ریتم نو | سایت خبری - تحلیلی موسیقی ایران و جهان

تاریخ انتشار: ۱۵:۲۸ - ۲۶ دی ۱۳۹۴

سه اجرای موسیقی در نشست « خانه ی ترانه » و روز تولد افشین یداللهی

ریتم نو : پنجشنبه بیست و چهارم دی ماه سال جاری نشست « خانه ی ترانه » با اجرای « افشین یداللهی » در فرهنگسرای ارسباران برگزار گردید. این جلسه باحضور شاعران وترانه سرایانی چون «امیر ارجینی» «حسین غیاثی» «حمیدرضا صمدی» «عمران میری» «عرفان سلیمی» «امیرحسین مساح» «صابر قدیمی» «حسن علیشیری» «محمدرضا مهربانی» «محسن انشایی» و... همچنین هنرمدانی چون «پرستو صالحی» «مهرداد نصرتی» «پویا نیک پور» «سینا سبکرو» و.. تشکیل شد.
سه اجرای موسیقی در روز تولد افشین یداللهی سه اجرای موسیقی در روز تولد افشین یداللهی

در این مجال پس از شعر خوانی و نقدهایی که صورت گرفت ،« پویا نیک پور » به روی صحنه امد و قطعاتی از آلبوم خودش به نام «خارج از تصور» را اجرا کرد و پس از آن «مهرداد نصرتی» و «سینا سبکرو » نیز هرکدام یک قطعه اجرا کردند.

«عرفان عطار زاده» «علیرضا رمزی» «فرسا خانجانی» «ارزو خدیوی» «شاهین رشیدی» کسانی بودند که آثار آنها در معرض نقد قرار گرفت اما نقدها با سرعت بالا و اشاره ی موردی (مثل ایراد وزنی و قافیه ای ،توجه به مساله ی خوانش،دقت بیشتر در تالیف،سعی در ارائه ی یک پایان بندی مناسب در خلق اثر و...)صورت گرفت چرا که قرار بود در این نشست آلبوم «پویا نیک پور» تحت عنوان «خارج از تصور» به مخاطبان معرفی شود .اما قبل از اجرای «نیک پور»،«یداللهی» از «مهدی ایوبی» خواست تا ترانه ای را از خود برای حاضرین قرائت نماید .اما در میان تعجب برخی از حاضرین او با میکروفون بیسیم به روی صحنه آمد و از برخی شاعران دیگر خواست تا کنار او قرار بگیرند بدنی ترتیب آنها به «افشین یداللهی » تبریک گفتند.

پس از آن «پویا نیک پور» باخواندن قطعاتی چون«مثه روز اول» «رابطه» و و دوقطعه ی دیگر اعلام کرد بیرون از جلسه آلبوم تهیه شده به فروش می رسد.

بعد از این اجرا ،شعر خوانی هایی بدون نقد ادامه داشت و کسانی چون«حسین غیاثی»«صابر قدیمی» «حسن علیشیری»و... شعرهای خود را در این قسمت خواندند .

در لابه لای این شعر خوانی ها «مهرداد نصرتی» و «سینا سبکرو» هم قطعاتی را خواندند و نواختند و «علیرضا شاکرانه» کلیپ طنزی را که در خصوص زندگی نامه ی « افشین یداالهی » ساخته بود،به نمایش گذاشت تا پس از چند شعر خوانی دیگر جلسه به پایان برسد.

 

منبع : ریتم نو
نویسنده : فرزین پاک طینت
عکاس : محمد رفتاری


 

تقویم هنری ادامه