ریتم نو | سایت خبری - تحلیلی موسیقی ایران و جهان

کد خبر: ۱۸۶۷۲
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۳ - ۲۱ دی ۱۳۹۴

آخرین سکانس مستند مجید خراطها در کنسرت 20 دی‌ماه/ «امشب» برای پدر و نواختن پیانو برای مادر

ریتم نو: مجید خراطها شامگاه بیستم دی‌ماه در سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی با تغییراتی در ارکستر روی صحنه رفت و به اجرای منتخبی از قطعاتی گذشته و آلبوم «دارم میرم» پرداخت.
 


ریتم نو: مجید خراطها شامگاه بیستم دی‌ماه در سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی با تغییراتی در ارکستر روی صحنه رفت و به اجرای منتخبی از قطعاتی گذشته و آلبوم «دارم میرم» پرداخت.


کنسرت با پخش مستند زندگی مجید خراطها که روایتی از  صبح روز کنسرت تا حضور خراطها در سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی را داشت، آغاز و با آمدن اعضای ارکستر قطعه «دریا» نواخته شد و مجید خراطها با حضورش روی صحنه، بی‌وقفه به سراغ ساز ویولن رفت و این قطعه را شنیدنی‌تر کرد.


هواداران این خواننده با حضورش روی صحنه، ایستاده وی را تشویق کردند و خراطها پس از اتمام قطعه آغازین کنسرت به ابراز احساس هوادارانش پاسخ داد و پیش از شروع قطعه «امشب» گفت: «جای پدرم را در این اجرا خالی می‌کنم که نتوانست حضورداشته باشد، انشاله با دعای شما در کنسرت بعدی، پدرم رادارم. این قطعه را حال خرابی‌های پدرم ساختم.»


چند روزی بیشتر از انتشار قطعه «امشب» نمی‌گذرد اما در تمام مدت اجرا با همخوانی حاضرین همراه بود.


سپس از مجید خراطها از «پیمان رشیدی» نوازنده چیره‌دست ویولن دعوت کرد تا همچون گذشته ارکستر را در اجرای قطعات همراهی کند.


در ادامه قطعات «لحظه آخر»، «ببخش»، «دلشکسته»، «قانون احساس»، «بی وفا»، «مسافر»، «مادر»، «دارم میرم» و «زیاد بال و پرت دادم» اجرا شد.


خراطها برای اجرای قطعه «مسافر » پشت ساز قانون قرار گرفت و با یک دست این ساز را نواخت و  قطعه «مادر» نیز با پیانونوازی وی اجرا شد.


قطعه «بی وفا» با سورپرایزی همراه بود که خراطها اعلام کرد شاید کسی تابه‌حال این کار را نکرده باشد، سپس وی همزمان با پيمان رشيدي، عادل ماهوتي و حسن قربانزاده به نواختن ساز ویولن پرداختند.


اجرای قطعه «شاید» با دف‌نوازی «داوود قنبري» همراه بود که وی در این قطعه دقایقی را به تک‌نوازی پرداخت. سپس قطعه «منو ببخش» و «خدانگهدار» اجرا شد و قطعه «ایران» حسن ختام کنسرت زمستانی وی بود.


نسرین مقانلو، نفیسه روشن، مریم حیدر زاده، علی کاظمی، مهسا کامیابی، محسن افشانی، وحید و سعید خراطها ازجمله مهمانان حاضر در سالن بودند.


پيمان رشيدي (ويولن)، حسن خضرلو( گيتار الكتريك)،عادل ماهوتي(قانون)،عليرضا سليماني(كيبورد)، محمد سليميان(پركاشن )، رشاد(باغلاما و عود)، سعيد عباسي(گيتار باس)،حسن قربانزاده (پيانو)، فاضل نعمت اللهي (درامز) و داوود قنبري(دف) اعضای ارکستر مجید خراطها را تشکیل می‌دادند.


این کنسرت به تهیه‌کنندگی برادران ظریفی و محمدرضا خلجی و به همت موسسه فرهنگی و هنری «نای و نی» به مدیریت مهدی کاشی برگزار شد.


گفتنی است، کنسرت بعدی این خواننده در 24 دی‌ماه ساعت 21:30 در رباط کریم برگزار می‌شو‌د و علاقه‌مندان جهت تهیه بلیت می‌توانند به سایت ایران کنسرت مراجعه نمایند.




منبع: ریتم نو

نویسنده: مهناز باقری وفا

عکس: امین باقری

 
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
انتشار یافته: ۲
ابوالفضل
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۵۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۱
سلام. با تشکر از شما بابت پوشش این کنسرت. جای ما خالی بوده. زنده باد سلطان احساس
Amir
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۲۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۲
درود بر احساسی ترین خواننده ایران
تقویم هنری ادامه