کردزبان است که تلاش می‌کنند میراثی مشترک را با روش‌هایی نوین و متفاوت عرضه کنند. سهراب پورناظری و گروهش با این آلبوم، سنت و موسیقی کرد را باظرافت و توازن کامل به گوش همگان رسانده‌اند.»

 

منبع : ریتم نو
نویسنده : حمیدرضا پیرمحمدی

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
تقویم هنری ادامه